adexo3
۸۱۵۹۸۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سنت شکنی گواردیولا در شب پیروزی حیاتی

برای اولین بار در لیگ برتر، منچسترسیتی پپ گواردیولا در یک بازی کمتر از حریف مالک توپ بود.

وبسایت نود: در حساس ترین بازی هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلیس منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان لیورپول بود و در نهایت با گل های سرخیو آگوئرو و لروی سانه با نتیجه ۲-۱ از سد قرمزها گذشت تا اختلاف امتیازی آبی آسمانی ها با صدر جدول به ۴ کاهش یافته و گواردیولا و تیمش با امیدواری بیشتری به ادامه فصل بنگرند.

اما در این مسابقه یک اتفاق جالب رخ داد. در حالی که منچسترسیتی نیمه اول را با مالکیت ۵۷ درصدی بر توپ و میدان به پایان برده بود و این مالکیت در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم به ۶۰ درصد هم رسیده بود، آمار کلی در پایان بازی حکایت از مالکیت ۴۹.۶ درصدی سیتیزن ها بر توپ داشت. به نقل از وبسایت فیفا، از زمان حضور گواردیولا روی نیمکت منچسترسیتی در تابستان ۲۰۱۶، هرگز سابقه نداشت که سیتی در یک دیدار لیگ برتری کمتر از حریفش مالک توپ باشد.

سنت شکنی گواردیولا در شب پیروزی حیاتی

در حقیقت پیش از مسابقه برابر لیورپول، گواردیولا در 96 مسابقه لیگ برتری منچسترسیتی را هدایت کرده بود و سیتی در همه این دیدارها توپ را بیشتر از حریف در اختیار داشت. البته در همین بازی هم علیرغم کمتر بودن میلیمتری مالکیت توپ، تعداد پاس های صحیح بازیکنان منچسترسیتی بیشتر از حریف بود. (466 پاس صحیح در برابر 461 پاس صحیح بازیکنان لیورپول)

افت نسبتا محسوس تعداد پاس های منچسترسیتی در لیگ برتر موجب شد تا در پایان هفته بیست و یکم، منچسترسیتی از نظر تعداد پاس در سرتاسر فصل 19-2018 پایین تر از چلسی قرار گیرند. چلسی که با حضور مائوریتسیو ساری و سبک جدید او و همچنین حضور هافبکی چون جورجینیو در میانه میدان، رشد چشمگیری در تعداد پاس ها داشته، آمار 14673 پاس در فصل را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که منچسترسیتی با اختلافی بسیار اندک، با 14651 پاس در رتبه دوم حضور دارند. بعد از این دو باشگاه نیز لیورپول با اختلافی زیاد، با 12785 پاس در رده بعدی حضور دارد.

منچسترسیتی در حالی در رقابت تعداد پاس از چلسی جامانده که در دو فصل قبلی با حضور گواردیولا، با اختلاف بهترین تیم جزیره از نظر تعداد پاس صحیح بود.

در فصل 18-2017 منچسترسیتی با 28241 پاس با اقتدار بهترین تیم جزیره بود و بعد از این تیم نیز آرسنال با اختلافی چشمگیر با 23524 پاس در رده دوم قرار گرفت. در فصل 17-2016 و در نخستین فصل حضور گواردیولا نیز سیتی با 22706 پاس، بهترین تیم بود و لیورپول با اختلافی اندک، با 22290 پاس بعد از سیتیزن ها در جایگاه دوم قرار گرفت.

البته از دست دادن مالکیت توپ تنها در یک بازی، آن هم با چنین اختلاف جزئی، نباید گواردیولا را نگران کند. تیم او در این فصل به شکل میانگین، در هر مسابقه 63.5 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته و با تیم دوم، چلسی، حدودا 1.6 درصد فاصله دارند. (61.9 درصد مالکیت در هر مسابقه) منچسترسیتی در فصل 18-2017 به طور متوسط در هر بازی 66.4 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و این رقم برای نزدیک ترین تعقیب کننده سیتی، تاتنهام، تنها 58.8 درصد بود.

منچسترسیتی در فصل 17-2016 نیز با مالکیت متوسط 60.9 درصد در هر مسابقه بهترین تیم جزیره بود و لیورپول با 58.3 درصد مالکیت، در جایگاه دوم جدول از این منظر ایستاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج