۶۴۷۶۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بارسلونا، رونالدو را تشويق مي‌کند؟

براي دومين سال متوالي و سومين‌بار در چهار سال گذشته، رئال‌مادريد فاتح جام جهاني باشگاه‌ها شد.

روزنامه شرق: براي دومين سال متوالي و سومين‌بار در چهار سال گذشته، رئال مادريد فاتح جام جهاني باشگاه‌ها شد. اين تيم که در فينال اين رقابت‌ها در ابوظبي به مصاف گرميو برزيل رفته بود، موفق شد با تک‌گل کريستيانو رونالدو برنده شود و بر جام قهرماني بوسه بزند. رئالي‌ها حالا در عرصه بين‌المللي نیز تبديل به تيمي رکورددار شده‌‌اند؛ چرا که پيش از اين قهرماني‌ها، آنها سه‌ بار در سال‌هاي ١٩٦٠، ١٩٩٨ و ٢٠٠٢ هم فاتح رقابت‌هاي جام بين‌قاره‌اي شده‌اند. با احتساب همان سه جام و سه عنوان قهرماني در جام جهاني باشگاه‌ها (٢٠١٤، ٢٠١٦ و ٢٠١٧) اين تيم با شش عنوان بين‌قاره‌اي، جايي براي خودش در تاريخ اين تورنمنت باز کرده است. البته قهرماني تازه رئال‌مادريد جايگاه باشگاه‌هاي اروپايي در جام جهاني باشگاه‌ها را نیز بهتر کرد؛ چون در تاريخ ١٤ دوره برگزارشده اين تورنمنت، اروپايي‌ها ١٠ و تيم‌هاي آمريکاي‌جنوبي چهار بار قهرماني‌ها را به نام خود زده‌اند.

رکوردشکني‌هاي رونالدو

بدون ترديد مرد اول رئالي‌ها در ديدار فينال، دوباره کريس رونالدو بود؛ فوق‌ستاره پرتغالي اين تيم که در جام جهاني هم بايد برابر ايران بازي کند، روي يک ضربه ايستگاهي، گل قهرماني‌ رئالي‌ها را زد و رکورد گل‌هاي ‌زده‌اش در اين تورنمنت را هم بهبود بخشيد. کريس حالا بالاتر از لوئيس سوارس، ليونل مسي و سزار دلگادو که در جام جهاني باشگاه‌ها پنج‌گله هستند، هفت‌گله شد تا از اين حيث رکورددار باشد. او که چندي پيش پنجمين توپ طلايش در دنياي فوتبال را هم به دست آورده به رئال‌مادريد کمک کرده تا در کنار بارسلونا پرافتخارترين تيم‌هاي جام جهاني باشگاه‌ها باشند. در واقع در دوره جديد اين رقابت‌ها که با نام جام جهاني باشگاه‌ها برگزار مي‌شود، رئال‌مادريد در کنار بارسلونا هرکدام سه قهرماني دارند؛ با اين تفاوت که بارسايي‌ها يک بار هم در فينال اين تورنمنت مغلوب شده‌اند. نکته مهم‌تر براي رئالي‌ها، اين است که با این قهرماني تازه، رکورد خودشان را هم شکستند و براي اولين‌بار در طول يک سال موفق شدند پنج جام به دست بياورند.

و دوباره زيدان

به‌جز کريستيانو رونالدو که با گل‌زني‌هايش همواره مهره اصلي رئال‌مادريد بوده، اين باشگاه که با ١٢ قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا هم پرافتخارترين تيم اين قاره محسوب مي‌شود، مديون زين‌الدين زيدان، سرمربي فرانسوي‌اش، است؛ «زيزو» که تيم بي‌روحيه رئال‌مادريد را از رافا بنيتس تحويل گرفت، در عرض دو سال «قوهاي سپيد» را به قله اروپا و جهان رسانده است؛ او حالا با دو قهرماني در جام جهاني باشگاه‌ها، دو قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا، دو قهرماني در سوپرکاپ اروپا، يک قهرماني در لاليگا و يک قهرماني در سوپرکاپ اسپانيا، روي ابرها سير مي‌کند و در زماني کمتر از دو سال توانسته هشت جام ارزشمند براي رئال‌مادريد به دست بياورد. کمتر کسي فکر مي‌کرد زيزو که هيچ تجربه بزرگي در کارنامه مربيگري‌اش نداشت، يکباره تيم افول‌کرده رئال‌مادريد را تبديل به تيمي تاريخ‌ساز، آن‌هم در زماني کوتاه کند.

بارسلونا، رئال را تشويق مي‌کند؟

فتح جام جهاني باشگاه‌ها مهم است، ولي موضوع مهم‌تر براي رئالي‌ها هنوز مانده؛ شاگردان زيدان که در رقابت‌هاي لاليگای اين فصل خوب کار نکرده‌‌اند، فعلا با هشت امتياز اختلاف نسبت به بارساي صدرنشين، در فکر راهي براي جبران هستند و فرصت مناسبي هم براي آنها در پيش است. در واقع رئال‌مادريد بايد با همين قهرماني به اسپانيا برگردد و مهياي بازي در «ال کلاسيکو» و تقابل با رقيب و دشمن ديرينه‌اش بارسا شود. رئالي‌ها به‌خوبي مي‌دانند اگر قرار است راهي براي بازگشت به کورس قهرماني در ليگ وجود داشته باشد، از طريق شکست‌دادن بارسلونا خواهد بود. با‌اين‌حال موردي که همين حالا ذهن رئالي‌ها را درگير کرده، اين است که آيا بازيکنان بارسا براي رئالي‌ها «تونل افتخار» مي‌زنند يا نه؟ طبق عرفي نانوشته، تيمي که از اسپانيا به مقام قهرماني جام جهاني باشگاه‌ها مي‌رسد، در بازگشت مورد استقبال ديگر تيم‌ها قرار مي‌گيرد و رقيب با زدن تونل افتخار و تشويق‌کردن آنها، اين قهرماني را جشن مي‌گيرد، ولي داستان بارسا با رئال‌مادريد کاملا متفاوت است. اگرچه کريس رونالدو بعد از بالابردن جام قهرماني تازه گفته دوست دارد بازيکنان بارسا براي رئالي‌ها تونل افتخار درست کنند، ولي بعيد است چنين اتفاقي بيفتد؛ چون سال پيش هم بارسايي‌ها حاضر به انجام چنين کاري نشدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج