۷۷۱۰۲۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اسپانیایِ انریکه؛ تیمی که همه را متحد کرده است

 اسپانیا بعد از پیروزی در ومبلی مقابل انگلیس، نایب قهرمان جهان را با ۶ گل شکست داد.

وبسایت نود: اسپانیا بعد از پیروزی در ومبلی مقابل انگلیس، نایب قهرمان جهان را با ۶ گل شکست داد.

در پایان دومین مسابقه اسپانیا در لیگ ملت های اروپا مقابل کرواسی در الچه، از لوئیس انریکه سوال شد، چه حسی دارد؟ سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا در پاسخ گفت: "خجالت زده!"

منظور انریکه از گفتن این کلمه، به خاطر سبک بازی تیمش در مقابل نایب قهرمان جهان نبود، او درباره لحظاتی صحبت می کرد که هواداران نام وی را در ورزشگاه صدا می زدند. معمولاً کمتر مربیانی در این جا، ستایش می شوند و هوداران نام شان را سر می دهند،

برای مربیان ملی هم به مراتب کمتر پیش آمده است، و صد البته هیچوقت هم بعد از دو بازی چنین اتفاقی رقم نخورده است. اما صدایی که از سکوهای ورزشگاه الچه به گوش می رسید، واقعی بودند، آن ها سرمربی تیم ملی اسپانیا را تشویق می کردند.

اسپانیایِ انریکه؛ تیمی که همه را متحد کرده است

انریکه طبق گفته خودش انتظار این تشویق را نداشت. هشت سال از زمانی که اسپانیا در فینال جام جهانی بود، می گذرد، اما تنها هشت هفته از زمان حضور کرواسی در فینال می گذرد، اما سه شنبه شب اسپانیا موفق شد نایب قهرمان جهان را با ۶ گل در هم بکوبد.

دالیچ در پایان مسابقه گفت: «حس پوچی داریم، بعد از جام جهانی حالا این یک نقطه نزول است، باید از این سقوط برخیزیم.»

اسپانیا در جام جهانی نزول و در نهایت سقوط کرد، پاس های بی شمار آن ها در مقابل روسیه راه به دروازه حریف نبرد و لاروخا وداعی زودهنگام با جام جهانی ۲۱ داشت، آنها هم باید بعد از جام جهانی، از این سقوط برمی خاستند.

اسپانیایِ انریکه؛ تیمی که همه را متحد کرده است

دلایل زیاد و مشخصی برای ناکامی اسپانیا در روسیه وجود داشت: لوپتگی دو روز مانده به شروع جام جهانی از کار برکنار شد و هیرو در فاصله ۲۴ ساعت تا شروع جام، سکان هدایت تیم ملی را به دست گرفت. این تغییر همه چیز را دگرگون کرد. اما دلایل دیگری هم در پس زمینه وجود داشت. ناکامی اسپانیا فقط معطوف به این جام جهانی نبود. بعد از قهرمانی در یورو ۲۰۱۲، اسپانیا در سه تورنمنت مهم بعدی، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸، در یک مسابقه حذفی هم نتوانسته به برد برسد.

اسپانیایِ انریکه؛ تیمی که همه را متحد کرده است

در این میان بحث های زیادی پیرامون سبک بازی اسپانیا شکل گرفت؛ عده ای معتقد هستند سبک تیم باید به کلی دچار تحول شود، برخی دیگر هم به ترمیم و تکامل سبک و ساختار فعلی تیم اعتقاد دارند. اما به نظر می رسد هر دو مورد هم می تواند همزمان اتفاق بیفتد.

چنان که گویی فعلاً دو طرف راضی شده اند. این را می توان در واکنش رسانه های اسپانیایی در فردای روز بازی با کرواسی ملاحظه کرد. آ اس در گزارش خود از پیروزی اسپانیا مقابل کرواسی نوشت: "این شکلی، لذت یعنی این!" در سر تیتر گزارش بازی این روزنامه هم آمده بود: "این اسپانیا است."

شاید این دقیقاً همان دلیلی باشد که فدراسیون فوتبال اسپانیا برای هدایت تیم ملی به سراغ لوئیس انریکه رفت. تا او دقیقاً کاری را انجام دهد که پیش تر در بارسلونا انجام داده بود: "تکامل و نه دگرگونی." شخصیت انریکه هم متفاوت است، او قوانین و رویه های کاری اش را در همان ۱۵ دقیقه روز اول کاری اش با بازیکنان جدید به اشتراک گذاشت.

اسپانیایِ انریکه؛ تیمی که همه را متحد کرده است

همینطور شاهد تغییرات قابل توجهی در ترکیب تیم ملی هستیم؛ دگرگونی در استخوان بندی تیم. از بازیکنانی که در سال ۲۰۱۰ قهرمان جهان شدند، تنها سه بازیکن در تیم ملی فعلی باقی مانده اند: بوسکتس، راموس و آلبیولی که بعد از سه سال دوباره به تیم ملی دعوت شده است.

اگرچه که فرصتی برای خودنمایی در تیم ملی پیدا نکرد. پنج بازیکن از آن افرادی که در بازی مقابل روسیه در یک هشتم نهایی جام جهانی از ابتدا به زمین رفتند، در ترکیب تیم ملی انریکه نبودند. پیکه، سیلوا و اینیستا همگی خداحافظی کرده اند و آلبا و کوکه با نظر انریکه در ترکیب حضور نداشتند.

اما در الچه، فرصت برای بازیکنانی نظیر سائول، اسنسیو، سبایوس، خوزه لوئیز گایا و رودری فراهم شد، که همگی ۲۳ سال یا کمتر از ۲۳ سال دارند. برخی هایی که با انتخاب انریکه موافق نبودند هم انتظار چنین تغییرات و پیشرفت هایی را در این بازه زمانی کم نداشتند.

کسب پیروزی در ومبلی و سپس درهم شکستن نایب قهرمان، همراه با زدن هشت گل در دو مسابقه باعث شد؛ مارکا امروز با این تیتر واکنش نشان دهد: "براوووووو" با شش "و" به نشانه شش گل مقابل کرواسی. اما بحث فقط مربوط به گل ها نیست، بلکه سبک بازی تیم ملی اسپانیا نیز مورد بحث است.

اسپانیایِ انریکه؛ تیمی که همه را متحد کرده است

سائول که گل اول اسپانیا را به ثمر رساند، در روسیه حتی یک دقیقه هم به میدان نرفت. حالا او توانسته در این تغییر و تحول در تیم ملی، تکنیک، مهارت و شور و شوق خود را به ترکیب لاروخا تزریق کند. اسنسیو که تا پیش از این برای تیم ملی گلی نزده بود، در فاصله سه دقیقه، دو گل روی دو شوت دیدنی زد (البته اگر شوت زیبای او را که به دروازه بان برخورد کرد و به نام کالینیچ ثبت کرد، به نام آسنسیو بدانیم.)

همچنین انریکه با کنار گذاشتن مهاجمین کلاسیک و شماره نه تیم، مثل کاستایی که در فهرست تیم ملی حضور نداشت و موراتایی که فرصت بازی پیدا نکرد، به آسپاس و رودریگو این فرصت را داد که هر دو هم به خوبی پاسخ اعتماد مربی جدید را دادند.

اسپانیایِ انریکه؛ تیمی که همه را متحد کرده است

عملکرد بازیکنان تیم در دیدار مقابل کرواسی، در صحبت های انریکه به خوبی مشخص است: «رودریگو و ایسکو خیلی خوب بودند. فرصت زدن گل دوم خود را هم داشتند.

اما فراتر از همه چیز، نگرش و ذهنیت تیم بسیار عالی بود. هر زمان توپ را از دست دادیم، به خوبی پرس کردیم. در بازیابی توپ خیلی سریع عمل کردیم. متوقف ساختن تیمی که راکیتیچ و مودریچ را در خط هافبک خود دارد که دو تن از بهترین های جهان در این پست هستند، آسان نیست. چیزهای زیادی برای اشاره کردن هستند که البته نمی خواهم بیش از این بگویم.»

تیم انریکه در این دو بازی عالی بود، و شاید بتوان گفت آن ها به مسیر خود بازگشته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعدش فقط می مونه امباپه و هازارد و گريزمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج