۷۲۳۱۵۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حرکت اینیستا خلاف مسیر سوباسا!

روز جمعه بود كه مراسم معارفه آندرس اینیستا به عنوان بازیكن تیم ویسل كوبه ژاپن با حضور حدود ۸ هزار هوادار برگزار شد. در جریان این مراسم اینیستا قول داد تمام توانش را برای تیم باشگاهی جدیدش به كار بگیرد.

خبرورزشی: روز جمعه بود كه مراسم معارفه آندرس اینیستا به عنوان بازیكن تیم ویسل كوبه ژاپن با حضور حدود ۸ هزار هوادار برگزار شد. در جریان این مراسم اینیستا قول داد تمام توانش را برای تیم باشگاهی جدیدش به كار بگیرد. دن آندرس كه برای اولین بار پیراهن شماره ۸ این تیم ژاپنی را به تن كرده بود، در مراسم معارفه رسمی‌‌اش در ورزشگاه نوئویر كوبه (در غرب ژاپن) حضور یافت. او دو روز پیش از برگزاری این مراسم به ژاپن سفر كرده بود و قراردادی را با این باشگاه به امضا رسانده بود.

در ورزشگاه تیم ویسل كوبه پلاكاردهای بزرگی برای خوشامدگویی به اینیستا، به زبان اسپانیایی نصب شده بود و هزاران هوادار در تنها جایگاه باز ورزشگاه و از ساعات ابتدایی صبح انتظار ورود او را می‌كشیدند تا به ستاره جدید تیم‌شان خوشامد بگویند. حالا اینیستا اسطوره جدید اوشی‌ها (گاوها به زبان ژاپنی/ لقب این باشگاه) خواهد بود.

اینیستا مقابل لطف هواداران ژاپنی كه یك‌صدا نام او را فریاد می‌زدند، گفت: «مرسی برای این استقبال گرم. در این دو روزی كه در ژاپن بودم، مورد لطف و محبت زیادی قرار گرفتم و می‌خواهم از همه شما تشكر كنم.» اكثر هواداران حاضر در ورزشگاه پیراهن‌های تیم‌شان را به تن كرده بودند ولی می‌شد هوادارانی را هم یافت كه با پیراهن‌های بارسلونا به ورزشگاه آمده بودند و عده‌ای هم پرچم‌های اسپانیا را در دست داشتند. چند نفری هم پلاكاردی با شعار «جادوگر به كوبه آمده» و «اینیستای پایان‌ناپذیر» را به زبان انگلیسی به همراه آورده بودند.

ستاره اسپانیایی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «من با انگیزه‌های زیادی برای كار كردن و برای یادگیری آمده‌ام. هدف من این است كه به ویسل كمك كنم تا بهتر شود و به بالاترین سطح ممكن برسد. می‌خواهم با این تیم قهرمان لیگ ژاپن و قهرمان آسیا شوم.»

مراسم معارفه اینیستا در باشگاه ویسل كمتر از یك هفته پس از آخرین بازی او با پیراهن آبی‌واناری بارسا و برگزاری مراسم بزرگداشتی برای او در نوكمپ برگزار شد و قرار بر این است كه دن آندرس بعد از برگزاری جام جهانی‌ روسیه و اتمام تعطیلات تابستانی به لیگ ژاپن منتقل شود. در جریان مراسم روز جمعه و همچنین مراسمی كه روز پنج‌شنبه در توكیو به مناسبت اعلام رسمی انتقال اینیستا به باشگاه ویسل انجام شد، هیروشی میكیتانی، بانی و مشاور شركت راكوتن كه از سال ۲۰۰۴ مالك باشگاه ویسل كوبه نیز است، اینیستا را همراهی می‌كرد.

آقای میكیتانی شخصاً نقش پررنگی در انتقال اینیستا به فوتبال ژاپن داشت و این كار را از طریق ارتباط خوب و دوستانه‌‌اش با باشگاه بارسلونا آسان‌تر كرد (چراكه راكوتن اسپانسر اصلی باشگاه كاتالان است). او در صحبت‌هایش در مورد حضور اینیستا در لیگ ژاپن گفت: «با آمدن اینیستا، بدون تردید سطح لیگ ژاپن بالاتر می‌رود و محبوبیت فوتبال بین كودكان و نوجوانان و جوانان افزایش می‌یابد.»

بعد از این صحبت‌ها اینیستا پا به توپ شد و چند روپایی زد و پس از آن بود كه با هوادارانش خداحافظی كرد و در صحبت‌هایی گفت: «الان باید به اسپانیا باز گردم تا با تیم ملی كشورم به جام جهانی‌ بروم كه چالش خیلی زیبایی است. تا چندماه دیگر به اینجا باز خواهم گشت تا تمام توانم را به كار بگیرم و برای بهبود شرایط این تیم بكوشم.»

دلیل رئالی بودن اینیستا در سنین نوجوانی

آندرس اینیستا در برنامه چستر كه قبلاً ضبط شده و امشب از تلویزیون اسپانیا پخش می‌شود از مسائل مختلفی صحبت كرده كه بخش‌هایی از آن در رسانه‌های خبری اسپانیا بازتاب یافته‌؛ بخشی از صحبت‌های او در مورد جدایی‌‌اش از بارسا و دلیلش برای ترك تیم كاتالان است: «رفتم چون حس كردم كه از حالا به بعد برایم خیلی سخت خواهد بود كه بتوانم آنچه باشگاه شایستگی‌‌اش را دارد انجام دهم. به نظر خودم جدایی‌ام از بارسا در یك مراسم رؤیایی انجام گرفت.»

و در پاسخ به این سؤال كه چرا در سنین نوجوانی طرفدار رئال‌مادرید بوده گفت: «خب، من تیم اولم آلباسته بود و در این تیم بازی می‌كردم. یك سال آلباسته مقابل بارسا بازی كرد و بارسا در آن بازی هفت گل زد! آنجا بود كه حسابی ناراحت شدم و به خودم گفتم بارسا نمی‌تواند چنین كاری با تیم من بكند. برای مدتی حالم بد بود و بر من خیلی سخت گذشت و...»

سوباسا از ژاپن به بارسلونا و اینیستا از اسپانیا به ژاپن

در طول سال‌های اخیر بارها و بارها شاهد مقایسه شدن آندرس اینیستا با سوباسا اوزارا، شخصیت اصلی كارتون فوتبالیست‌ها بودیم. حالا روند زندگی دن آندرس هم به نوعی با زندگی این شخصیت كارتونی مرتبط شده‌ اما با یك تفاوت بزرگ‌؛ آن هم اینكه سرنوشت این دو، كاملاً عكس هم در حال رقم خوردن است. سوباسای ژاپنی برای ادامه دادن فوتبالش به اسپانیا سفر كرده بود و به تیم كاتالونیا پیوست ولی آندرس اینیستا از كاتالونیا به ژاپن سفر كرده و با ویسل كوبه قرارداد بسته است.

اما برای یادآوری شباهت‌های اینیستا و سوباسا، می‌توان به گلی اشاره كرد كه اینیستا در سال ۲۰۱۳ به ثمر رساند و خیلی‌ها را یاد یكی از گل‌های سوباسا در كارتون فوتبالیست‌ها انداخت.

در جریان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ هم اینیستا در یك صحنه در محاصره ۷ بازیكن تیم حریف قرار گرفت كه این صحنه هم كاملاً مشابه با یكی از صحنه‌های كارتون فوتبالیست‌ها بود. دن آندرس شرایط مشابهی را هم در یورو ۲۰۱۲ تجربه كرد‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج