اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۵۵۹۳۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

منچسترسیتی در سودای فتح دنیا

من‌سیتی زمانی تیمی درجه دو در انگلیس محسوب می‌شد اما اکنون با حضور پپ گواردیولا، در جزیره یکه‌تازی می‌کند و بدون شک به یکی از غول‌های فوتبال اروپا تبدیل شده است.

خبرآنلاین: پربیراه نیست اگر بگویم فوتبال اکنون بزرگ‌ترین درام روی کره زمین است، چراکه جنگ، عشق، اوج، فرود، ثروت و نبرد نیروها، همگی در این ورزش جمع شده. در واقع می‌توان فوتبال را، ترجمه‌ای جدید و بسیار متمدنانه از جنگ‌های گلادیاتوری نامید و همانطور که می‌دانید در هر جنگی، این قدرت اقتصادی‌ست که نقشی کلیدی در مشخص شدن چهره طرفِ پیروز ایفا می‌کند.

افزایش عجیب علاقه ثروتمندان چینی برای خرید سهام باشگاه‌های مطرح فوتبال جهان در چند سال اخیر نیز از همین قضیه نشات می‌گیرد. علاقه‌ای که پای چینی‌ها را بعد از اسپانیا، به انگلیس نیز گشود و آنها با در اختیار گرفتن 13 درصد از سهام باشگاه منچسترسیتی، گامی بزرگ به سوی بهره‌برداری از صنعت فوتبال برداشتند. باشگاه منچسترسیتی در سال 2009 توسط سرمایه‌داران اماراتی خریداری شد و گزارش‌ها حاکی از آن است که مبلغ پرداختی برای 13 درصد سهام باشگاه از سوی چینی‌ها، دقیقاً برابر با همان مبلغی بود که مالکان اماراتی در آن سال برای خرید این باشگاه پرداخت کردند. جالب‌تر اینکه من‌سیتی زمانی تیمی درجه دو در انگلیس محسوب می‌شد اما اکنون با حضور پپ گواردیولا، در جزیره یکه‌تازی می‌کند و بدون شک به یکی از غول‌های فوتبال اروپا تبدیل شده. پیشرفتی غیر قابل چشم‌پوشی که نه صرفاً دلایل فنی، بلکه افزایش فعالیت و قدرت اقتصادی باشگاه خارج از مستطیل سبز نیز در شکل‌گیری‌اش نقشی پر رنگ ایفا کرده است.

حال از انگلیس خبر می‌رسد که باشگاه منچسترسیتی، پس از حضور در ایالات متحده آمریکا، استرالیا و ژاپن، اکنون در آستانه ورودی قدرتمند به بازار وسیع و پرسود چین قرار دارد. سیتیزن‌ها در شرف امضا قراردادی هستند که به واسطه آن، به استعدادهای فوتبال چین دسترسی خواهند یافت.

ماجرا از این قرار است که مسئولان آکادمی آبی‌های منچستر، با آکادمی «کایون» (Kaiwen) که مهم‌ترین و باپرستیژترین آکادمی فوتبال در کشور چین است، به توافق رسیده تا مرکز تمرینی جدیدی را با پیشرفته‌ترین امکانات در شهر پکن افتتاح کنند. به این ترتیب، از یک سو، مسئولان منچسترسیتی می‌توانند سریعاً با بازیکنان جوان مد نظر خود قرارداد منعقد کرده و از فروش آنها در آینده‌ای نه چندان دور، سودی چشمگیر کسب کنند و از سوی دیگر نیز، افتتاح این مرکز تمرینی پیشرفته با حضور مربیان حرفه‌ای از انگلیس، موجب پیشرفت نسل جدید علاقمند به فوتبال در چین خواهد شد؛ یعنی یک بازی برد-برد. براساس برنامه‌ریزی‌های اعلام شده، 25 عضو برتر این آکادمی، در تابستان به انگلیس منتقل خواهند شد تا در آکادمی اصلی سیتیزن‌ها در منچستر و زیر نظر مربیان اصلی تیم و در راس آنها، پپ گواردیولا، به تمرین و یادگیری بپردازند.

مارک ژو، مدیر دپارتمان آموزشی آکادمی «کایون» در رابطه با این همکاری جدید می‌گوید: «منچسترسیتی یکی از بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های جهان است اما فراموش نکنید که مهم‌ترین عامل موفقیت در فوتبال، هماهنگی ذهن با بدن است. در واقع باید همانقدر که به آمادگی بدنی و بالا بردنش فکر می‌کنیم، ذهن نسل جوان را نیز متناسب با آن، پرورش دهیم. حضور باشگاه بزرگی همچون سیتی در پکن، به ما در پرورش و رشد ذهن نسل جدید، کمک شایانی خواهد کرد.»

از سوی دیگر، آکادمی «کایون» در کشورهایی همچون کره جنوبی، هند، ژاپن و ازبکستان نیز صاحب مراکز آموزشی متعدد است و به زودی نیز دو مرکز آموزشی جدید در برزیل و آرژانتین افتتاح خواهد کرد. به این ترتیب، سیتیزن‌ها با شروع همکاری با این آکادمی، در واقع در یک پروژه بسیار بزرگ و وسیع شریک شده‌اند.

اما این تنها شروعی‌ست بر حضور آبی‌های منچستر در چین. تام گلیک، مدیر تبلیغاتی گروه فوتبال سیتی، چندی پیش با رونمایی از رویای مالکین متمول باشگاه از حضور در لیگ‌های چین و هند گفت: «بازارهای فوتبالی در حال رشد زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند؛ بازارهایی مانند چین و هند. در حال حاضر در چین فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم. مکان هیجان‌انگیزی برای ورود فوتبال است و دولت چین تمرکز زیادی روی این موضوع دارد و ما نیز به شدت روی این موضوع تمرکز کرده‌ایم.»

اکنون بر اساس گزارش «اسکای‌اسپورتس»، شروع این رویاپردازی برای سیتیزن‌ها بسیار نزدیک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انس بارسا

      همه دارن پیشرفت میکنن اما ما داریم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج