۷۷۸۱۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

معضل لباس و توپ‌های کهنه در آکادمی پرسپولیس

مدیر آکادمی پرسپولیس دلیل عملکرد ضعیف تیم‌ملی نوجوانان در رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا را عدم وجود آکادمی‌های استاندارد برای آموزش بازیکنان دانست. او همچنین از مشکلات عدیده‌ای که آکادمی پرسپولیس با آن مواجه است، صحبت کرد.

ایسنا: محمد پنجعلی، مدیر آکادمی پرسپولیس درباره نتایج ضعیف تیم‌ملی نوجوانان در رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا که منجر به حذف این تیم در همان مرحله گروهی شد، اظهار کرد: این نتایج برای بازیکنان تجربه می‌شود اما آکادمی‌های ما باید قوی‌تر شوند.

در کشورهای توسعه یافته از نظر فوتبالی، بازیکنان از سنین ۶، ۷ سالگی در تورنمنت‌های بین‌المللی حضور دارند و به خوبی آموزش داده می‌شوند. آن‌ها از این سن به بعد در اختیار آکادمی‌ها هستند و در آن‌جا درس می‌خوانند و زندگی می‌کنند. متاسفانه در ایران اینطور نیست.

او افزود: در ایران برای انتخاب بازیکنان تیم‌های ملی پایه کل ایران را می‌گردند تا تیم‌ملی را درست کنند اما این وظیفه باشگاه‌هاست و آن‌ها باید این کار را انجام دهند. آن‌ها باید بازیکنان مستعد را پیدا کنند و این بازیکنان در آکادمی‌های این باشگاه‌ها زندگی کنند. خوشبختانه آنقدر هم استعداد در کشور وجود دارد که به راحتی از پس تیم‌های درجه دو آسیا بربیاییم.

معضل لباس و توپ‌های کهنه در آکادمی پرسپولیس

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره تاثیر تدارک ضعیف تیم‌ملی نوجوانان برای حضور در رقابت‌های آسیایی بیان کرد: آماده‌سازی یک تیم‌ملی بزرگسال، پروسه چندین ساله می‌طلبد و به صورت زنجیروار به هم مرتبط هستند. بازیکنان باید از نونهالان تا امید و بزرگسالان تربیت شوند تا به یک بازیکن استاندارد تبدیل شوند.

باید در هر سن،‌ برای بازیکنان تمرینات خاص همان سن در نظر گرفته شود. این بازیکنان پس از مجموعه‌ آموزش‌هایی که در رده‌های سنی می‌بینند، در رده بزرگسالان می‌توانند برنامه‌های تاکتیکی را به خوبی اجرا کنند. متاسفانه امکانات و تدراکات ما برای این کار حرفه‌ای نیست. حتی باشگاه پرسپولیس هم در بخش پایه امکانات و تدارکات لازم را ندارد.

مدیر آکادمی پرسپولیس پس از اشاره به امکانات کم این باشگاه در بخش پایه‌ها، درباره مشکلات تیم‌های پایه پرسپولیس و اینکه گفته می‌شود باشگاه در ابتدای فصل تنها دو دست لباس قرمز و سفید به تیم‌های پایه داده و چند ماه یک‌بار هم توپ در اختیار تیم‌های پایه قرار می‌دهد، اظهار کرد: واقعا همینطور است.

فوتبال در اصل باید درآمد زا باشد اما پرسپولیس کلی بدهی دارد. ما برای فصل سرما تقاضای لباس گرم برای تیم‌های پایه کردیم اما می‌دانیم که به برای تامین این لباس‌ها به مشکل خواهیم خورد. ما توپ تمرین هم نداشتیم و مجبوریم تا توپ‌های از رده خارج شده تیم بزرگسالان، توپ‌های آکادمی را تامین کنیم.

پنجعلی ادامه داد: باشگاه تاکنون ۲۰ تا ۲۵ درصد قرارداد کادرفنی تیم‌های پایه را پرداخت کرده است. ۲۰ تا ۲۵ درصد قراردادی که ناچیز است. دلیل آن هم این است که هر پولی که به باشگاه می‌آید، برای پرداخت بدهی‌های گذشته هزینه می‌شود و در نهایت به آکادمی چیزی نمی‌رسد.

البته این مشکل تنها در پرسپولیس وجود ندارد بلکه در تمام باشگاه‌ها همین مشکلات است. تا زمانی‌ هم که فوتبال توسط دولت اداره شود، همین مشکلات در فوتبال باقی می‌ماند. در حال حاضر فوتبال ما از اسپانسر، حق پخش و تبلیغات محیطی درآمدی ندارد تا باشگاه‌ها پولی برای هزینه‌های آکادمی‌هایشان داشته باشند.

او با بیان اینکه باشگاه پرسپولیس در تیم‌های پایه با کمبود بازیکن مواجه است، گفت: نتایج تیم‌های پایه به نسبت خوب بوده است اما ما مجبور هستیم که بازیکن نونهال که ۳ سال از نوجوانان کوچکتر است را در رده سنی نوجوانان بازی دهیم. این کار خطر مصدومیت و خالی کردن بدن را برای این بازیکن نونهال افزایش می‌دهد.

این مشکل ما به خاطر آن مدیریت (طاهری) و آن بازیکن (طارمی) است که پرسپولیس را از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کردند. متاسفانه ما با کمبود بازیکن مواجهیم ولی چهار بازیکن امیدمان که در تیم بزرگسالان تمرین می‌کنند، تنها در اختیار این تیم هستند تا فشار بیشتری به این بازیکنان وارد نشود.

مدیر آکادمی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا در فصل جدید بازیکن جدیدی از آکادمی پرسپولیس برای کمک به بزرگسالان به شاگردان برانکو اضافه نشد و اینکه آیا این اضافه نشدن به خاطر کیفیت پایین بازیکنان بوده، گفت: واقعیت این است که در فوتبال حرفه‌ای از بازیکن رده امید استفاده بیشتری شود اما در فوتبال نتیجه‌گرای ما برای تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد.

این کار مستلزم برنامه‌ریزی درست است. بازیکنان تیم امید ما تحت نظر تیم بزرگسالان هستند و حتی برانکو هم در تمرینات آن‌ها حضور پیدا می‌کند. ما تلاش خودمان را انجام می‌دهیم اما به خاطر این که محروم هستیم و نمی‌توانیم بازیکن شاخصی در رده پایه هم جذب کنیم، دچار مشکل شده‌ایم. بازیکن دیگری هم در کیفیت چهار بازیکن قبلی که به تیم بزرگسالان اضافه شدند، نداریم تا آن‌ها را به برانکو بدهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج