اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۹۸۷۵۰
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

آیا می توان علی دایی را متوقف کرد؟

سایپا با برد پرگل برابر نفت تهران در هفته های حساس پایانی نشان داد که رقیبی جدی برای استقلال و ذوب آهن برای کسب سهمیه آسیا تا روزهای آخر خواهد بود.

ورزش سه: سایپا مثل دونده های خبره دوی ماراتن در آخرین دور مسابقه سرعت گرفته و رقیبان را یک به یک پشت سر می گذارد. این تیم حالا در کنار استقلال و ذوب آهن شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد و به نظر می رسد کوچکترین لغزشی از سوی ذوب و استقلال تاوان سختی برای این دو تیم از سوی سایپا داشته باشد.

آلکس فرگوسن زمانی درباره هریستو استویچکوف بازیکن بلغارستانی بارسلونا می گفت که او را فقط می توان با گلوله متوقف کرد. تصور کنید زمانی که علی دایی در محوطه جریمه تیم میلان توپ را در اختیار دارد و تنها دروازه و دروازه بان مقابلش است. فکر می کنید می توان او را متوقف کرد؟ قطعا برای متوقف کردن علی دایی در آن لحظه مدافع میلان تنها به اسلحه گرم نیاز داشت چرا که می دانیم دایی در آن لحظه توقف ناپذیر بود. دایی با سایپا در حال حاضر در چنین شرایطی قرار دارد و این کار دو تیم استقلال و ذوب آهن را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد دشوار کرده است، چرا که یک لغزش کوچک می تواند به معنای تغییر جایگاه این سه تیم باشد‌.

سایپا در راه سهمیه

سایپا در حال حاضر و تا قبل از بازی حساس امروز ذوب آهن برابر سپیدرود ، با ۴۷ امتیاز و هم امتیاز با استقلال در رده سوم است. اما آنچه باعث شده تا سایپا با وجود امتیاز برابر با استقلال در رتبه پایین تر قرار بگیرد و شانس این تیم را نسبت به دو تیم دیگر برای کسب سهمیه کم بکند تفاضل گل پایین این تیم است. در حالی که تفاضل گل استقلال ۲۳ است تفاضل گل سایپا ۲ است و این کار دایی و یارانش را برای سهمیه گرفتن سخت کرده است. با این وجود اگر ذوب آهن امروز برنده شود سایپا به رده چهام سقوط خواهد کرد، در غیر اینصورت سایپا می تواند در رده سوم باقی بماند و این نشان می دهد که بازی امروز ذوب آهن برای دایی و شاگردانش بسیار حائز اهمیت است.

سایپا اما در ادامه راه و در سه هفته باقی مانده باید ابتدا با سیاه جامگان در مشهد، سپس با گسترش فولاد در تهران و در آخرین بازی در شهرقدس با پیکان بازی کند. با توجه به اینکه سیاه جامگان سقوط کرده و از طرف دیگر گسترش فولاد انگیزه زیادی ندارد چون در میانه های جدول است می توان گفت دو بازی سایپا از سه بازی اش بازی هایی نیستند که در زمره بازی های خیلی دشوار قرار بگیرند و این تیم می تواند از آن ها امتیاز کامل را بگیرد. آخرین بازی این تیم با توجه به این که پیکان هم هنوز روی کاغذ شانس دارد می توان سخت ترین بازی سایپا باشد.

آیا می توان علی دایی را متوقف کرد؟

رقبای سایپا

اما سرنوشت سایپا (در صورت برد ذوب آهن در بازی امروز) فقط به خودش بستگی ندارد. این تیم باید منتظر لغزش استقلال و ذوب آهن هم باشد. ذوب آهن یکی از حریفان سایپا به غیر از بازی امروزش برابر سپیدورد باید در اهواز با فولاد، در اصفهان با پرسپولیس و در تهران با نفت بازی کند. به نظر بازی های سختی هستند، سپیدرود حریف امروز در آستانه سقوط است و با تمام وجود برای کسب امتیاز به میدان می آید. فولاد نیز هنوز روی کاغذ شانس دارد و می تواند در اهواز حریف سختی باشد. پرسپولیس اگر تا آن هفته قهرمان شده باشد شاید آن انگیزه همیشگی را نداشته باشد؛ اما پرسپولیس همیشه حریف خطرناکی است و نفت تهران اگر تا هفته آخر تکلیف ماندن و رفتنش مشخص نشده باشد می تواند دشوارترین بازی ذوبی ها باشد. همه این ها سایپا و دایی را امیدوار می کند که بتوانند در میان سهمیه های آسیایی باشند.

استقلال دیگر حریف سایپا نیز ابتدا با گسترش فولاد در تبریز بازی می کند که با توجه به اینکه گسترش فولاد نه شانس سهمیه دارد و نه در معرض سقوط است می تواند بازی متعادلی برای آبی ها باشد. این تیم سپس در تهران با پیکان بازی می کند. پیکان اگر در آن بازی هنوز شانس سهمیه داشته باشد این بازی می تواند بازی سختی باشد. بازی آخر استقلال با سپاهان در اصفهان است. سپاهان اگر در مرحله سقوط هم نباشد بازهم در زمین خودش حریف سختی برای استقلال خواهد بود. دایی بازهم می تواند امیدوار باشد که استقلال در بازی آخرش دچار لغزش شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنی

      علی دایی با لابی بازی به اینجا رسیده

    • نیلوفر

      ینی لطفا چرند نگو آقای دایی فقط باپشتکاروتعصب ایرانی تیم سایپا رابه این اینجارسوند امیدوارم صددرصدموفق بشه سهمیه آسیا رابگیره چون هدفشون همین بوده انشاءالله

    • صادق

      به نظر ارسطور خودتون علی پروین علی دایی دوتا روپایی بلد نیس بزنه دایی فقط مشهور محبوب نیست

    • پسر هرمز

      پست ترین ادم فوتبالی دایست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج