adexo3
۷۱۴۹۷۲
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

شکاف در استقلال؛ شفر و بازیکنان مقابل باشگاه

استقلال همواره در بزنگاه‌های مهم لیگ قهرمانان آسیا با مشکلات مالی مواجه می‌شود و این موضوع روح و روان بازیکنان را برهم می‌زند.

ایران ورزشی: استقلال همواره در بزنگاه‌های مهم لیگ قهرمانان آسیا با مشکلات مالی مواجه می‌شود و این موضوع روح و روان بازیکنان را برهم می‌زند. درگذشته بارها دیده شد که استقلال در برهه‌های حساس آسیایی با کمبود بودجه مواجه شد و بخش اعظمی از حقوق بازیکنان پرداخت نشد. حالا نیز همان سناریو در حال تکرار است و استقلال درست در مهم‌ترین نقطه درگیر مشکلات مالی شده و انتظارات بازیکنان برآورده نشده است. این مشکلات در شرایطی پیرامون استقلال را فراگرفته که شایعه برکناری افتخاری به دلیل ناتوانی در برآورده کردن بودجه کافی در استقلال نیز هر روز از اردوگاه آبی شنیده می‌شود. این فعل و انفعالات ممکن است تاثیرات خود را در بازی برگشت با ذوب‌آهن نیز بر پیکره استقلال وارد آورد.

وینفرد شفر از عملکرد مالی افتخاری ناراضی است و این موضوع را بهانه‌ای برای انتقاد از مدیرعامل باشگاه استقلال کرده است. شفر تا قبل از بازی با ذوب آهن که منجر به شکست استقلال شد، بارها از مدیرعامل استقلال خواست تا پاداش‌های معوقه را پرداخت کند اما مدیرعامل استقلال به دلیل مشکلات مالی از پرداخت پاداش‌ها خودداری کرده است. طبق برنامه قرار بود مدیرعامل استقلال تا قبل از بازی با ذوب آهن پاداش ۳ پیروزی استقلال در لیگ برتر و ۲ برد در رقابت‌های آسیایی را پرداخت کند. حتی قرار بود که تا قبل از بازی سه‌شنبه شب با ذوب آهن پاداش ۱۰میلیون تومانی قهرمانی در جام حذفی نیز به حساب بازیکنان واریز شود که مدیریت باشگاه استقلال هیچ یک از این مبالغ را پرداخت نکرده است. این بدقولی‌ها در حالی شفر و بازیکنان را به شدت ناراحت کرده که قرار بود تا این نقطه از فصل مدیران باشگاه استقلال ۸۵ درصد از حقوق بازیکنان و کادرفنی را بپردازند که تا کنون این تعهد هم طبق توافق انجام نشده و به گفته بازیکنان استقلال تا کنون ۷۰ درصد از مطالبات به حساب‌شان واریز شده است.

نزدیکان به باشگاه استقلال معتقدند که خلف وعده‌های مکرر مدیران استقلال موجب تضعیف روحیه آنها در بازی با ذوب آهن شده و یکی از دلایل شکست این تیم در بازی آسیایی مقابل ذوب آهن همین مساله مهم بوده است. وینفرد شفر نیز بعد از باخت به ذوب آهن دوباره به این موضوع اشاره کرده و در نشستی که با همکارانش داشته از پرداخت نشدن پاداش‌ها به بازیکنانش عمیقا گلایه کرده است. البته مسوولان باشگاه استقلال تلاش می‌کنند موضوع ناراحتی‌های شفر را عادی جلوه بدهند. پندار توفیقی یکی از مسوولان باشگاه استقلال که امور مالی را در دست دارد، پیرامون این موضوع گفته: «شفر منظور خاصی ندارد، رابطه او با مدیریت باشگاه خیلی خوب است، منظور شفر به مدیرعامل این است که بازیکنان با غیرت بازی می‌کنند و هوای آنها را داشته باش، منظور به پرداخت پاداش‌ها است و تنها پاداشی که پرداخت نشده پاداش جام حذفی است که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی از آن هم پرداخت می‌شود. منظور آقای شفر بیشتر این است که بازیکنان بدانند او هوای آنها را دارد! او می‌خواهد بگوید به جای شما من با مدیریت صحبت می‌کنم و حواسم به شما هست.»

توفیقی در حالی سعی در تعدیل ضرب اظهارات شفر دارد که همچنان موضوع جدایی سیدرضا افتخاری از استقلال شنیده می‌شود که این خبر بی‌ارتباط با بحث‌های مالی این باشگاه نیست.

ظاهرا افتخاری در تامین بودجه استقلال با مشکلاتی مواجه است و تصمیم‌گیران کلان این باشگاه درصدد انتخاب فردی هستند که قابلیت کافی برای تامین نیازهای مالی باشگاه استقلال را داشته باشد. خود افتخاری نیز قبل از بازی با خونه به خونه بابل به این موضوع اشاره کرده و حتی مدعی شده بود که شفر اعلام کرده اگر مدیریت استقلال تغییر کند، او نیز از استقلال جدا خواهد شد. هرچند که شفر وقتی در یک برنامه تلویزیونی با این ماجرا مواجه شد اساسا ابراز بی‌اطلاعی کرد به گونه‌ای که کاملا مشخص شد او از بیخ و بن درباره حرف‌های افتخاری و ادعای او چیزی نمی‌داند.

به هر حال شفر یک مربی کاملا حرفه‌ای است و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که او برای استقلال شروط از این دست بگذارد و بگوید اگر افتخاری برود من هم می‌روم! به جای طرح این مباحث بهتر است مدیریت کنونی باشگاه استقلال به دنبال تامین بودجه بیشتر برای ادامه راه باشد. افتخاری فصل آینده با تیم پرهزینه‌ای در قیاس با این فصل مواجه است و اگر بخواهد به رویه پرداخت نشدن پاداش‌ها و حقوق معوقه بازیکنان ادامه دهد بدون شک تیم با مشکلات روحی بیشتری مواجه خواهد شد. استقلال تیم جوانی است و اغلب بازیکنانش تازه ابتدای راه هستند و روی دستمزدهایی که باشگاه برای‌شان تعیین کرده حساب کرده‌اند. حال شاید بازیکنان باتجربه استقلال نیاز صددرصدی به حقوق تعیین شده نداشته باشند و عقب افتادن حقوق‌ها را تحمل کنند اما تازه‌کارها قدری کم طاقتند و مدیریت بهتری لازم است تا این جریان اعتراض‌های مخفیانه و حتی علنی شفر از بین برود و استقلال از این سو تهدید نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا امیری

      این هم از نویسنده لنگی

    • بدون نام

      اصلن قبول ندارم یکی از دلایل شکست پول بوده باشه 70 درصدرفتن بقیش هم میگیرن چی شده حالا مگه؟؟؟

    • بدون نام

      اقایان حاشیه ساز لطفا دست از سر استقلال بردارید

    • بدون نام

      مگه داریم مگه میشه اس اس قهرمان افتخار ایران آرامش داشته باشه واسه تیم لنگ وزارت ورئیس جمهور دست بکار شدن نوبت ما که میشه موقع حساس خنجر رو ازپشت فرو میکنن تو کمر باشگاه خدا بداد استقلال برسه فقط خدا

    • بدون نام

      کم بود پول چیه مسخره است بخدا.این و آوردن کلی پول بزنه جیب خودشو دوربریاش و اونای ک آوردنش سر کار.ی چیز عادی شده

    • بدون نام

      این همه هزینه باید از پول بیت المال پرداخت شه ،الانم ک دلار چقد گرون شده

    • بدون نام

      یعنی تاج باید ببازه تا هزینه روی دست دولت نباشه واسه دوتا تیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج