اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۹۱۸۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مرحله گروهی جام جهانی زیر ذره‌بین

بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی در شرایطی تمام شد که رکوردهای جدیدی جابه‌جا شد و طلسم‌هایی هم شكسته شد. در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است.

روزنامه شرق: بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی در شرایطی تمام شد که رکوردهای جدیدی جابه‌جا شد و طلسم‌هایی هم شكسته شد. در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است.

حذف آلمان؛ مدافع عنوان قهرمانی

بزرگ‌ترین زلزله مرحله گروهی حذف آلمان بود؛ تیمی که سال ۲۰۱۴ قهرمان دنیا شده بود، جام جهانی ۲۰۱۸ را بسیار بد شروع کرد؛ ژرمن‌ها با یک گل به مکزیک باختند. در بازی دوم برابر سوئد هم که با خوش‌شانسی و گل ثانیه‌های آخر کروس ۲ بر یک برنده شدند و سرانجام هم در بازی سوم با دو گل مغلوب کره‌جنوبی شدند. برای چهارمین‌بار در پنج دوره اخیر جام جهانی مدافع عنوان قهرمانی از مرحله گروهی صعود نمی‌کند.

بازی جوانمردانه به درد خورد

یکی از مهم‌ترین «اولین‌های» تاریخ جام جهانی؛ برای اولین‌بار در تاریخ است که یک تیم به خاطر رعایت مسائل جوانمردانه و کارت زرد کمتر به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کند. سنگال و ژاپن در امتیاز، گل زده و گل خورده مساوی شدند. بنابراین فیفا برای تعیین تیم صعود‌کننده رو به قانون جوانمردانه آورد. در این مرحله ژاپنی‌ها با گرفتن چهار کارت زرد شرایط بهتری در مقایسه با سنگال با شش کارت زرد داشتند. در نتیجه ژاپن مسافر مرحله یک‌هشتم نهایی شد و باید با انگلیس بازی کند.

بدبیاری آفریقایی‌ها

دیگر مورد مهم مرحله گروهی ناکامی تیم‌های آفریقایی بود؛ هیچ‌کدام از پنج تیم قاره آفریقا جواز صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی را به دست نیاوردند. این برای اولین‌بار از سال ۱۹۸۲ به این طرف است که تیمی از این قاره نمی‌تواند به مرحله بعدی صعود کند. سنگال، مراکش، تونس، مصر و نیجریه همگی ناکام ماندند.

رکورد پنالتی‌ها و گل‌به‌خودی

با توجه به استفاده از سیستم ویدئوچک در جام جهانی رکورد پنالتی‌های گرفته‌شده در جام جهانی ۲۰۱۸ به طرز عجیبی رشد کرد. پیش از این رکورد متعلق به جام‌های جهانی ۱۹۹۰، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ بود که در مرحله گروهی ۱۸ پنالتی گرفته شده بود. این‌بار اما در مرحله گروهی داوران ۲۴ بار به نشانه پنالتی در سوت دمیدند. البته رکورد گل‌به‌خودی‌ها هم شکست. جام جهانی ۹۸ فرانسه با شش گل‌به‌خودی در مرحله گروهی رکورددار بود ولی در ۴۸ بازی برگزارشده مرحله گروهی ۹ گل‌به‌خودی ثبت شد.

عصام الحدری در تاریخ

عصام الحدری دروازه‌بان تیم ملی مصر با حضور در آخرین دیدار برابر عربستان رکوردشکنی كرد. او با ۴۵سال‌و ۱۶۱ روز، تبدیل به مسن‌ترین بازیکنی شد که در جام جهانی بازی کرده است. او رکورد فرید موندراگون دروازه‌بان کلمبیا در جام جهانی ۲۰۱۴ را شکست. موندراگون ۴۳‌سال‌و سه روز داشت.

بدشانسی دروازه‌بان‌های تونس

این هم یکی دیگر از اتفاقات عجیب مرحله گروهی جام جهانی بود. موعظ حسن، دروازه‌بان تونس در بازی برابر انگلیس فیکس بود و شانه‌اش آسیب دید. نوبت به فرخ بن مصطفی رسید تا جای او را در ترکیب بگیرد ولی او هم در تمرینات و قبل از بازی آخر با پاناما مصدوم شد. تونسی‌ها خوش‌شانس بودند که دروازه‌بان سومشان یعنی ایمن متلوثی در جریان این دیدار مصدوم نشد.

فرانسه - دانمارک، بدترین بازی

اگر قرار باشد یکی از بدترین بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شود، همین بازی فرانسه و دانمارک است. دیداری که در آن هیچ‌کدام از دو تیم میلی به حمله و رسیدن به پیروزی نداشتند. هر ۲۲ بازیکن حاضر در زمین زمانی که سوت پایان به صدا درآمد توسط هواداران حاضر در ورزشگاه هو شدند. این بازی تنها صفر-صفر مرحله گروهی جام جهانی را رقم زد.

اسپانیا - پرتغال، زیبا و پرگل

هر چقدر بازي فرانسه - دانمارک بازی بدی بود، بازی اسپانیا و پرتغال تماشایی از آب درآمد. اسپانیا که دو روز قبل از شروع جام جهانی سرمربی‌اش را از جام برکنار کرده بود، به نظر می‌رسید کار سختی داشته باشد ولی بازي‌اش برابر پرتغال، تیم قهرمان اروپا یکی از بهترین بازی‌های مرحله گروهی از آب درآمد. در این بازی که ۳-۳ به پایان رسید، رونالدو اولین هت‌تریک جام را هم به نام خودش کرد.

هر کشوری حداقل 2 گل

برای اولین‌بار در تاریخ جام جهانی در بازی‌های مرحله گروهی هر تیمی حداقل در این مرحله از رقابت‌ها دو گل زد. قبل از آخرین روز بازی‌ها، لهستان و پاناما شاگردتنبل‌های کلاس در این زمینه بودند ولی بدنارک گل دوم لهستانی‌ها در جام را وارد دروازه ژاپن کرد و تیمش را یک بر صفر برنده کرد. پاناما هم به کمک تونسی‌ها توانست عقب‌ماندگی‌اش را جبران کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج