adexo3
۸۰۵۷۱۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بعد از ۱۲ سال؛ سری آ بدون سرمربی خارجی

با حضور پراندلی روی نیمکت جنوا، ترکیب سرمربیان سری آ یکدست شد.

وبسایت نود: به نقل از فوتبال ایتالیا، با حضور چزاره پراندلی به جای ایوان یوریچ کروات روی نیمکت جنوا، اکنون تمامی ۲۰ تیم حاضر در سری آ از سرمربیان ایتالیایی بهره مند هستند.

این فصل از رقابت های سری آ با ۱۹ سرمربی ایتالیایی آغاز شد و این تنها اودینزه بود که فصل را با خولیو ولاسکز، سرمربی اسپانیایی آغاز کرد. در ماه اکتیر و با اخراج داویده بالاردینی از جنوا، ایوان یوریچ برای سومین بار هدایت این تیم را به دست گرفت تا تعداد سرمربیان خارجی به عدد دو برسد اما اکنون و در کمتر از یک ماه، دو اتفاق منجر به یکدست شدن ترکیب مربیان حاضر در سری آ شده است.

ابتدا در اوایل نوامبر و با اخراج ولاسکز از اودینزه، داویده نیکولا جای او را گرفت و سپس چند روز قبل با اخراج یوریچ، چزاره پراندلی به سری آ بازگشت تا اکنون هر ۲۰ سرمربی سری آ اهل ایتالیا باشند.

البته این اتفاقات، تنها جابه جایی بین نیمکت ها در سری آ نبوده است. برای مثال کیه‌وو تا همینجای کار ۳ سرمربی داشته که البته هر سه ایتالیایی بوده اند یا امپولی به جای آئورلیو آندرآتزولی، جوزپه یاچینی را به خدمت گرفته تا تغییری در ملیت مربیان شاغل به وجود ندارد.

در حال حاضر جان‌پیرو گاسپرینی (آتالانتا)، فیلیپو اینزاگی (بولونیا)، رولاندو ماران (کالیاری)، دومنیکو دی‌کارلو (کیه‌وو)، جوزپه یاچینی (امپولی)، استفانو پیولی (فیورنتینا)، مورنو لونگو (فروزینونه)، چزاره پراندلی (جنوا)، لوچیانو اسپالتی (اینتر)، ماسیمیلیانو آلگری (یوونتوس)، سیمونه اینراگی (لاتزیو)، جنارو گتوزو (میلان)، کارلو آنچلوتی (ناپولی)، روبرتو دی‌آورسا (پارما)، اوزه بیو دی‌فرانچسکو (رم)، مارکو جامپائولو (سمپدوریا)، روبرتو دی‌زربی (ساسولو)، لئوناردو سمپلیچی (اسپال)، والتر ماتزاری (تورینو) و داویده نیکولا (اودینزه) سرمربیان فعلی سری آ هستند که هیچ چهره خارجی در میان آن ها دیده نمی‌شود.

این اتفاق (حضور همه تیم های سری آ با سرمربی داخلی) آخرین بار در فصل های ۰۷-۲۰۰۶ و ۰۸-۲۰۰۷ رخ داده بود. تمام تیم های سری آ در فصل ۰۷-۲۰۰۶ فصل را با مربیان بومی آغاز کردند و تغییرات روی نیمکت ها نیز چهره ای خارجی را به لیگ نکشاند. این روند در فصل بعد هم ادامه داشت تا این که با اخراج دومنیکو دی‌کارلو از پارما در مارچ ۲۰۰۸، هکتور کوپر آرژانتینی به جای او منصوب شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید میلانی

      ایتالیا بهترین مربیای دنیا رو داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج