اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۰۰۷۷۱
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

افاضلی: AFC لایی می‌کشد!

لیگ قهرمانان آسیا برای فصل جدید قرعه‌کشی شد و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

فرهیختگان: لیگ قهرمانان آسیا برای فصل جدید قرعه‌کشی شد و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. نکته قابل‌توجه اینکه از قبل از قرعه‌کشی مسابقات سیدبندی تیم‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شد اما بدون‌توجه به آن، پنجشنبه تیم‌های حاضر در رقابت‌ها حریفان خود را در هشت گروه شناختند تا انتقادات نسبت به نحوه قرعه‌کشی آغاز شود.

در این میان استقلال در گروه مرگ قرار دارد و پرسپولیس هم در گروه دشواری قرار گرفت اما سایپا و ذوب‌آهن که باید از پلی‌آف کار را آغاز کنند در گروه نسبتا راحت‌تری نسبت به سرخابی‌های پایتخت قرار گرفتند تا این دو تیم حسرت آن را بخورند که ‌ای کاش آنها کار را از پلی‌آف آغاز می‌کردند.

گفت‌وگو با هومن افاضلی درخصوص این قرعه‌کشی را در ادامه می‌خوانید.

انتقادهای زیادی به نحوه قرعه‌کشی شده. نظر شما چیست؟

در این خصوص باید به چند مورد اشاره کرد. اول اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا و کسانی که در بدنه آن قرار دارند بیشتر از شرق آسیا محسوب می‌شوند و وابستگی به فوتبال شرق آسیا در تصمیمات این نهاد به خوبی دیده می‌شود و این موضوع برای کشورهای شرق آسیا دردسرساز شده است.

درحال حاضر تقویم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با شرق آسیا هماهنگ است و این موضوع هرساله کشورهای غرب آسیا را آزار می‌دهد. درواقع این مسابقات برای تیم‌های غرب آسیا با یک تیم دیگر آغاز شده و با یک تیم دیگر به پایان می‌رسد و همواره وقفه بین مراحل یک‌هشتم تا یک‌چهارم، روند تیم‌های غرب آسیایی را مختل می‌کند.

می‌توان استقلال را مثال زد که چگونه با جدایی پنج بازیکن خود شاکله تیمی‌اش از هم پاشید و درنهایت با شکست از السد از دور رقابت‌ها حذف شد. البته از سوی دیگر پرسپولیس هم شانس آورد که پنجره‌اش بسته بود و توانست نفراتش را حفظ کند و چه‌بسا اگر این تیم هم مجاز به خریدن بازیکن بود، امسال آنها هم به سرنوشت استقلال دچار شده و هیچ‌گاه به فینال نمی‌رسیدند.

ظاهرا وضعیت به سود تیم‌های شرق آسیاست

دقیقا. فصل فوتبالی برای آنها از آغاز لیگ قهرمانان شروع شده و در روزهای پایانی فصل کشورهای خود که در انسجام و هماهنگی کامل هستند، لیگ قهرمانان نیز به روزهای پایانی خود رسیده و همین موضوع باعث موفقیت این تیم‌ها در مسابقات آسیایی می‌شود. در هر صورت معتقدم کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در این خصوص هرچه سریع‌تر تکلیفش را روشن کرده و تقویم خود را به شکل اروپایی دربیاورد.

البته شنیده می‌شود از سال ۲۰۲۱ قرار است این اتفاق بیفتد که این موضوع به سود تیم‌های غرب آسیا خواهد بود. حتی روس‌ها نیز که به خاطر شرایط هوایی تقویم غیراروپایی داشتند، مجبور شدند برای رسیدن به استانداردهای لازم در این زمینه تقویم خود را تغییر دهند.

قرعه‌کشی رقابت‌ها چطور بود؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا در برنامه‌ریزی و سازماندهی جوان است و اگر می‌خواهد شرایطش بهتر شود باید روال بهتری را در قرعه‌کشی‌ها و سیدبندی‌ها به اجرا دربیاورد.

در این سال‌ها شاهد آزمون و خطای زیادی در قرعه‌کشی‌ها بودیم، هرچند به‌ نظر می‌رسد آسیا در حال حاضر انرژی‌اش را صرف ساختارسازی و نزدیک شدن به استانداردهای موجود می‌کند. آنها هنوز وارد سیدبندی حرفه‌ای نشده‌اند و شرایط به واقع در این زمینه مطلوب نیست.

برخی هم این موضوع را به فساد در این نهاد ربط می‌دهند!

شاید فقط ۲۰ درصد فساد در این کنفدراسیون باشد که آن هم در چنین مواردی تاثیرگذار نیست.

یعنی حضور تیم‌های بزرگ در یک گروه به نوعی سازوکار مسابقات را تحت‌الشعاع خودش قرار نمی‌دهد؟

امروز فوتبال تبدیل به بیزنس شده و برای اینکه خاصیت تجاری آن حفظ شود مدیران ‌ای‌اف‌سی یک‌جاهایی لایی هم می‌کشند. یک‌سری سیاست‌ها هم هست که در حرف تکذیب می‌شوند اما درنهایت اعمال می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اصغر

      نظرت واقعا سخیف و جانب دارانه بود وحید امیری ، محسن مسلمان ، محرمی، احمد زاده، چند تا بازیکن از پرسپولیس رفت این بغیر بازیکنان مصدوم تیمه حداقل کمی وجدان داشته باشید شرافت واقعا به فنا رفته قلم فروش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غیرازامیری همه با دستور ویا رضایت برانکو رفتند ولی این تیم شاکله خود رابرخلاف استقلال حفظ کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج