۸۲۱۰۰۱
۲۴ نظر
۵۰۰۵
۲۴ نظر
۵۰۰۵
پ

جانشین کی‌روش، مردی که شبیه او نیست!

کار به جایی رسیده که پیش‌تر هرگز نرسیده بود. کارلوس کی‌روش در تمام سال‌های اخیر از جدایی حرف می‌زد، گاه فشارهای رسانه‌ای‌اش، بلندپایه‌ترین مسوولان کشور را به واکنش وامی‌داشت و تمدید قرارداد نتیجه این بازی رسانه‌ای بود.

آی‌اسپورت: کار به جایی رسیده که پیش‌تر هرگز نرسیده بود. کارلوس کی‌روش در تمام سال‌های اخیر از جدایی حرف می‌زد، گاه فشارهای رسانه‌ای‌اش، بلندپایه‌ترین مسوولان کشور را به واکنش وامی‌داشت و تمدید قرارداد نتیجه این بازی رسانه‌ای بود. مربیان حرفه‌ای از تمام ابزارهای رسانه‌ای بهره می‌برند تا به بهترین قرارداد با بهترین بندها برسند. این پروژه رسانه‌ای مذموم و عجیبی هم نیست.

این‌بار اما بعد از تایید خبر پیشنهاد کلمبیا به کارلوس کی‌روش در مارکا، رسانه‌های ایرانی بیش از همیشه باور کردند که جدایی کی‌روش از تیم ملی ایران جدی است بخصوص وقتی انریکه ولز، یکی از اعضای کمیته انتخاب سرمربی تیم ملی کلمبیا نیز علاقه این کشور به استخدام کارلوس کی‌روش را پنهان نکرد و کی‌روش را فردی با تجربه حضور در جام‌های جهانی متعدد و یک استاد با روش منحصر به فرد خود در فوتبال توصیف کرد.

انریکه ولز در این رابطه گفت: «در بین نامزدها، ما با کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم ملی کلمبیا صحبت کرده‌ایم و این مساله را پنهان نمی‌کنیم اما ما فعلا نام سرمربی جدید را اعلام نمی‌کنیم زیرا پنج یا شش گزینه را مدنظر داریم. انتخاب سرمربی جدید با نظر جمعی صورت می‌گیرد و ما حداکثر تا هفته اول فوریه نام او را اعلام خواهیم کرد اما به هر حال کارلوس کی‌روش نیازی به تعریف و تمجید ما نداشته و خودش صاحب اعتبار است.»

مارکا هم مدتی قبل فاش کرد نخستین جلسه بین کی‌روش و مدیران تیم ملی کلمبیا در جریان فینال لیبرتادورس و در استادیوم سانتیاگو برنابئو انجام شده است. فدراسیون فوتبال کلمبیا تا هفته اول فوریه برای اعلام نام سرمربی جدید صبر خواهد کرد و بعد از جام ملت‌های آسیا، احتمالا کی‌روش هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت.

اما منبع RCNRADIO نیز در این رابطه مدعی شد که در حال حاضر کارلوس کی‌روش تنها گزینه جدی برای هدایت تیم ملی کلمبیا است و تنها دلیل عدم امضای قرارداد رسمی با او، حضور سرمربی پرتغالی روی نیمکت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیاست و بعد از نهایی شدن جزییات قرارداد، کی‌روش به‌عنوان سرمربی جدید کلمبیا منصوب خواهد شد.

مدیران فدراسیون فوتبال کلمبیا در روزهای آینده به دبی (محل برگزاری جام ملت‌های آسیا) سفر خواهند کرد تا شخصا با مربی پرتغالی صحبت کنند و در نتیجه بتوانند توافق خود را با او قطعی کنند. همه این خبرها نشانه‌ای جدی از جدایی کی‌روش است اما آیا فوتبال ایران آمادگی برای یک پروژه تازه با یک مربی تازه را دارد؟ پاسخ مثبت نیست.

در پاسخ به این پرسش باید به یاد فدراسیونی بیفتیم که طی سال‌ها کار با کارلوس کی‌روش هرگز تغییرات بنیادین در خود ایجاد نکرد و حتی اگر در این سال‌ها تیم ملی نزدیک به استانداردهای کی‌روش تدارک دیده شده اما فراموش نکنیم که فقط کی‌روش برای تدارک بهتر جنگیده و فدراسیون فوتبال ایران همیشه پشت اعتراض‌های سرمربی‌اش پنهان شده.

مربی جانشین کارلوس کی‌روش کیست؟ با کدام خلق و خو و با چه رویکرد و خاستگاهی؟ او - هر که هست - آیا می‌داند باید برای همه چیز بجنگد، فریاد بزند، جو رسانه‌ای بسازد و سپس چیزی را طلب کند؟ آیا می‌داند که فدراسیون فوتبال یک قدم جلوتر از مربی‌اش هرگز برنمی‌دارد؟

این ‌روزها که حرف از جدایی کی‌روش به میان آمده، شاید حتی منتقدان سرسخت او نیز به این فکر کنند و اینکه دوران بعد از کی‌روش چه بلبشویی به پا خواهد شد. کی‌روش بی‌تردید تا ابد سرمربی تیم ملی ایران نخواهد بود اما جدایی او با توجه به ویژگی‌های فدراسیون فوتبال ایران، می‌تواند چالش بزرگی برای فوتبال ملی ما باشد.

فدراسیون فوتبال ایران بی‌تردید هیچ ذهنیتی برای انتخاب جانشین کی‌روش ندارد و چه بسا جانشین کی‌روش را یک مربی بی‌شباهت به او انتخاب کند تا دیگر دچار دردسرهای مدیریت مردی شبیه کی‌روش نباشد.

خطر از همین نقطه آغاز می‌شود، خطری که درباره‌اش شاید در آینده نزدیک باید مفصل بحث کرد. بحث اصلی فوتبال ایران در پایان کار این تیم در جام ملت‌ها احتمالا فرسایشی و با نتایجی خطرناک در راه یک انتخاب تازه خواهد بود. ببینیم و تعریف کنیم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزاد

      بسه دیگه.اینقدر حرمت قلم را با مزدوری برای این دلال موزامبیکی نشکنید...

    • بدون نام

      برانگو هست نگرانی وجود ندارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هکی،برانکوه بدرد لنگ بی اعتبار میخوره ن بدرد تیم ملی پر افتخار ایران عزیز

      • بدون نام

        برانکو عالیه

      • بدون نام

        آره نگران نباشید تیم ملی ایران شده جای آزمون و خطای مربیان مبتدی تا با تیم ملی ایران دوره مربی گریشونو بگذرونن!!

    • ساشا

      گند میزنه تو تیم ملی ...
      کیروش رو نگه دارید...

    • بدون نام

      جانشین کی روش،مارکار آقاجانیان،بیخود خودتون رو سردرگم نکنین.

    • دلال کرواتی

      هه ،،،، حتما پلو فسفر میارن دیگه ، بران جوز ،
      جوز میخوره

    • y......z

      اکیروش بره پس کی میشه رئیس فدراسیون ......تاج که کاره ای نبوده ونیست.

    • بدون نام

      کیروش بربازبرمیگردیم به ۱۰سال قبل بدون برنامه باندباز وبااسترس وتحقیرجلوی تیمهای درجه ۱و۲اسیا پس فوتبال ایران دیگه دنبال نمیکنیم خاک برسرتون تمدیدنکردین خاین احمق

    • ایرانی

      این آی اسپورت کیه ؟ ایرانیه یا خارجی ؟ هر چی هست قطعا‌ دستمزد خوبی گرفته تا این چرندیات رو بنویسه . دوست عزیز که این مقاله رو نوشتی . کیروش چی کار کرده برای فوتبال ما که با رفتنش احساس خطر کنیم . دریغ از یه مقام پانزدهمی یا یه مدال حلبی . الانم اصلا معلوم نیست که در بازی بعدی حذف بشیم یا بمانیم . کیروش بعد ۸ سال تونسته از گروهش صعود کنه . لابد بعد از ۱۰۸ سال میخواد قهرمانمون کنه . ایشون که تشریف ببرن هیچ اتفاقی نمیوفته . یکی دیگه میاد . یه قرارداد کاپتیلاسیونی با تاج میبنده . ۸ سال هم اون سرکارمون میزاره . شما جراید هم دوباره به نون و نوایی میرسید . این دور باطل هست . تا شماها ارباب جرایدید و تاج در فدراسیون ، این دور باطل ادامه داره .

    • بدون نام

      همیچین جو میده انگار کیروش برای چی داد و بیداد میکرد برای پولش دیگه وگرنه براش مهم نیست که زیرساخت های فوتبال ایران پیشرف کنه یا نه قبل کیروشم همین بود بعدشم همینه کلا مملکت داغونی داریم ربطی به شخصی ام نداره

    • س

      مربی ها خودشان اعتقاد به امدنو رفتن دارن .تو چرا سنگ کی روش را به سینه میزنی .تابلو که تو خودت یکی از ابزارهای دم دستی او هستی .کمی اعتماد به نفس بد نیست

    • بدون نام

      خدا یه پولی به من بده یه عقلی به شما دوتا! اصلا نفهمیدن متن چی گفته!
      والا دلال آقای برانکو هست که توی زمانش چهل تا میگرفته برای دعوت به تیم ملی!

      ببین هرکی بیاد بعد کی روش مهم نیست، این برانکو موذی و سطح پایین نیاد فقط... یه بار تیمو به کلی ستاره به باد داد کافیه، شخصیت مربی گری تو سطح بالا رو نداره

    • فرزاد

      آقای نویسنده خودت را ناراحت نکن...ایندلال موزامبیکی هیچ جا نمیره چون هیچ جای دنیا فدراسیون بی لیاقت و آدمای مزدور نداره که این یارو هر غلطی دلش خواست بکنه و به کسی هم پاسخگو نباشه...

    • تاج" چهار فینال آسیا دوقهرمانی دوبار نایب قهرمان. لنگ حقیر

      دلال برانگو رومیگی؟ همون ک توجام ملتها از بازیکنان پول میگرفت؟ کاویانپور پتشو ریخت رو آب. الانم داره تو لیگ ایران گند کاریاشو ادامه میده اینو کل ایران میدونن جز لنگیا ک تعصب نمیزاره خوب ببینن

    • بدون نام

      بره گم بشه دلال موزامبیکی

    • بدون نام

      برانگوووووووو

    • بدون نام

      خجالت بکشیدقلم فروشای مزدور .

    • بدون نام

      این چه بازی کثیفیه که راه انداختید.

    • بدون نام

      چه نتیجه ای چه جامی چه افتخاری .ایران بامایلی کهن وبرانکو سوم اسیا شدبا کیروش همان حذفی اول حذف شد.

    • رضا

      دستاوردکیروش پارک کردن اتوبوس جلوی دروازه .چه دستاوردی چه کشکی .حتماساخت ورزشگاه فولادهم به حساب کیروش گذاشتید .قلم فروشی تاکی بسه دیگه .توروخدابسه دیگه ...

    • بدون نام

      چ بلبشویی مساوی باعراق برد یمن ویتنام ک مربی نمیخاد
      خود ده نمکی رو بیاریم همه نتایخ کی روش رو میگیره
      مگ کاری داره اولین بردتاریخ لبنان مقابل ایران رو بهشون هدیه داد ده نمکی ام اینکارو میکنه
      تواین ۸ سال چ جامی اورده ک نگران باشیم ده نمکی ام میتونه ۸ سال برای ما جام نیاره
      اگ هارت و پورت و شلوغ کاری مزیته ده نمکی ام میتونه

    • بدون نام

      هر کس به جای کیروش بیاید ایران جایگاه خودش را از دست خواهد داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج