۶۵۰۳۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هشدار برای خط حمله استقلال در آسیا

تیم های همگروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا وضعیت خوبی در خط حمله دارند.

ورزش سه: تیم های همگروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا وضعیت خوبی در خط حمله دارند. مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ از آخرین روزهای بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و نمایندگان کشورهای مختلف قاره کهن با رقیبان خود در هشت گروه غرب و شرق آسیا به رقابت می پردازند.

با فرض صعود ذوب آهن از بازی پلی آف، ایران در این مرحله چهار نماینده خواهد داشت. طبیعتا مثل سال های پیش یکی از تیم های ایرانی باید در گروه مرگ غرب آسیا قرار می گرفت. در فصل پیش روی لیگ قهرمانان این قرعه به نام استقلال تهران نوشته شد و آبی های پایتخت باید سخت ترین حریفان را در دور گروهی این رقابت ها پیش روی خود ببینند. حریفان استقلال در گروه D این مرحله تیم های الهلال عربستان، الریان قطر و برنده پلی آف بین العین امارات و الملکیه بحرین خواهند بود.

یکی از نکاتی که به این گروه لقب گروه مرگ داده است، عملکرد حریفان استقلال در فاز تهاجمی است. همه تیم هایی که استقلال خود را برای رویارویی با آنها آماده می کند، از خط حمله های خطرناک و بازیکنان گلزنی بهره می برند که می توانند تیم های مقابل آنها را به دردسر بیندازند.

* الهلال عربستان: آقای گل و مرد سال ۲۰۱۷ آسیا

قهرمان بی رقیب عربستان در فصل گذشته لیگ و جام حذفی این کشور، در رقابت های لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ نیز با حذف دو تیم ایرانی یعنی استقلال خوزستان و پرسپولیس به دیدار فینال این رقابت ها راه پیدا کرد و در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی آسیا، توسط اوراواردز ژاپن متوقف شد. در موفقیت تیم الهلال عناصر مختلفی اثرگذار بودند که قطعا عمر خریبین یکی از مهم ترین آنها بود. مهاجم ملی پوش الهلال در سالی که گذشت با تیم ملی سوریه خوش درخشید و تا آستانه صعود به جام جهانی پیش رفت. او همچنین با به ثمر رساندن ۱۰ گل، آقای گل لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۱۷ لقب گرفت. سرانجامِ همه این اتفاقات خوش برای خریبین، معرفی او به عنوان مرد سال آسیا در سال جاری میلادی بود. حالا این مهاجم خطرناک، به کانون توجهات در بازی های الهلال تبدیل شده و استقلالی ها نیز باید مراقب خریبین و گلزنی های او باشند. البته الهلال و عمر خریبین در فصل جاری لیگ عربستان، جایی در بین برترین ها از لحاظ گلزنی ندارند. کارلوس ادواردو بهترین گلزن این تیم در لیگ این فصل نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی از میادین دور است و این خبر خوبی برای استقلال ایران خواهد بود.

* الریان قطر: سوریا، تاباتا و دوستان

حریف قطری استقلال در گروه D لیگ قهرمانان آسیا تیم الریان است. الریان که یکی از تیم های مطرح و قدرتمند قطر است، در فصل جاری رقابت های لیگ ستارگان، پس از الدحیل و السد در رده سوم قرار گرفته است. سرخپوشان الریان در زمینه گلزنی نیز پس از این دو تیم سومین آمار برتر در فوتبال قطر را در اختیار دارند و ۲۷ گل تا به اینجای فصل به ثمر رسانده اند. تیم الریان همیشه از خط حمله خوب و زهرداری برخوردار بوده و این مسئله را در مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان نیز نشان داد؛ جایی که علی رغم حذف پس از تیم های الهلال و پرسپولیس، آمار گلزنی خوبی برای این تیم قطری ثبت شد.

در تیم الریان، سه بازیکن گلزن و خطرناک حضور دارند که از ۲۷ گل این تیم در رقابت های این فصل لیگ ستارگان نیز ۲۲تا توسط همین سه نفر به ثمر رسیده است. سباستین سوریا، مهاجم اوروگوئه ای الاصل که تابعیت قطری گرفته و رودریگو تاباتای چندملیتی هر دو به طور کامل برای فوتبال دوستان ایرانی آشنا هستند. در کنار این دو بازیکن، عبدالرزاق حمدالله، مهاجم مراکشی الریان که بهترین گلزن این فصل تیمش نیز به شمار می رود، ضلع سوم مثلث خطرناک خط حمله این تیم است.

* العین امارات: گلزنانی که نیاز به معرفی برای استقلال ندارند

مسابقه پلی آف روز دهم بهمن ماه تعیین کننده چهارمین تیم حاضر در گروه مرگ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. در این بازی تیم های العین امارات و الملکیه بحرین به مصاف هم می روند و روی کاغذ شانس تیم مطرح اماراتی بیشتر از حریف بحرینی است. در تیم العین که به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به الوصل در رده دوم جدول لیگ امارات قرار دارد، بازیکنان خوبی در خط حمله حضور دارند که سرآمد آنها مارکوس برگ است. خرید سوئدی العینی ها که نقش مهمی در صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی روسیه داشت، در فصل جاری ۸ گل در لیگ امارات به ثمر رسانده و بهترین گلزن تیم زوران مامیچ است. ابراهیم دیاکی و داگلاس نیز دیگر گلزنان برجسته العین هستند.

البته آخرین تقابل تیم های استقلال ایران و العین امارات در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ای به پایان رسید که چیزی از قدرت گلزنی العینی ها برای نماینده ایران پنهان نگذاشت. قطعا بازیکنان استقلال در بازی های احتمالی که مقابل این تیم در فصل آتی لیگ قهرمانان خواهند داشت، با هوشیاری کامل برای مهار خط حمله العین و البته جبران نتیجه فصل پیش پا به میدان می گذارند.

* ملکیه بحرین:

در صورتی که تیم ملکیه بحرین در دیدار پلی آف موفق شود العین امارات را از پیش رو بردارد، استقلال باید در مرحله گروهی به مصاف تیمی برود که بهترین خط حمله لیگ بحرین را در اختیار دارد. ملکیه در حال حاضر در رده سوم جدول لیگ بحرین قرار گرفته؛ اما با به ثمر رساندن ۲۱ گل در ۹ بازی، بهترین آمار تهاجمی را به نام خود ثبت کرده است.

*استقلال ایران: شروع بردهای ۳ گله، خبر خوش همیشگی

آبی های پایتخت نشین ایران فصل جاری لیگ فوتبال را به بدترین شکل ممکن آغاز کردند و برای چند هفته در قعر جدول حضور داشتند. پس از برکناری علیرضا منصوریان و روی کار آمدن وینفرد شفر آلمانی، وضعیت استقلال در جدول به مرور بهتر شد. البته مشکلات این تیم در خط حمله تا قبل از هفته پایانی نیم فصل کماکان پابرجا بود و آنها در کمال تعجب کمترین گل زده در لیگ ایران را به خود اختصاص داده بودند. در آخرین بازی نیم فصل استقلالی ها موفق شدند سپاهان اصفهان را با سه گل شکست دهند. حداقل دستاورد این پیروزی برای آبی ها، تحویل دادن عنوان "ضعیف ترین خط حمله لیگ" به سایر تیم ها بود. پس از پایان نیم فصل نیز آبی های پایتخت یک بازی در جام حذفی ایران مقابل ایرانجوان بوشهر برگزار کردند که ماحصل آن نیز یک پیروزی سه بر صفر دیگر برای شاگردان شفر بود. این نتایج جدا از اینکه هواداران استقلال را نسبت به بهتر شدن وضعیت خط حمله تیمشان امیدوار کرده است، آنها را به یاد نحوه خروج استقلال از بحران فصل قبل می اندازد. استقلال در نیم فصل نخست لیگ شانزدهم نیز عملکرد خوبی نداشت؛ اما به یکباره پس از برخی تغییرات و جوان تر شدن ترکیب تیم، با چند برد سه گله پیاپی، خود را به کورس تیم های بالای جدول بازگرداندند. این پیروزی ها که در آستانه شروع رقابت های آسیایی بود، روحیه بازیکنان استقلال را در این مسابقات نیز بهبود داد و باعث پیروزی آنها در پلی آف مقابل السد و همچنین صعود از مرحله گروهی نیز شد.

با عملکرد حریفان آسیایی استقلال در خط حمله و مهاجمان سطح بالایی که در اختیار دارند، در صورت ادامه نیافتن روند رو به اوج استقلال در گلزنی، مشکلات بزرگی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گریبان تیم وینفرد شفر را خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج