۸۲۳۶۱۱
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

نقشه لیپی برای عبور از تیم کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران امشب از ساعت ۲۰ به وقت محلی(۱۹:۳۰ به وقت تهران) از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف چین خواهد رفت.

فرهیختگان: تیم ملی فوتبال ایران امشب از ساعت ۲۰ به وقت محلی(۱۹:۳۰ به وقت تهران) از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف چین خواهد رفت. چینی‌ها هرگز در تاریخ لقمه گلوگیری برای ایران نبوده‌اند و چه‌بسا این‌بار هم خیلی راحت آنها را شکست دهیم و بعد از ۱۵ سال دوباره به جمع چهار تیم برتر آسیا راه پیدا کنیم.

ایران در آخرین بازی در نوروز ۱۳۹۶ مقابل صدهزار تماشاگر ایرانی در ورزشگاه آزادی برابر چین به پیروزی رسید تا با این برد تقریبا صعود شاگردان کی‌روش به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه مسجل شود. در همین دیدار هم ایران تیم سرتر میدان بود و موفق شد با تک‌گل مهدی طارمی چینی‌ها را شکست دهد.

در همان دیدار هم لیپی بزرگ سرمربی تیم ملی چین بود؛ سرمربی قهرمان جهان در جام‌جهانی ۲۰۰۶. همین موضوع باعث شده بود استرس زیادی داشته باشیم و نگران نقشه‌های این مربی زیرک باشیم. چینی‌ها در بازی رفت در کشور خود ایران را متوقف کرده بودند اما در ادامه نتایج باب طبع مردم و فدراسیون چین نبود و گائو هونگ‌بو جای خود را به لیپی داد. چینی‌ها بعد از جذب ستاره‌های فوتبال جهان در مستطیل سبز، این‌بار پای یکی از ابرقدرت‌های مربیگری را برای هدایت تیم ملی فوتبال خود به کشورشان باز کردند.

چین با لیپی آن‌طور که باید متحول نشد و حتی از صعود به جام‌جهانی روسیه نیز بازماند. این تیم به هر ترتیبی بود خود را به جام ملت‌های آسیا رساند و همراه با تیم‌های ملی کره‌جنوبی، فیلیپین و قرقیزستان در گروه ۳ رقابت‌ها قرار گرفت. شاگردان لیپی جام را با دو برد پیاپی آغاز کردند و با شکست از کره به‌عنوان تیم دوم حریف تایلند در یک‌هشتم نهایی شدند و درنهایت هم با عبور از سد این تیم به ایران رسیدند.

نقشه پیرمرد ایتالیایی

حالا لیپی و شاگردانش به زمین سفت رسیده‌اند و شاید تقابل دیوار آجری چینی‌ها با دیوار بتنی ایرانی‌ها درنهایت این تیم را از رسیدن به جام قهرمانی نیز محروم کند. لیپی به‌خوبی از قدرت ایران و تفکرات کی‌روش آگاه است و می‌داند درحال حاضر بردن ایران در آسیا برای تیم‌های قاره کهن تقریبا آرزویی محال است، با این حال پیرمرد ایتالیایی برای این بازی نقشه دارد.

در همان دیدار عید در تهران نیز تیم لیپی کار را بسته آغاز کرد و حتی یک نیمه هم دوام آورد اما درنهایت این طارمی بود که چینی‌ها را درهم شکست و سه امتیاز این دیدار را از آن ایران کرد. حالا از اردوی چین خبرهای مشابهی به گوش می‌رسد و نقشه پیرمرد ایتالیایی برای دیدار با تیم ملی کشورمان لو رفته است.

برای دیدار امشب هم لیپی که می‌داند از لحاظ فنی و تاکتیکی حریف کی‌روش و شاگردانش نخواهد بود، قصد دارد یک روش تدافعی با سیستمی بسته را در زمین ارائه کند، به این امید که کار به وقت‌های اضافه یا ضربات پنالتی کشیده شود. البته ناگفته پیداست که در چنین روشی تیمی که برای دفاع به میدان می‌آید، نیم‌نگاهی به ضدحملات دارد و اگر تیم ملی بخواهد بی‌محابا حمله کرده و در همان ۹۰دقیقه کار را تمام کند؛ شاید کار برعکس شده و بازیکنان تند و تیز چینی در ضدحمله ما را با مشکل مواجه کنند.

با این حال طبق شنیده‌ها و مشاهدات خبرنگار «فرهیختگان» از اردوی چینی‌ها، لیپی می‌خواهد با یک چینش دفاعی کار را به وقت اضافه و ضربات پنالتی بکشاند، مثل کاری که چین در سال ۲۰۰۴ با ایران کرد و نتیجه گرفت. لیپی با آنالیز دیدارهای ایران به‌خوبی متوجه شده است که شاگردانش در زمین حریف ایران نخواهند بود و اگر بازی شرایط طبیعی خود را دنبال کند، با درصد بسیار زیادی این ما هستیم که پیروزی را در پایان همان ۹۰دقیقه جشن خواهیم گرفت.

این‌بار بیرانوند را داریم

با همه این اوصاف لیپی یک مشکل بزرگ دیگر را هم سر راه خود دارد. گلری که در دروازه ایران این روزها بعد از گرفتن پنالتی‌های حساس رونالدو و کاپیتان عمان، در بهترین شرایط روحی و روانی قرار دارد و چه‌بسا کشاندن کار به پنالتی نیز از همین حالا ضرر بزرگ‌تری را برای چین ایجاد کند. با این حال کار در پنالتی به جز آمادگی روحی بازیکنان به شانس و اقبال هم بستگی دارد و هرچقدر هم بیرانوند آماده باشد، اگر سایر بازیکنان طبق عادت گذشته در زدن ضربات خود ناموفق باشند، درنهایت چین به نیمه‌نهایی خواهد رسید.

باید دید کی‌روش برای تقابل با نقشه لیپی چه ترفندی را اتخاذ می‌کند. آیا ایران بازی هجومی را در دستور کار خود قرار می‌دهد یا مشابه بسیاری از دیدارهایمان مقابل تیم‌های قدرتمند با دو هافبک دفاعی عملکردی محافظه‌کارانه خواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاران 57

      ایران با قاطعیت چین شکست میده و پیروز میدان ایران هست همینطور قهرمان جام ملتهای آسیا میشه با لذت برد بازی نگاه کنید کیروش مربی بزرگی است که از لیپی هم بالاتر هست البته هدیه کیروش به لیپی سیگار برگ هست تا زیاد ازباخت ناراحت نشن جناب لیپی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران بازنده میشه حالابشین ونگاه کن

    • Ali

      اگه طارمی وازمون مثل بازی قبلی دوتا تک ب تک و دروازه خالو خراب نکنن قطعا میبریم

    • بدون نام

      کیروش لزرگ وبازبکنان خوب داریم غم نداریم چین ومیبریم

    • بدون نام

      کیروش لزرگ وبازبکنان خوب داریم غم نداریم چین ومیبریم

    • تلما

      اون ایرانی که به صراحت میگه امشب ایران میبازه بشین و نگاه کن به ایشون هشدار بدم اولا بعید میدونم ایرانی باشی و حس وطن پرستی داشته باشی.در ثانی چین چه ربطی به تو داره مردک....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج