adexo3
۷۵۲۴۶۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

روز‌های ابری یونایتد و طوفان ژوزه

این روزها انگار هیچ چیز نمی‌تواند لبخند به لب ژوزه مورینیو بیاورد.

آی‌اسپورت: این روزها انگار هیچ چیز نمی‌تواند لبخند به لب ژوزه مورینیو بیاورد. منچستر یونایتد بعد از شکست ۱-۴ مقابل لیورپول حالا راهی فلوریدا می‌شود تا با رئال مادرید بازی کند، جایی که برعکس آسمان آفتابی همیشگی‌اش باید منتظر طوفان ژوزه باشد.

مورینیو از تمام عوامل سفر دو هفتگی‌شان به آمریکا ناراضی است. او بعد از بازی لیورپول از هر کس و هر چیز که می‌شد انتقاد کرد، از عمق کم اسکوادش، کمبود خریدهای تابستانی، داوری "بیسبالی" بازی و از اینکه چرا اصلا این همه تماشاگر برای تماشای چنین بازی‌ای به خودشان زحمت داده‌اند و پول خرج کرده‌اند.

مورینیو به هر طرف که نگاه می‌کند مشکلی می‌بیند و بار مسئولیت هیچکدام از این مشکلات را هم به دوش نمی‌گیرد. او بعد از دو سال نشستن روی نیمکت یونایتد ادعا می‌کند از بازی مقابل لیورپول هیچ چیز به درد بخوری برای ساختن آینده تیمش به دست نیاورده و همچنان نسبت به جوانان تیمش اعتماد لازم را نشان نمی‌دهد.

مثلا آندرئاس پریرا و تیموتی فوسو-منسا که هر دو فصل پیش را به صورت قرضی برای والنسیا و کریستال پالاس بازی کرده بودند در این بازی نمایشی خوب داشتند، اما به نظر نمی‌رسد جایی در اولدترافورد برای فصل آینده داشته باشند: «این تیم ما نیست، این اسکواد ما نیست. ما بازی را با تیمی شروع کردیم که نیمی از بازیکنانش قرار نیست فصل آینده در اسکواد ما باشند. این حتی ۳۰ درصد از اسکواد ما هم نیست. پس این بازی به من چی داد؟ مطلقا هیچی».

مورینیو حتی نسبت به بازیکنان باتجربه‌تر و با سابقه‌ترش هم نگاه مثبتی ندارد. او درباره اریک بایی گفته این مدافع ساحل عاجی هرگز رهبر خوبی نخواهد شد و از آنتونیو والنسیا و آنتونی مارسیال هم انتقاد کرده که گویا بیش از آنچه باید در تعطیلات به سر برده‌اند و با فرم خوبی به تیم بازنگشته‌اند.

یونایتد در حال حاضر تعداد زیادی از بازیکنان اصلی‌اش، مهمتر از همه روملو لوکاکو و پل پوگبا، را در اختیار ندارد. نمانیا ماتیچ هم که زودتر به تیم بازگشت مصدوم شده و اول فصل را از دست خواهد داد. برای همین مورینیو به شدت خواهان خریدهای جدید برای تیمش است و ورود دیوگو دالوت و فرد و لی گرنت، به عنوان دروازه‌بان سوم را کافی نمی‌داند.

«من به دو بازیکن جدید دیگر نیاز دارم، اتفاقی که فکر نمی‌کنم بیفتد، شاید فقط یکی دیگر. من چند ماه پیش فهرست پنج نفره خودم را به باشگاه دادم و حالا باید منتظر بمانیم ببینیم این امکان پیش می‌آید یا نه. اگر شد که شد، اگر نه هم ما به جنگیدن و باور داشتن به بازیکنانی که در حال حاضر داریم ادامه می‌دهیم.»

مشکل بزرگ اما همین باور به بازیکنان است. اندک بازیکنانی هستند که در هفته‌های اخیر از زیر تیغ انتقاد مورینیو در امان مانده باشند، مسئله‌ای که برایشان، و همینطور برای تماشاگران و خود باشگاه، تا حدی آزاردهند شده. این تیم نیاز به حداقل اندکی انرژی مثبت و حال خوب دارد، اندکی آسمانی آفتابی. از این منظر شاید فلوریدا کمکی بهشان بکند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج