adexo3
۶۴۲۹۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نبرد منچستر؛ یکشنبه در الدترافورد

دربی منچستر روز یکشنبه در الدترافورد برگزار می شود.

وبسایت نود: منچستریونایتد یکشنبه عصر در حساسترین بازی این هفته لیگ جزیره با قضاوت مایکل الیور میزبان منچسترسیتی است. این مسابقه صد و هفتاد و پنجمین دربی شهر منچستر به حساب می آید که از نظر جدولی، حساسیت بسیار زیادی دارد. سیتی اکنون با هشت امتیاز برتری صدرنشین مقتدر لیگ است و در سیزده بازی گذشته اش در لیگ برتر همیشه برنده شده است، در آن سمت منچستریونایتد تحت نظر مورینیو به رکورد ۴۰ مسابقه بدون شکست خانگی رسیده که یک رکورد در تاریخ باشگاه به حساب می آید.

بازیکنان در دسترس

پل پوگبا مهمترین غایب این بازی است که به دلیل محرومیت نمی تواند در دربی منچستر به میدان برود. کریک و بایی هم طبق گفته مورینیو غایبین یونایتد هستند. اما زلاتان، ماتیچ و جونز شرایط بازی را پیدا کرده اند. اوضاع فلینی هنوز مشخص نیست و یونایتدی ها باید تا روز بازی صبر کنند. در آن سمت سیلوا آماده این مسابقه حساس شده است ولی شرایط کمپانی و دلف مشخص نیست.

نبرد منچستر؛ یکشنبه در الدترافورد

اطلاعاتی خواندنی از دربی منچستر

بعد از تحمل ۴ شکست پیاپی در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی، یونایتد در ۵ دربی اخیرش در لیگ برتر، فقط یک بار شکست خورده است. ۲ برد و ۲ مساوی.

هیچ تیم میهمانی به اندازه چلسی و منچسترسیتی در تاریخ لیگ برتر در الدترافورد گلزنی نکرده است. ۲۷ گل. ضمن این که چلسی با ۶ برد در الدترافورد رکورددار است، سیتی ۵ بار پیروز شده است.

رایان گیگز با انجام ۲۹ بازی دربی منچستر در لیگ برتر رکورددار است، رونی و اسکولز نیز هرکدام ۲۱ بار در این مسابقه در لیگ برتر به میدان رفتند. کمپانی هم با ۱۵ حضور در سیتی بهترین آمار را دارد.

وین رونی که تا فصل پیش در ترکیب منچستریونایتد حضور داشت، بهترین گلزن دربی منچستر به حساب می آید. او در این دربی هشت بار دروازه سیتی را باز کرده است. جالب اینجاست وین رونی این فصل هم در بازی هفته دوم لیگ برتر با پیراهن اورتون مقابل سیتی به گل رسید.

منچستریونایتد ۷ مسابقه از ۱۲ دربی اخیرش را در لیگ باخته است. ۳ برد و ۲ تساوی. این در شرایطی است که پیش تر، در ۴۵ بازی بود که یونایتد هفت شکست را در دربی تجربه کرده بود.

منچستریونایتد با ۲۴ بازی بدون شکست در خانه در لیگ برتر، فعلاً رکورددار است. آخرین شکست آن ها در لیگ برتر در خانه، مقابل همین سیتی در سپتامبر سال گذشته رقم خورد.

منچسترسیتی ۱۳ برد پیاپی در لیگ برتر کسب کرده است که در کنار چلسی، آرسنال، پرستون و ساندرلند، یک رکورد است.

منچستریونایتد در اوایل شروع لیگ برتر، طی سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰، موفق شد هفت بار در دربی شهر منچستر، سیتیزن ها را مغلوب سازد. تا این که بالاخره سیتی در نوامبر ۲۰۰۲ موفق شد منچستریونایتد را ۳-۱ شکست دهد و به اولین برد خود بعد از ۱۳ سال در دربی منچستر دست یابد.

مورینیو در ۱۹ جدال مقابل پپ گواردیولا، تنها ۴ بار پیروز شده است. ۷ تساوی و ۸ شکست. از این ۴ برد، تنها یک پیروزی در بازی های لیگ رقم خورده است.

منچستریونایتد نوامبر ۱۹۹۴ مقابل سیتی به برد ۵-۰ رسید، چند ماه بعد، در همان فصل بود که یونایتد در زمین سیتی به برد ۳-۰ رسید. بهترین پیروزی سیتی هم اکتبر ۲۰۱۱ رقم خورد که این تیم توانست ۶-۱ یونایتد را در الدترافورد شکست دهد. البته آن ها دو بار هم به پیروزی های ۴-۱ مقابل رقیب همشهری رسیدند.

یونایتد اگرچه ۶۴ شوت به سمت دروازه اش زده شده ولی به نسبت سیتی که ۲۷ شوت به سمت دروازه اش روانه شده است، یک گل کمتر دریافت کرده است.

نبرد منچستر؛ یکشنبه در الدترافورد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج