۷۵۲۵۷۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گزارش ویژه: دهه پنجاهی‌ها از رو نمی‌روند!

سیدمهدی رحمتی دروازه بان تیم استقلال با ۳۸ سال و یک ماه مسن ترین بازیکن لیگ است و سپیدرود رشت و پارس جنوبی جم بیشترین بازیکن ۳۰ سال به بالا را در اختیار دارند.

ورزش سه: سیدمهدی رحمتی دروازه بان تیم استقلال با ۳۸ سال و یک ماه مسن ترین بازیکن لیگ است و سپیدرود رشت و پارس جنوبی جم بیشترین بازیکن ۳۰ سال به بالا را در اختیار دارند.

لیگ هجدهم در حالی آغاز شد که مهدی رجب زاده کاپیتان اسطوره ای تیم ذوب آهن در این تیم حضور ندارد اما جای خالی او با بازیکنانی مسن تر پر شده است. گزارشی که در ادامه می خوانید بررسی بازیکنان بالای ۳۰ سال ۱۶ تیم لیگ برتری است.

68 بازیکن +30 و 12 بازیکن +35

در لیست تیم های حاضر در لیگ هجدهم نام ۶۷ بازیکن بالای سی سال به چشم می خورد و به طور میانگین هر تیم ۴.۱ بازیکن مسن در اختیار دارد. همچنین نام ۱۲ فوتبالیست بالای ۳۵ سال نیز وجود دارد. رحمان احمدی، محمد نورِی، ابوالفضل ابراهیمی، عبدالله کرمی، قاسم حدادی فر، مهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، ایمان مبعلی، اسماعیل فرهادی، وحید حمدی نژاد، احمد آل نعمه و محمدرضا مهدوی این بازیکنان هستند.

سیدمهدی رحمتی، مسن ترین بازیکن لیگ هجدهم

کاپیتان تیم استقلال با ۳۸ سال و یک ماه مسن ترین بازیکن لیگ هجدهم است. او در کنار رحمان احمدی و محمدرضا مهدوی تنها بازیکنان دهه پنجاهی لیگ نیز به شمار می روند. رحمتی از سال ۷۹ و تیم فجرشهید سپاسی در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد.

سپیدرود - پارس جنوبی؛ بیشترین بازیکن مسن

تیم های شهر رشت و شهر جم با ۷ بازیکن بالای ۳۰ سال رکورددار هستند. تیم خداداد عزیزی منوچهری، ایران نژاد، نزهتی، خرسندنیا، معقولی، مهدوی و کعبی را در لیست خود می بیند و مهدی تارتار نیز احمدی، نظامی پور، گودرزی، نقی زاده، میرجوان، نورمحمدی و نوری را در اختیار دارد.

ذوب آهن و تنها یک نماینده بالای 30 سال!

قاسم حدادی فر با ۳۵ سال و یک ماه، تنها نماینده ذوب آهن در این لیست به شمار می رود. او متولد تیر ماه ۱۳۶۲ است و یک ماه پیش ۳۵ سالگی را به پایان رساند. حدادی فر حالا در نبود رجب زاده به تنهایی کاپیتان ذوبی ها است.

پرسپولیس 3 استقلال 4

سرخابی ها نیز رقابت جالبی بایکدیگر دارند. پرسپولیس با حضور سیدجلال، ماهینی و ربیع خواه و استقلال با حیدری، رحمتی، غفوری و منتظری در این رقابت حضور یافته اند. آبی ها یک بازیکن سی سال به بالای بیشتری دارند و همچنین میانگین سنی بازیکنان پا به سن گذاشته شان نیز از پرسپولیس بیشتر است.

۱۱ چهره جدید در باشگاه +۳۰ ها

در لیگ هجدهم ۱۱ بازیکن جدید به این لیست وارد شده اند. میلاد فراهانی، مصطفی احمدی، شاهین مجیدی، محسن ربیع خواه، وریا غفوری، امید خالدی، رحیم زهیوی، محسن فروزان، آنتونی استوکس و میرهادی میرجوان تازه واردهای باشگاه +۳۰ هستند.

تراکتور؛ استاد خریدهای بالای ۳۰

هر سه بازیکن مسن تیم تراکتور جزو خریدهای این تیم هستند. البته آن ها ایران پوریان، ابراهیمی و کیانی را نیز به عنوان بازیکنان بالای ۳۰ در لیست خروجی خود می‌بینند. هم اکنون آنتونی استوکس، محمد طیبی و محسن فروزان بازیکنان سی سال به بالای تراکتورسازان هستند.

تهران؛ بیشترین تیم و بیشترین پا به سن گذاشته

استان تهران در کنار خوزستان صاحب بیشترین تیم در لیگ برتر است. آن ها ۱۸ بازیکن بالای سی سال نیز در لیستشان دارند. این در حالی است که این عدد برای خوزستان ۱۴، برای اصفهان ۵، برای تبریز ۹ و برای شمال کشور ۱۱ است.

۳ برزیلی و یک بریتانیایی خارجی های این لیست

در لیگ هجدهم تنها ۴ بازیکن خارجی خواهیم دید. فرناندو ده خسوس، لوسیانو پریرا، مگنو باتیستا و آنتونی استوکس بازیکنان خارجی بالای سی سال در لیگ هستند. استوکس تنها ورودی مسن و خارجی به شمار می‌رود که در تراکتور حضور خواهد داشت. همچنین لوسیانو پریرا با ۳۴ سال و ۷ ماه پیرترین خارجی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج