اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۹۲۲۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ال کلاسیکو به کام آمریکای لاتین

 با هت‌تریک لوئیس سوارز، تعداد هت‌تریک های بازیکنان خارجی در ال‌کلاسیکو از بازیکنان اسپانیایی پیشی گرفت.

وبسایت نود: در حساس ترین مسابقه فوتبال باشگاهی اروپا در هفته گذشته بارسلونا با نتیجه ۵-۱ رئال مادرید را شکست داد تا به این ترتیب جولن لوپتگی از هدایت رئال مادرید برکنار شود.

نقش اصلی در این پیروزی را لوئیس سوارز ایفا کرد. مهاجم اروگوئه ای بلوگرانا سه بار در دقایق ۳۰، ۷۵ و ۸۳ دروازه رئال و تیبو کورتوا را گشود تا برای اولین بار بعد از مارچ ۲۰۱۴، یک بازیکن در ال‌کلاسیکو هت‌تریک کند.

با احتساب هت‌تریک سوارز، حال هر ۵ هت‌تریک آخر ال‌کلاسیکو توسط بازیکنانی اهل آمریکای جنوبی رقم خورده است.

این روند از روماریو مهاجم برزیلی آبی اناری ها آغاز شد. او در ال‌کلاسیکوی ژانویه ۱۹۹۴ و در جریان برتری ۵-۰ بارسلونا مقابل رئال مادرید در دقایق ۲۴، ۵۶ و ۸۱ گلزنی کرد.

یک روز قبل از سالگرد این پیروزی، در ژانویه ۱۹۹۵ نوبت انتقام گیری رئال مادرید فرارسید. لوس بلانکوس در هفته شانزدهم فصل ۹۵-۱۹۹۴ میزبان بارسلونا بود و با نتیجه ۵-۰ آبی اناری ها را شکست داد. ایوان زامورانو مهاجم شیلیایی رئال مادرید با زدن ۳ گل در دقایق ۵، ۲۱ و ۳۹ نقش مهمی در برتری رئال مادرید ایفا کرد.

بعد از دو هت‌تریک مهاجمان برزیلی و شیلیایی، نوبت به لیونل مسی رسید تا در مارچ ۲۰۰۷ (تساوی ۳-۳) و مارچ ۲۰۱۴ (برتری ۴-۳ بارسلونا) هت‌تریک کند. حالا نوبت به سوارز اروگوئه ای رسیده تا روند هت‌تریک مهاجمان لاتین در ال‌کلاسیکو را ادامه دهد.

همچنین هت‌تریک سوارز یک رکورد جالب را نیز به همراه داشت‌. تا پیش از بازی روز یکشنبه سهم بازیکنان اسپانیایی و خارجی از هت‌تریک در ال‌کلاسیکو در عدد ۸ برابر بود اما هت‌تریک سوارز موجب شد تا تعداد هت‌تریک های خارجی ها در ال کلاسیکو از بازیکنان اسپانیایی پیشی گیرد‌.

به جز ۵ هت‌تریکی که در بالا به آن ها اشاره شد، اواریستو دی‌مارسدو، فرانس پوشکاش (۲) و گری لینکر دیگر بازیکنان خارجی هستند که موفق به هت‌تریک در ال‌کلاسیکو شده اند.

برای یافتن آخرین هت‌تریک یک بازیکن اسپانیایی در ال‌کلاسیکو باید به نوامبر ۱۹۶۴ بازگشت؛ جایی که در جریان برتری ۴-۱ رئال مادرید مقابل بارسلونا آمانسیو آمارو در دقایق ۱۶، ۳۱ و ۷۴ سه گل به ثمر رساند. در حقیقت در ۵۴ سال گذشته هیچ بازیکن اسپانیایی موفق نشده در بزرگترین مسابقه فوتبال باشگاهی اسپانیا گلزنی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج