اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۵۲۸۹۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

منتظری در دوراهی اهواز - اصفهان

نیمکت‌نشینی برای مدافعی که مصدومیتی سخت را سپری کرده بدان معنا است که آرام آرام از آمادگی فنی دور شود و موقعیت‌های بزرگ را از دست بدهد.

ایران ورزشی: نیمکت‌نشینی برای مدافعی که مصدومیتی سخت را سپری کرده بدان معنا است که آرام آرام از آمادگی فنی دور شود و موقعیت‌های بزرگ را از دست بدهد. برای منتظری اکنون همین شرایط وجود دارد اما او نمی‌خواهد اقبال جام جهانی را با نیمکت نشینی‌های پی در پی در استقلال از دست بدهد و بهانه برای کی‌روش جورکند تا بی‌درنگ نامش را از فهرست بازیکنان جام جهانی کنار بزند. منتظری یا باید در همین استقلال بازی کند که با توجه به درخشش حسینی و چشمی احتمالش تقریبا صفراست یا تیم دیگری را برگزیند و این چند ماه باقیمانده تا جام جهانی را امیدوارانه پشت سربگذارد.

منطقی است که یک تیم دومدافع میانی هم روی نیمکت داشته باشد تا در مواقع مصدومیت و محرومیت ثابت‌ها جای آنها را بگیرند. معمولا مربیان چهار، پنج بازیکن را برای این پست به خدمت می‌گیرند تا در طول فصل دست‌شان از داشتن بازیکن تهی نباشد. در استقلال همین فکر شده و می‌بینیم که مدت‌هاست منتظری و پادوانی روی نیمکت می‌نشینند و عملا شانسی برای بازی در ترکیب اصلی ندارند.

شاید پادو به واسطه عقبه نه چندان بلندش در استقلال توقع آنچنانی برای حضور در ترکیب استقلال نداشته باشد و در مواجهه با بازی‌های پی درپی روزبه چشمی و مجیدحسینی سکوت کند اما بی شک حال و هوای منتظری چیز دیگری است و این مدافع کهنه کار و با تجربه عمیقا دوست دارد که در ماه‌های منتهی به جام جهانی فوتبال برای استقلال به میدان برود تا به لحاظ بدنی و آمادگی به فرم مطلوبی برسد و کی‌روش نیز برای کنار گذاشتنش از ترکیب نهایی جام جهانی بهانه‌ای نداشته باشد. منتظری تصور می‌کرد که پس از رسیدن به شرایط مطلوب بدنی و بهبود مصدومیتی که از ناحیه کتف دچارش شده بود، آرام آرام وارد ترکیب استقلال می‌شود اما هیچ نشانه‌ای دال بر بازگشت او به ترکیب اصلی استقلال وجود ندارد و به احتمال فراوان این وضعیت ادامه خواهد داشت.

دور از ذهن نیست که شفر نیز علاقه داشته باشد منتظری را در ترکیب اصلی بازی دهد اما آمار قابل توجهی که زوج چشمی و حسینی در هفته‌های اخیر از خود برجا گذاشته‌اند، دست مربی آلمانی استقلال را برای بازی دادن به منتظری بسته و بعید است که با ادامه این روند شانسی برای منتظری به وجود آید. این شرایط باعث شده تا منتظری ساز جدایی کوک کند. گرچه او کوشیده در همه حال با سیاست مدارا و سکوت پیش برود اما در روزهای اخیر موضوع درخواست جدایی‌اش از استقلال را به گوش مدیرعامل این باشگاه رسانده تا اگر در نهایت با موافقت کادرفنی قرار گرفت، از استقلال به تیم دیگری برود.

در این باره که شفر چه تصمیمی می‌گیرد، نمی‌شود توضیح شفافی داد. شفر می‌داند که جدایی منتظری مستلزم جذب یک مدافع دیگر است تا استقلال در کوران سخت بازی‌های نیم فصل دوم، جام حذفی و از همه مهم‌تر نبردهای بین‌المللی استقلال با تیم‌های آسیایی به داشتن تیمی کامل نیاز دارد و ریسک است که تیمش را تنها با یک مدافع میانی تخصصی روی نیمکت به عرصه این بازی‌ها بفرستد. از سویی روزبه چشمی اصالتا در پست دفاع میانی بازی نمی‌کند و پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است و اگر احیانا این بازیکن دچار لغزش‌هایی شود استقلال باید مدافعی در سطح منتظری داشته باشد تا وارد چالش‌های جدی نشود.

چشمی تاکنون روند رو به رشدی در پست غیرتخصصی‌اش دفاع وسط داشته و خیلی‌ها اعتقاد دارند که این بازیکن در پست غیر تخصصی جا افتاده و بعید است که تا آخر فصل به پست هافبک منتقل شود. از سویی شفر هم به دنبال بازی با یک هافبک دفاعی است که ترجیح او این است که چشمی در همان پست دفاع میانی باقی بماند و ابراهیمی تک بازیکن دفاعی خط میانی باشد. سرمربی استقلال بر این باور است که انتقال چشمی به پست دفاع میانی دشواری‌های کار او برای انتخاب بازیکنان این پست بیشترخواهد کرد و ممکن است استقلال هزینه‌هایی بابت نیمکت نشینی این بازیکنان بپردازد. وضعیتی که همین حالا در مواجهه با منتظری با آن رو به رو است و این مدافع تمایل زیادی به جدایی دارد تا شاید در تیم دیگری به بازی ادامه دهد.

شماره 33 می‌داند که در این ماه‌های منتهی به جام جهانی حتی اگر در تیم مشکی‌پوشان که خطر سقوط را بیش از دیگر تیم‌ها احساس می‌کند، مستمر بازی کند، کی‌روش با آزادی عمل بیشتری او را به جام جهانی خواهد برد و سرمربی تیم ملی آنگاه با انتقادهایی در این راستا که بازیکنان نیمکت نشین یا بی‌تیم را به جام جهانی برده، کمتر مواجه می‌شود. بی‌گمان هر بازیکنی جای پژمان بود همین تصمیم را می‌گرفت و در خفا ماجرای علایقش برای جدایی از استقلال را مطرح می‌کرد تا شانس بزرگ حضور در جام جهانی و دومین تجربه بزرگ فوتبالی در مهم‌ترین آوردگاه فوتبالی را از کف ندهد.

منتظری در همین راستا با پیشنهادهایی هم مواجه است. او وقتی می‌بیند که ذوبی‌ها برایش چراغ سبز نشان داده‌اند تمایلاتش برای جدایی از استقلال بیشتر می‌شود.

ذوب تیمی است که امیر قلعه‌نویی را بالای سر خود می‌بیند، پژمان می‌تواند با حضور در تیمی که سرمربی سابق استقلال آن را هدایت می‌کند اقبال بزرگ رفتن به جام جهانی را حفظ کند. البته نباید از مکنونات ذهنی این مدافع هم غافل بود. منتظری حتی بی‌میل نیست به فولاد باز گردد. تیمی که اساس و بنیان معرفی‌اش به فوتبال ایران را فراهم کرد و دلبستگی‌های بسیاری به آن دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج