اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۱۱۱۹۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رحمان رضایی:

بازیکنان لیگ نباید با رونالدو و اینیستا مقایسه شوند

بازیکن سابق تیم ملی معتقد است بازیکنان ملی‌پوش ایران که از لیگ برتر توسط کی‌روش دعوت می‌شوند نباید با رونالدو و اینیستا مقایسه شوند.

ایسنا: لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی شاگردان امیر قلعه‌نویی در ذوب آهن به پایان رسید. لیگ هفدهم روزهای عجیب زیادی را پشت سر گذاشت و اتفاقات عجیبی نیز در آن رخ داد. سپاهان مدعی قهرمانی و رکورددار قهرمانی لیگ برتر تنها یک رتبه با حضور در منطقه سقوط فاصله داشت و طلایی‌پوشان زاینده‌رود با خوش‌شانسی در لیگ برتر باقی ماندند. همچنین نفت تهران که روزی نماینده ایران در جمع ۸ تیم برتر آسیا بود، به لیگ آزادگان سقوط کرد و تراکتورسازی یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بدترین فصل خود را در لیگ برتر از زمان بازگشتش به این مسابقه‌ها سپری کرد.

رحمان رضایی پیشکسوت فوتبال ایران و سرمربی کنونی برق جدید شیراز درباره لیگ هفدهم صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

* لیگ هفدهم که با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید آیا نسبت به پارسال پیشرفتی کرده بود؟

لیگ امسال لیگ خوبی بود. همان طور که پیش‌بینی می‌شد پرسپولیس مانند سال‌های گذشته تیم اول ایران است و قدرت زیادی برای کنار گذاشتن رقبا دارد. استقلال علی‌رغم آغاز نه چندان خوب با منصوریان، پس از آمدن شفر متحول شد و توانست بازی‌های باکیفیتی را ارائه دهد و حتی به فینال جام حذفی نیز صعود کرد.

* تیم‌های شهرستانی و تیم‌های کم‌طرفدار تهرانی چطور؟ عملکرد آن‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

امیر قلعه‌نویی با ذوب آهن باز هم توانست نتیجه خوبی در لیگ ایران بگیرد و علی‌رغم این که ستاره‌های زیادی در ترکیبش نداشت اما با هماهنگی و عملکردی مناسب و ارائه دادن فوتبالی باکیفیت توانست رقیبی جدی برای استقلال در نایب قهرمانی باشد و یقه پرسپولیس را نیز در اصفهان بگیرد. سایپا با علی دایی نیز خوب ظاهر شد و به نظرم رتبه چهارم مناسب این تیم بود.

* تیم‌های مدعی سال‌های قبل مانند سپاهان و نفت تهران خوب ظاهر نشدند و حتی نفت به لیگ یک صعود کرد. به نظر شما دلیل افت این تیم‌ها چه بود؟

هر کدام از این تیم‌ها مشکلات خاص خود را داشتند. به طور مثال سپاهان به خاطر تندروی در جوان‌گرایی دچار چنین افتی شد. آن‌ها فصل سختی را داشتند و نتوانستند در حد سپاهانی ظاهر شوند که نامشان همیشه باعث به یاد آوردن رکورد قهرمانی در لیگ برتر می‌شد. تحولات زیاد و ناگهانی در سپاهان باعث نتیجه نگرفتن این تیم شد. در نفت تهران هم مشکلات مدیریتی و مشخص نبودن تکلیف باشگاه باعث شد تا تیمی که سال‌های قبل نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود، نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود حالا به دسته یک سقوط کند و اثری از این تیم در بالاترین سطح فوتبال ایران باقی نماند. مشکلات مدیریتی که در فوتبال ما هیچ‌گاه از بین نرفته و همیشه باعث نابود شدن تیم‌های با ریشه و با اصالتمان شده است.

* در رابطه با تراکتورسازی هم صحبت می‌کنید؟ به هر حال این تیم، تیم سابق خودتان است.

مشکلات مدیریتی، شکایت بازیکنان مختلف و محرومیت این تیم از نقل و انتقالات، از عوامل مهمی بود که باعث شد تراکتورسازی در لیگ هفدهم اذیت شود. تغییرات کادر فنی و آشنایی مربی جدید با بازیکنان و کیفیت فنی آن‌ها چیزی حدود یک سوم لیگ را از تراکتور گرفت. به نظرم شاید در زمان تغییر یحیی، اگر مربی ایرانی جایگزین می‌شد، گزینه بهتری برای این تیم به حساب می‌آمد. تراکتور همیشه جزو تیم‌های خوب لیگ ایران بوده و یحیی گل‌محمدی نیز از برترین مربیان ایرانی است اما تیم‌های پرطرفداری چون تراکتورسازی، علی‌رغم همه مشکلات دوست دارند نتیجه بگیرند و به نتیجه اهمیت می‌دهند که این مشکل گریبانگیر یحیی نیز شد. علی‌رغم تمام محرومیت‌های این تیم، هواداران انتظارات بیشتری داشتند و او نتوانست توقع آن‌ها را برآورده کند.

* درباره نقش لیگ در تیم ملی و بازیکنانی که می‌توانند از لیگ خلیج فارس در جام جهانی بازی کنند، کمی توضیح می‌دهید؟

به هر حال لیگ ایران لیگ پویایی است. طبیعتا لیگ هفدهم نیز بازیکنانی را برای پوشیدن لباس تیم ملی ایران به سرمربی پرتغالی یعنی کارلوس کی‌روش معرفی کرده است. کی‌روش و دستیارانش نیز هنوز وقت دارند که روی بازیکنانی که در لیگ امسال خوش درخشیدند، کار کنند.

* کی‌روش در صحبتی مدعی شده بود که بازیکنان لیگ ما در سطح رونالدو و اینیستا نیستند. نظر شما چیست؟

نباید چنین صحبتی انجام شود و حتی نباید این مقایسه صورت بگیرد. به هر حال جام جهانی است و بهترین بازیکنان هر کشور می‌توانند در آن حضور داشته باشند. نباید بگوییم که بازیکنانمان در این حد و اندازه نیستند. برای کار کردن هنوز وقت است. البته شرط و شروط حضور آماده و موفق تیم ملی، داشتن بازیکنان خوب و باکیفیت است. فرقی نمی‌کند این بازیکنان لژیونر باشند یا از لیگ داخلی به تیم ملی دعوت شده باشند. بازیکنی باید در جام جهانی لباس تیم ملی را بر تن کند که بتواند بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد. امیدوارم با برق جدید به لیگ برتر صعود کنیم. لیگ ما نیز هم بازیکنان ملی‌پوش زیادی تولید کند و هم بازیکنان زیادی را به کشورهای خوب اروپایی ترانسفر کند. تیم ملی نیز در جام جهانی بهترین عملکردش را داشته باشد و بتواند از گروه خود صعود کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج