۸۰۹۷۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۳۰ ماه حضور مورینیو در اولدترافورد به روایت آمار

ژوزه مورینیو رسما از منچستریونایتد اخراج شد.

وبسایت نود: ژوزه مورینیو ظهر امروز (سه شنبه) رسما از منچستریونایتد اخراج شد تا دوران دو سال و نیمه حضور او در منچستریونایتد با تلاطم بسیار به پایان برسد.

مورینیو در اواخر می ۲۰۱۶ با قراردادی سه ساله (که قابلیت تمدید برای سال چهارم را نیز داشت) هدایت منچستریونایتد را به عهده گرفت و با پیروزی ۲-۱ مقابل لسترسیتی در جام خیریه، به نخستین جام خود روی نیمکت شیاطین سرخ رسید.

مورینیو در ادامه فصل منچستر را به قهرمانی در جام اتحادیه رساند و با برتری ۲-۰ مقابل آژاکس برای اولین بار منچستریونایتد را به قهرمانی در لیگ اروپا رساند. در فصل دوم نیز علیرغم حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان در مقابل سویا، تیمش را با ۸۱ امتیاز به مقام دوم لیگ برتر رساند.

اما شروع فصل سوم، نشان می‌داد که سندروم فصل سوم هنوز هم دست از سر مورینیو برنداشته است. منچستریونایتد تا پایان هفته هفدهم، با لیورپول صدرنشین ۱۹ امتیاز فاصله دارد و این در حالی است که اختلاف منچستریونایتد با فولام قعرنشین ۱۷ امتیاز است. شیاطین سرخ فاصله ای ۱۱ امتیازی با چلسی در رده چهارم جدول دارند و حتی کسب سهمیه نیز کار دشواری برای این تیم منچستر به نظر می‌رسد.

به دنبال اخراج مورینیو بعد از دو سال و نیم حضور در منچستریونایتد، نگاهی خواهیم داشت به آمار و ارقام آقای خاص روی نیمکت این تیم:

۰: در بین تیم هایی که مورینیو در حداقل دو فصل کامل آن ها را هدایت کرده، منچستریونایتد تنها تیمی است که مورینیو به همراه آن نتوانسته در پایان فصل دوم جامی را کسب کند.

۴: ژوزه مورینیو تاکنون ۸ تجربه مربیگری داشته و تنها در مقطع اول حضور خود در چلسی توانسته هدایت یک تیم را برای فصل چهارم نیز به عهده داشته باشد.

۲۹: منچستریونایتد در این فصل از رقابت های لیگ برتر ۲۹ گل دریافت کرده که از تعداد گل های خورده تیم نوزدهم جدول، هادرزفیلد هم بیشتر است. (۲۸ گل) یونایتد در حالی تا پایان هفته هفدهم ۲۹ گل خورده که در تمامی ۳۸ بازی فصل قبل تنها ۲۸ بار دروازه خود را باز شده دید. در فصل ۱۹-۲۰۱۸، تنها فولام، کاردیف، برنلی و ساوتهمپتون گل های بیشتری نسبت به منچستر مورینیو دریافت کرده اند.

۱.۶۲: منچستریونایتد در دوران حضور مورینیو به طور متوسط در هر بازی لیگ برتری ۱.۶۲ گل به ثمر رساند که از میانگین گل های زده این تیم تحت هدایت دیوید مویس (۱.۶۵) نیز کمتر است.

۸۳: از زمان حضور همزمان پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو روی نیمکت دو تیم منچستری در آغاز فصل ۱۷-۲۰۱۶، این دو تیم ۹۳ بازی در لیگ برتر برگزار کرده اند و منچسترسیتی ۸۳ گل بیشتر از یونایتد وارد دروازه رقبایش کرده است. (۲۳۴ گل برای سیتی، ۱۵۱ گل برای یونایتد)

۲۶: یونایتد بعد از گذشتن ۱۷ بازی از فصل ۱۹-۲۰۱۸ تنها ۲۶ امتیاز کسب کرده که بدترین شروع این تیم از فصل ۹۱-۱۹۹۰ (۲۶ امتیاز) تاکنون محسوب می‌شود.

۱۷۶: از زمان انتصاب مورینیو به عنوان سرمربی یونایتد، این تیم موفق به کسب ۱۷۶ امتیاز در لیگ برتر شده است. در مقطع مشابه ۴ تیم منچسترسیتی (۲۲۲)، تاتنهام (۲۰۲)، چلسی (۲۰۰) و لیورپول (۱۹۶) نسبت به یونایتد امتیازات بیشتری کسب کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج