۷۰۵۷۷۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نگاهی به کارنامه ۲۲ ساله ونگر در آرسنال

حتي سرسخت‌ترين مخالفان آرسن ونگر نيز معتقدند او پيشگام در مدرن‌سازي فوتبال انگليس است.

روزنامه قانون: حتي سرسخت‌ترين مخالفان آرسن ونگر نيز معتقدند او پيشگام در مدرن‌سازي فوتبال انگليس است. وقتي در سال ۱۹۹۶ هدايت آرسنال را بر عهده گرفت، كمتر هواداري تصور مي‌كرد اين پست را به مدت ۲۲ سال بر عهده بگيرد. صحبت از آرسن ونگر است؛ مردي كه معمار آرسنال مدرن است اما در سال‌هاي اخير همواره زير فشار هواداران قرار گرفته بود و در نهايت روز گذشته در بيانيه‌اي اعلام كرد اين آخرين فصل حضور او در آرسنال خواهد بود. مرد فرانسوي با همان اخم‌هاي جذاب، تصميمش را براي جدايي گرفته و وقتي به پشت سر نگاه مي‌كند، كارنامه‌اي سرشار از موفقيت را مي‌بيند. كسب جام‌هاي متعدد، پرورش بازيكناني مثل تيري هانري و ثبت يك فصل بدون شكست در آرسنال از دستاوردهاي ونگر در آرسنال است.

مردي كه در ۸۲۳ بازي، ۴۷۳ پيروزي، ۱۹۹ تساوي و ۱۵۱ شكست را رقم زد. او ونگر است و شايسته احترام؛ حتي وقتي هواداران بنرهاي «Wenger Out» را در هر بازي همراه خود داشته باشند و به سرمربي تيم‌شان نشان دهند. هرچند كه همه هواداران مي‌دانند آرسنال همواره تاكيد زيادي در پرورش و فروش استعدادهاي فوتبالي دارد اما ونگر با همين سيستم موفق شد جام‌هاي متعددي را كسب كند. اما حضور پپ گوارديولا، يورگن كلوپ و پوچيتينو در فوتبال انگليس ورق را برگرداند. حال ديگر تفكرات ونگر ياراي مقابله نداشتند و آرسنال متحمل باخت‌هاي پياپي مي‌شد. همين موضوع ونگر را به پايان خط رساند تا در بيانيه‌اي رسمي اعلام كند قصد ندارد مربيگري در آرسنال را ادامه دهد. واكنش‌ها پس از بيانيه رسمي او جالب بود. بي‌بي‌سي اسپورت در اين باره نوشت: «پس از ۲۲ سال، ۱۰جام بزرگ، بیش از ۸۰۰ بازی در لیگ برتر، سرانجام دوره آرسن ونگر در آرسنال به پایان می‌رسد. او همیشه جایی در تاریخ آرسنال خواهد داشت».

اسكواوكا فوتبال نيز نوشت: «آرسن ونگر هفت بار جام حذفی را برنده شده است. بیش از هر مربی دیگری در تاریخ». چارلز وات، هنرپيشه سينما كه از طرفداران آرسنال است، در توييتر خود نوشت: «آرسن ونگر، کسی که برای ما دبل کرد، تیمی شکست‌ناپذیر ساخت و در وایت هارت لین به قهرمانی رسید. همین‌طور به ما تیری آنری، پاتریک ویرا و رابرت پیرس را هدیه داد. جدايي، تصمیم درستی برای او و آرسنال بود اما هنوز کمی مردد هستم. ممنون آرسن». ونگر شايد ديرتر از سايرين به اين نتيجه رسيد كه بايد آرسنال را ترك كند؛ به همين دليل او در بيانيه‌اش نوشت: «احساس می کنم پایان فصل، زمان مناسبی برای کناره گیری ام باشد. قدردان این فرصتی هستم که برای خدمت به این باشگاه در تمام این سال های خاطره انگیز، به من داده شد. با تعهد کامل و یکپارچگی این تیم را مدیریت کردم. از دستیارانم، بازیکنان، مدیران و هواداران که باعث خاص بودن این باشگاه هستند، تشکر می کنم. از طرفداران آرسنال می‌خواهم که همچنان تیم را حمایت کنند تا در سطوح بالا کارش را ادامه دهد. به تمام عاشقان آرسنال می گویم که از ارزش های این باشگاه مراقبت کنند».

استن كرونكه، يكي از سهامداران اصلي آرسنال درباره رفتن ونگر از اين تيم گفت: «این یکی از دشوارترین روزهایی است که ما در تمام دوران حضورمان در ورزش داشته‌ایم. یکی از دلایلی که ما آرسنال را انتخاب کردیم، کارها و دستاوردهایی بود که آرسن چه درون و چه بیرون از زمین برای اين تيم به ارمغان آورده بود. حضور و ثبات او در چنین مقطع طولانی آن هم در بالاترین سطح از فوتبال هرگز تکرار نخواهد شد. آرسن کلاسی غیرقابل مقایسه دارد و ما برای همیشه قدردان او خواهیم بود. هرکس که عاشق آرسنال است و حتی فوتبال را دوست دارد، یک تشکر به ونگر بدهکار است». ونگر رفت همان‌طور كه فرگوسن رفته بود. آيا روزهاي سخت منچستريونايتد براي انتخاب جانشين فرگوسن براي آرسنال نيز تكرار خواهد شد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج