adexo3
۶۹۰۸۹۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حسن‌زاده:

مربی العين يک حرفی زد ولی شما زياد باور نكنيد

شايد خيلي‌ها به اين فكر بودند كه استقلال ايران در بازي برگشت مقابل العين امارات هم اين تيم را شكست دهد و هم انتقام ديدار رفت را بگيرد.

وبسایت روزنامه گل: شايد خيلي‌ها به اين فكر بودند كه استقلال ايران در بازي برگشت مقابل العين امارات هم اين تيم را شكست دهد و هم انتقام ديدار رفت را بگيرد و هم تا حدود زيادي صعودش را به مرحله بعدي مسجل كند ولي اين اتفاق رخ نداد و به تساوي يك - يك رضايت داد.


درخصوص اين مسابقه گفت‌وگوي رضا حسن‌زاده عضو كميته فني و پيشكسوت استقلال را بخوانيد.


آقارضا براي تماشاي بازي به استاديوم رفته بوديد؟


ما خودمان بازي داشتيم و من نتوانستم به استاديوم بروم اما از طريق تلويزيون بازي را تماشا كردم.


بازي را چطور ديديد؟


من قبل از هر چيزي بايد از هواداران خوب و فهيم استقلال بي‌نهايت تشكر كنم كه نشان دادند چه فرهنگ بالايي دارند. حدود صدهزار نفر به استاديوم رفتند و بازي را بدون اينكه كوچك‌ترين حاشيه‌اي ايجاد كنند، تماشا كردند. دست آنها درد نكند كه هيچ بهانه‌اي به تيم حريف و ناظر AFC ندادند تا فردا جريمه يا محروميتي براي استقلال درست كنند. در هر حال هواداران استقلال برنده واقعي زمين بودند و نشان دادند كه هر وقت بخواهند بهترين كمك را به تيم‌شان مي‌كنند.


نظرتان در مورد بازي چيست؟


من هم مثل خيلي‌ها اعتقاد دارم كه استقلال نسبت به بازي رفت خوب نبود و نتوانست بازي خودش را انجام دهد. يكي از دلايل خوب بازي نكردن استقلال به فشردگي مسابقات برمي‌گردد كه پشت‌سر هم بازي كرده و سفرهاي طولاني نيز داشته است. اگر استقلال بيرون از خانه كمتر بازي مي‌كرد و پروازهاي زيادي نداشت، خيلي بهتر عمل مي‌كرد. از ديگر مشكلات استقلال مصدوميت‌هاي پياپي بازيكنان است كه در بدترين شرايط مصدوم شدند و بازي‌ها را از دست دادند.


يك مقدار احساسي بازي نكردند؟


من فكر مي‌كنم حريف استقلال از بازي رفت تجربه گرفته بود و مي‌دانست چطور مقابل حريفش بازي كند. بازيكنان استقلال براي به كار انداختن عمر عبدالرحمن بيشتر به دنبال خطا كردن بودند و مي‌خواستند از اين طريق او را مهار كنند. بازيكنان محوري استقلال از جمله ابراهيمي، جباروف، وريا غفوري و حتي پژمان منتظري كه در اين بازي فيكس بودند، نتوانستند مثل هميشه باشند. با اين حال استقلال هنوز هم صدرنشين است و از دو بازي بعدي‌اش سه امتياز هم بگيرد، صعودش را قطعي مي‌كند. برنامه استقلال بايد براي بازي‌هاي دوره بعدي باشد تا بتواند در بازي‌هاي حذفي راحت‌تر نتيجه بگيرد.


خود پژمان منتظري هم از هواداران عذرخواهي كرد و پذيرفت كه در اين مدت آماده نبوده است. نظر شما در اين رابطه چيست؟


پژمان منتظري مدافع خوبي است و بايد هميشه روي او حساب كرد. او هميشه بايد آماده باشد حتي اگر نيمكت‌نشين باشد. او نبايد طوري كار كند و حرف بزند كه افكار عمومي فكر كنند كه چون بازي نمي‌كند آماده نيست. بازي كردن به سن بازيكن نيست و الان بازيكن 35- 34 ساله هم مي‌تواند آمادگي‌اش را حفظ كند و تاثيرگذار باشد. پژمان منتظري بايد خودش را آماده نگه دارد و هر موقع كه سرمربي خواست بازي كند و بهترين عملكرد را داشته باشد.


مصدوميت تيام هم خيلي‌ها را نگران كرده است؟


اميدوارم مصدوميت او جدي نباشد و به بازي‌هاي آينده استقلال برسد. استقلال سال آينده بازي‌هاي سنگيني دارد كه اميدوارم تيام به اين بازي‌ها برسد.


اگر نرسد اوضاع براي استقلال بد مي‌شود؟


درست است كه كسي جاي تيام را پر نمي‌كند ولي بازيكناني مثل قرباني و انصاري مي‌توانند به تيم كمك كنند.


يك حرفي را سرمربي العين مطرح كرد كه خيلي‌ها از اين حرف تعجب كردند. او مدعي شده آناليز استقلال را از ايران گرفته است.


من خودم اصلا اين بحث را قبول ندارم چون هر تيمي 10 دقيقه مقابل تيم ديگري بازي كند همه نقاط ضعف و قوت آن را متوجه مي‌شود. اينكه سرمربي العين مدعي شده آناليز بازي را از ايران گرفته و ارنج استقلال را «لو» داده تفكر درستي نيست و او خواسته از اين طريق شايعه‌سازي به راه بيندازد.


شفر هم از فشردگي مسابقات فصل آينده ناراحت بود و درخواست داد كه بازي با نفت را لغو كنند.


به نظرم فدراسيون فوتبال هم بايد به هر چهار تيم آسيايي مثل تيم ملي نگاه كند و طوري برنامه‌ريزي كند كه حق تيمي ضايع نشود. هر چقدر تيم‌هاي باشگاهي ما موفق باشند به فوتبال ملي كمك خواهند كرد. اميدوارم كه اگر امكانش وجود دارد طوري برنامه‌ريزي كنند كه به ضرر تيم‌هاي آسيايي نشود.


و آخرين سوال اينكه چرا تيم خودتان (مقاومت) در ليگ دسته دوم نتوانست نفت اميديه را شكست دهد؟


قانون فوتبال است كه وقتي گل نزني گل مي‌خوري. ما هم آنقدر گل نزديم تا گل خورديم. البته داور هم خيلي اذيت‌مان كرد و اگر درست قضاوت مي‌كرد مي‌توانستيم برنده مسابقه باشيم. گرچه هنوز هم اتفاق خاصي رخ نداده و اگر در بازي‌هاي باقيمانده امتيازات لازم را بگيريم مي‌توانيم به ليگ دسته اول صعود كنيم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج