adexo3
۷۶۸۱۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رونالدو، وارث زیدان و باجو در یوونتوس

 بازیکنان یوونتوس سه بار مرد سال جهان شده اند.

وبسایت نود: فیفا نامزدهای جوایز مختلف خود را اعلام کرد که در بخش برترین بازیکن مرد، نام کریس رونالدو (یوونتوس)، لوکا مودریچ (رئال مادرید) و محمد صلاح (لیورپول) در بین نامزدهای نهایی دیده می‌شود.

از زمان ابداع جایزه جدید فیفا تحت عنوان The Best در سال ۲۰۱۶، کریس رونالدو در هر دو سال اخیر برنده این جایزه شده است و در این دوره هم شانس مناسبی برای فتح این عنوان دارد.

علیرغم حضور در رئال مادرید در نیمه ابتدایی سال، در صورتی که وی در روز ۲۴ سپتامبر این جایزه را کسب کند، به عنوان یک بازیکن یوونتوس از او یاد خواهد شد. اما عملکرد یوونتوس در طول سالیان گذشته در این بخش چگونه بوده است؟

فیفا از سال ۱۹۹۱ جایزه "برترین بازیکن سال" خود را معرفی کرد. در طول این سال ها ۲ بازیکن از یوونتوس در مجموع سه بار موفق به کسب این عنوان شده اند. روبرتو باجو در سال ۱۹۹۳ بالاتر از روماریو (بارسلونا) و دنیس برگکمپ (آژاکس) این جایزه را کسب کرد. باجو البته در سال ۱۹۹۴ هم در بین سه نامزد پایانی قرار داشت که در نهایت رقابت را به روماریو و هریستو استویچکوف واگذار کرد و سوم شد.

بعد از باجو نوبت به زین الدین زیدان رسید تا نماینده این باشگاه پرافتخار در مراسم فیفا باشد. زیزو در سال ۱۹۹۷ بعد از رونالدو (اینتر) و روبرتو کارلوس (رئال مادرید) در کنار برگکمپ (آرسنال) به عنوان سومی مشترک رسید اما در سال ۱۹۹۸ نوبت به خود وی شد تا با عبور از رونالدو و داوور شوکر (رئال مادرید) برای اولین بار این جایزه را کسب کند. البته قهرمانی با فرانسه در جام جهانی نیز در این انتخاب بی تاثیر نبود.

زیدان در سال ۲۰۰۰ هم بالاتر از لوئیس فیگو (رئال مادرید) و ریوالدو (بارسلونا) این عنوان را کسب کرد. شاید در آن سال، بدبین ترین هواداران یوونتوس هم تصور نمی‌کردند این جایزه، آخرین حضور یک یوونتوسی در بین برترین های فیفا باشد.

در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ هیچ بازیکنی از یوونتوس به جمع ۳ نامزد نهایی این عنوان نرسید. در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ هم که فیفا با همکاری فرانس فوتبال جایزه ای تحت عنوان "توپ طلای فیفا" اهدا می‌کرد، باز هم خبری از یوونتوس در بین نامزدها نبود و در دو سال اخیر هم هیچ بازیکنی از بیانکونری در بین سه نامزد پایانی جایزه جدید The Best قرار نداشت.

حال ۱۸ سال بعد از زیدان، رونالدو توانسته دوباره نام یوونتوس را در بین باشگاه هایی که در این بخش نماینده دارند قرار دهد.

البته در این قسمت تنها جایزه "مرد سال فیفا" بررسی شد و عملکرد باشگاه یوونتوس در جایزه "توپ طلای فرانس فوتبال" مورد ارزیابی قرار نگرفت. در توپ طلا، ۶ بازیکن یوونتوس مجموعا ۸ بار فاتح توپ طلا شده اند تا بیانکونری بعد از بارسلونا و رئال مادرید، در کنار میلان پرافتخار ترین باشگاه باشد.

همچنین در دهه اول هزاره سوم که هیچ یوونتوسی به جمع نامزدهای نهایی جایزه فیفا راه پیدا نمی‌کرد، پاول ندود برنده توپ طلا شد (۲۰۰۳) و جیان لوییجی بوفون هم بعد از فابیو کاناوارو در مکان دوم قرار گرفت. (۲۰۰۶)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج