۷۲۷۷۲۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

اولین‌های ایران در جام جهانی

 تیم ملی فوتبال ایران تا کمتر از دوازده روز دیگر تیم ملی کشورمان، نخستین دیدار مرحله گروهی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را مقابل مراکش برگزار خواهد کرد تا این دیدار شروعی برای پنجمین دوره حضور ایران در تاریخ جام جهانی باشد.

وبسایت نود: تیم ملی فوتبال ایران تا کمتر از دوازده روز دیگر تیم ملی کشورمان، نخستین دیدار مرحله گروهی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را مقابل مراکش برگزار خواهد کرد تا این دیدار شروعی برای پنجمین دوره حضور ایران در تاریخ جام جهانی باشد.

تعداد ادوار حضور تیم ملی ایران در جام جهانی به حدی رسیده که بتوان عملکرد آن را از نظر جنبه های مختلف بازی مورد بررسی قرار داد. در ادامه نگاهی به اولین های تیم ملی ایران در جام های جهانی مختلف در بخش جریمه شخصی و تیمی از سوی داوران خواهیم داشت؛ البته جریمه های شخصی و تیمی ایران در جام های جهانی تنها به تصمیمات داور در حین بازی محدود نبوده و کمیته انضباطی فیفا هم در برخی موارد جرایمی را برای ایرانیها در نظر گرفته است.

کارت زرد

اولین کارت زردی که بازیکنان ایران در تاریخ جام های جهانی دریافت کردند، در اولین بازی تیم کشورمان در این رقابتها برابر هلند بود. گونزالس آلفونسو، داور مکزیکی، اولین کارت زرد را به آندرانیک اسکندریان مدافع تیم کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ نشان داد.

اولین بازیکن محروم

آندرانیک اسکندریان که اولین اخطاری ایران در جام جهانی بود، در بازی دوم هم یک کارت زرد دیگر دریافت کرد. اندایه یوسوسو داور اهل سنگال که قضاوت دیدار ایران و اسکاتلند را بر عهده داشت، با کارت زردی که به این مدافع ملی پوش نشان داد، او را از سومین بازی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ برابر پرو محروم کرد.

حریف بدون اخطار

بازیکنان هلند، نایب قهرمان جام جهانی ۱۹۷۸، در اولین بازی خود در این رقابتها برابر ایران بدون دریافت کارت زرد بازی را به پایان رساندند. در واقع، هر سه حریف ایران در این جام، در بازی مقابل تیم کشورمان از داور اخطار نگرفتند.

اولین‌های ایران در جام جهانی

بدون اخطار

اولین بازی تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ برابر یوگسلاوی، اولین بازی ایران در ادوار این رقابتها به شمار می رود که بازیکنان از سوی داور با کارت زرد یا قرمز جریمه نشدند.

کاپیتان اخطاری

یحیی گل محمدی در آخرین ثانیه های حضورش در بازی های ملی، مصدوم شد و با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شد؛ یحیی مصدوم و در حال خروج از بازی، به دلیل خطایی که قبل از مصدومیتش روی بازیکن پرتغال انجام داد، با کارت زرد داور بدرقه شد تا اولین کاپیتان اخطاری تیم ملی در تاریخ جام جهانی باشد.

اولین‌های ایران در جام جهانی

پنالتی

تیم ملی کشورمان در دوره از جام جهانی، و در مجموع ۵ بار، مقابل حریفان مرتکب خطای پنالتی شده؛ نصرالله عبداللهی اولین تیم ملی بود که در جام جهانی مرتکب خطای پنالتی شد. در دقیقه ۴۰ دیدار با هلند، تکل بسیار خطرناک او روی پای مهاجم هلند، یک ضربه پنالتی برای هلند به ارمغان داشت.

محرومیت انضباطی

در حالیکه هنوز بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز نشده، اما سعید عزت اللهی هافبک جوان تیم ملی کشورمان نام خود را به عنوان اولین بازیکن ایران در جام های جهانی ثبت کرد که به دلیل محرومیت انضباطی از سوی فیفا، یکی از دیدارهای تیم ملی را از دست داده است.

اولین‌های ایران در جام جهانی

جریمه نقدی عقاب

تیم ملی در جام جهانی به پرداخت جریمه نقدی هم محکوم شده؛ برند دستکش های معروف احمدرضا عابدزاده در دیدار با آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، با برند اصلی تیم ملی متفاوت بود و فیفا به همین علت تیم ملی کشورمان و همچنین کاپیتان عابدزاده را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد تا عقاب آسیا اولین بازیکن تیم ملی ایران لقب بگیرد که با جریمه نقدی مواجه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته حشمت مهاجرانی هم اولین وتنهامربی ایرانی هستش که ایران روبه جام جهانی برد
      کیروش اولین مربی هستش که دوبارپشت سرهم ایران روبه جام جهانی برد
      درجام جهانی1998 ایران اولین وتنهاترین بردخودمقابل امریکاراتجربه کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج