۸۰۱۹۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جدال سرخابی‌ها با سلاطین تسا‌وی‌ها

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری یک دیدار در اهواز بین تیم‌های فولاد و ذوب‌آهن آغاز شد.

فرهیختگان: هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری یک دیدار در اهواز بین تیم‌های فولاد و ذوب‌آهن آغاز شد. در ادامه این رقابت‌ها اما امروز سه دیدار حساس دیگر برگزار می‌شود که طی آنها سرخابی‌ها مقابل حریفان خود به میدان رفته و نساجی در دربی شمال از سپیدرود میزبانی خواهد کرد.

در زیر نگاهی به این دیدارها انداخته و پیش‌بازی این مسابقات را مرور خواهیم کرد، با این توضیح که ماشین‌سازی و نفت آبادان هردو با ۱۰ تساوی از ۱۳ مسابقه، سلطان تساوی‌های این فصل لیگ برتر به شمار می‌روند.

خروج از بحران با شکست نفت

استقلال و نتایج سینوسی، استقلال و فراز و نشیب، استقلال و بالا و پایین! تعریف درست و کوتاهی است از استقلال امسال. تیم شفر هنوز تیم نشده و شاهد این مدعا آنجایی است که هنوز پیرمرد آلمانی نتوانسته ترکیب اصلی را برای تیمش بعد از گذشت یک نیم‌فصل در درون زمین چمن پیدا کند.

در گذشته‌های نه‌چندان دور مد بود که گلرها را چرخشی بازی می‌دادند، اما حالا این مد برای استقلال در تمام مناطق زمین اجرا می‌شود و چرخشی بازی دادن به مدافعان، هافبک‌ها و مهاجمان به یک عادت برای سرمربی آلمانی تبدیل شده است. پیدا نشدن ترکیب استقلال به یکی از نقاط ضعف این تیم تبدیل شده که به دفعات درباره آن نوشته و هشدار داده‌ایم.

با همه این تفاسیر و ضعف‌ها استقلال درحالی به نفت آبادان رسیده که بازی قبلی خود را در خوزستان مقابل همنام اهوازی با برد پشت‌سر گذاشته و منطق می‌گوید اگر آبی‌ها سه امتیاز بازی امروز را هم دشت کنند، باید کمی تا قسمتی از بحران خارج شوند.

استقلال در دیدار با استقلال خوزستان اگرچه به یک پیروزی مقتدرانه دست پیدا نکرد اما امیدوارانه بازی کرد و اگر روال موفقیت‌های این تیم همراه با شفر مقابل تیم‌های جنوبی به‌خصوص نفت آبادان ادامه داشته باشد، باید از حالا سه امتیاز را در جیب میزبان بدانیم، هرچند فصل پرفراز و نشیب استقلال باعث می‌شود تا این استدلال را هم خیلی منطقی ندانسته و از آن عبور کنیم.

در هر صورت شاگردان شفر در صورت برتری مقابل نفت آبادان با یک بازی کمتر نسبت به رقبا با ۲۱ امتیاز به جمع مدعیان قهرمانی بازخواهد گشت.

دست خالی برانکو در تبریز

پرسپولیس و دست‌های خالی یا پرسپولیس و نیمکت خالی، پرسپولیس و مصدومیت، پرسپولیس و پنجره بسته؛ تعریفی کوتاه از پرسپولیس فصل جاری. شاگردان برانکو بعد از نایب‌قهرمانی در آسیا هر روز با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوند؛ یک روز بی‌پولی و اعتصابی که البته تایید نشد و یک روز هم مصدومیت‌های پی‌درپی بازیکنان این تیم و خالی شدن سفره‌ای که از ابتدا خیلی هم پروپیمان نبود.

پرسپولیس به دیگر تیم متخصص تساوی در لیگ برتر رسیده و چه‌بسا با شرایطی که دو تیم دارند، بتوان نتیجه این دیدار را از همین حالا یک مساوی دیگر پیش‌بینی کرد. ماشین‌سازی تبحر ویژه‌ای در تساوی دارد و پرسپولیس بی‌مهره هم درصورتی که خلیل‌زاده به بازی امروز نرسد، فقط ۹ بازیکن حرفه‌ای و تمام‌عیار برای حضور در میدان دارد و همین که با همین شرایط بازی را نبازد، می‌تواند یک موفقیت برای برانکو و شاگردانش قلمداد شود.

بعد از ماهینی و انصاری و البته کمال، حالا خبر از غیبت مصلح، نعمتی و شاید خلیل‌زاده می‌رسد که در این صورت نوبت به نیمکت‌نشینان جوان و گمنام پرسپولیس مانند حسین‌پور، عباسیان و... خواهد رسید تا آنها هم خودی نشان دهند. از سوی دیگر این موضوع یک توفیق اجباری برای برانکو خواهد بود تا با استفاده از جوان‌ترها، آنها را مهیای حضور در میدان‌های بزرگ‌تر بکند.

تقابل 6 و 8 سابق

در دیگر دیدار امروز تیم‌های انتهای جدولی نساجی و سپیدرود دربی شمال کشور را در قائمشهر برگزار می‌کنند و این بهترین فرصت برای این دو تیم به شمار می‌رود تا با برتری در این دیدار، وضعیت‌شان را در جدول رده‌بندی بهبود بخشند. از سوی دیگر تقابل مربیان خاص دو تیم یعنی نکونام و کریمی نیز در این مسابقه جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج