adexo3
۷۴۱۷۰۷
۱۸ نظر
۵۰۰۰
۱۸ نظر
۵۰۰۰
پ

چقدر کی‌روش «بی رحم» بود!

سهراب بختیاری زاده بی‌تعارف از روز‌های سخت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ حرف می‌زند. البته منظور از روز‌های سخت امکانات و شرایط سخت‌افزاری تیم ملی در آن روز‌ها نیست.

خبرورزشی: سهراب بختیاری زاده بی‌تعارف از روز‌های سخت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ حرف می‌زند. البته منظور از روز‌های سخت امکانات و شرایط سخت‌افزاری تیم ملی در آن روز‌ها نیست. چراکه تیم ملی در زمان فدراسیون محمد دادکان، بهترین امکانات را در اختیار داشت. بهترین اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی برای تیم برنامه‌ریزی شده بود و در مجموع وضعیت اصلاً قابل قیاس با جام جهانی ۲۰۱۸ نبود.

آنچه بازیکنان قدیمی می‌گویند نشانه فقدان نظم و انضباط در جام جهانی آلمان است؛ شاید نسل جدید مخاطبان فوتبال ایران یادشان نباشد، اما قدیمی‌ها می‌دانند اردوی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ به هم ریخته بود و بازیکنان ساز خود را می‌زنند.

چنین تجربه‌ای را در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هم داشتیم، اما به دلیل داشتن یک نسل آماده و تاریخی در تیم ملی از بحران عبور کردیم. در جام جهانی ۲۰۰۶، اما تیم از درون متلاشی شد و بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به حاشیه رفتند.

در ۷ سال گذشته، اما تیم ملی به لحاظ مدیریتی چگونه اداره شده است؟

کی‌روش وقتی سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفت، بر اثر یک بی‌نظمی، هادی عقیلی و مهدی رحمتی را کنار گذاشت. او دیگر هرگز این بازیکنان را نبخشید.

در فوتبالی که قهر و آشتی یک موضوع طبیعی است و بازیکنان هزار بار از یک تیم می‌روند و برمی‌گردند، سختگیری و قاطعیت کی‌روش در همان روز‌های نخستین به همه ثابت کرد این مربی خارجی، تیم ملی را متکی به فرد نمی‌کند.

تیم ساختن هدف اصلی کی‌روش بود و تیم ملی ایران را در بی‌ستاره‌ترین حالت ممکن، به یک تیم یکدست تبدیل کرد. تیمی که ساز مخالف در آن شنیده نمی‌شد.

کی‌روش برای ساختن تیم ملی، اما بی‌رحم هم بود؛ یک بار در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ روی اسم محمدرضا خلعتبری قلم قرمز کشید. در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ جلال حسینی و وریا غفوری را نخواست، اما باز هم تیم ملی انسجام خود را از دست نداد.

به کی‌روش و تیمش مسلماً انتقاد‌هایی وارد است؛ کارشناسان می‌توانند در این باره نظر بدهند و تیم ملی هم پس از جام جهانی باید در دایره نقد و نقادی قرار بگیرد، اما اتحاد، همدلی و ارزش قائل شدن برای پیراهن ملی در تیم کی‌روش یک اتفاق همیشگی و مستمر بود و پدیده بازیکن‌سالاری در قاموس کی‌روش جایی نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدپاچه خاره این بشر

    • بدون نام

      آره ببینم گروهبان گوزمون را هم دیگه راه نمیده؟

    • بدون نام

      توی برترینها (چقدر کی روش بی رحم بود) رو حتما بخونید جالبه

    • بدون نام

      آفرین کی روش.بی نظمی در ۲۰۰۶ و منظم در ۲۰۱۸.تفاوت را احساس کنید

    • شهرام

      آقا چرا این حرفو میزنید . چرا مغلته میکنید . چرا بزرگش میکنید . کدوم انسجام . گلر و دفاع ما کم مونده بود روی هم چاقو بکشن . چرا قوچان نژاد در حالیکه نیاز به حضورش در زمین بود حتی ده ثانیه بازی نکرد . اگه بازیکن سالاری نیست چرا سردار بدون هیچ کارایی ۲۷۰ دقیقه بازی کرد . آمار و ارقام رو بریزید دور . کسی به آمار امتیاز نمیده . بهترین گلر و بهترین دفاع و بال راست آسیا رو با خودش نبرد چون جا برای نورچشمیها تنگ میشد . لطفا وجدانتونو قاضی کنید وقتی مطلب مینویسید .

    • بدون نام

      دستخوش کارلوس.ممنون بابت همه چی.ممنون که تمدید میکنی و نمیذاری مربی هایی مثل برانکو بیان بشن مربیمون و ما مثل ۲۰۰۶ پیر بشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه شو مردک کیسه برانکوباپرسپولیس قرادادداره فقط به فکر پرسپولیسه

    • محمود

      كيروش كه بره ديگه خواب جام جهاني رو ببينيد!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اینکه بار اول کیروش ما رو برد جام جهانی! برو شیرتو بخور کوچولو!

    • ب

      باید دید این بیرحمی وانضباط رو درمورد سردارآزمون هم داره یانه لابی خلیل آزمون از مدیریت کیروش قوی تر

      پاسخ ها

      • ممدبلک

        افتخارات کی روش چیه؟؟دفاع مطلق جمع کنید.
        اجنبی پرستا

    • بدون نام

      امان از این آرتین زهرابی ..

    • بدون نام

      مزدوران به بهشت نمیروند جناب آرتین خان

    • وحید

      در اینده کی روش یک اضطلاح در زبات عامانه خواهد شد به معنی شجاعت بی پروا و شجاع یعنی اتفاقی بیافته مگن مثل کی روش ...حیف قدر دان اومها تا زمانی که هستن نیستیم ...کسیکه میگه کرواتها برترین مردم هسنتد چون تحصیل کددن و دگر اقوام چه وچه با اعصاب و روان و احساسات و موفقیت تیم ملی بازی میکنه ...فقط باید متاسف بود ..واقعنکه

    • بدون نام

      جز معدود کارهای خوب کیروش همین کار بوده که بازیکن سالاری رو از بین برد

    • بدون نام

      آقا شهرام برو بازی ایران عمان توی جام ملتها ۲۰۰۴رو ببین.ببین بداوی و رضایی چه کار میکنن.دعوای بیرانوند و عزت اللهی سوسول بازیه.

    • رضا

      همینکه بازیکن سالاری از بین برد دمش گرم

    • رضا

      همینکه بازیکن سالاری از بین برد دمش گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج