۸۲۴۴۲۱
۲۰ نظر
۵۰۰۰
۲۰ نظر
۵۰۰۰
پ

چرا کی‌روش، کت قهرمانی را نمی‌پوشد؟

کارلوس کی‌روش اگر بتواند برای کسانی که سوال «آیا قهرمان می‌شوید؟» یا «آیا طلسم چهل و چند ساله را می‌شکنید؟» را هر روز و بارها و بارها می‌پرسند، روشن کند که چرا نباید با ادعای قهرمانی جام ملت‌های آسیا پیش برود، احتمالا به اندازه یک جام زحمت کشیده است!

آی اسپورت: کارلوس کی‌روش اگر بتواند برای کسانی که سوال «آیا قهرمان می‌شوید؟» یا «آیا طلسم چهل و چند ساله را می‌شکنید؟» را هر روز و بارها و بارها می‌پرسند، روشن کند که چرا نباید با ادعای قهرمانی جام ملت‌های آسیا پیش برود، احتمالا به اندازه یک جام زحمت کشیده است! او در کنفرانس‌ها و مصاحبه‌های اخیرش بارها گفته: «در وهله اول باید تاکید کنم این موضوع برای من و شاگردانم بسیار مهم است.

رویا و هدف ما رسیدن به جمع چهار تیم بود و حالا که این را انجام داده ایم، به خودمان افتخار می کنیم و از این موضوع خوشحال هستیم؛ اما بنده شاید مخالف یک سری صحبت های احساسی هستم که شاید در آن به حریفان احترام گذاشته نمی‌شود. در این مسابقات خیلی خاضعانه به نظرم سه مدعی حضور دارند. نظر خاضعانه ام را بگویم که سه مدعی دیگر ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به خاطر پیشرفت ها و زمینه هایی که در ۲۵ سال گذشته داشته اند و البته مسائل دیگر.

کت قهرمانی برای تن ما بزرگ است. با توجه به کارهایی که در ۸ سال گذشته انجام دادیم، باید همان روند را ادامه دهیم. فروتنانه با کمال خضوع مسیر را ادامه دهیم، چون در درجه اول به بازیکنان گفته ام که هر بازی باید بهتر بشویم و تیم ملی را در جایگاه بالاتری نسبت به بازی های قبلی قرار دهیم.»

اما نه. انگار حتی بعد از پیروزی مقابل ژاپن هم از کارلوس کی‌روش می‌پرسند قهرمان می‌شوید، طلسم می‌شکنید؟ این سوالات اما معنای خودشان را نزد منتقدان کی‌روش دارند و آنها که می‌پرسند می‌دانند که چرا این پرسش را با تاکید مطرح می‌کنند.

کی‌روش اما آنقدر حرفه‌ای هست که در یک تورنمنت خود را مدعی جلوه ندهد. بازی‌های تماشایی ایران، تیم ملی را مدعی جلوه داده اما کی‌روش می‌داند که لازم نیست با ادعاهای بزرگ پیش برود و برای حریفان گردن‌کشی کند. اما این سیاست ساده و همه‌فهم در فوتبال ایران جور دیگری تعبیر می‌شود.

منتقدان می‌خواهند این کنایه را طرح کنند که کی‌روش وعده نمی‌دهد و توقع ایجاد نمی‌کند. مخالفان کی‌روش حتی بعد از پیروزی جانانه مقابل چین هم می‌خواهند بگویند پیش‌روی در جام دشوار نیست و بدون جام ایران تیم موفقی لقب نمی‌گیرد. کی‌روش هم این نیش و کنایه‌ها را خوب می‌شناسد.

برویم نزد برانکو ایوانکوویچ و ببینیم او همچنان دوست دارد بازی پیشین را ادامه دهد یا نه؟ انگار پاسخ مثبت است و برانکو همچنان دوست دارد بازی ادامه پیدا کند. آخرین حرف‌های برانکو ایواتکوویچ را در یک همایش تبلیغاتی -که یک چلوکبابی هم از اسپانسرهایش است- بخوانید: «چرا باید از قهرمانی ایران ناراحت شوم؟ من ایران را وطن دومم می‌دانم و همیشه برایش آرزوی موفقیت دارم.

نه تنها از موفقیت و قهرمانی تیم‌ملی ناراحت نمی‌شوم، بلکه معتقدم اصلا اهمیتی ندارد که چه کسانی ناراحت بشوند یا نشوند. ایران در سال ۲۰۰۴ سوم شد بدون آنکه حتی یک بازی را ببازد. آن سال در مرحله‌ی نیمه نهایی در پنالتی‌ها باختیم در حالی که داور واقعا ما را نابود کرد. اگر یحیی پنالتی را چیپ نمی‌زد و عادی به توچ ضربه می‌زد، به فینال می‌رسیدیم. ما در گروه ژاپن حضور داشتیم.

ژاپنی که بهترین نسل ملی‌اش را داشت و دو سال قبل از آن هم تا یک چهارم نهایی جام جهانی بالا رفته بود. در یک چهارم نهایی با کره‌جنوبی بازی کردیم که دو سال قبلش چهارم جهان شده بود. با این حال ما بهترین بازی تاریخ جام ملت‌ها را انجام دادیم و در نهایت هم سوم شدیم که این سومی، بعد از سی سال بزرگترین موفقیت تیم‌ملی فوتبال ایران بود. در این دوره از جام ملت‌ها ایران در موقعیتی متفاوت قرار دارد.

ایران بازیکنان و تیمی دارد که خیلی خوب هستند. ۵ تا۶ مهاجم عالی دارد. دروازه‌بان و مدافعانی آماده دارد و اگر بخواهیم آن‌ها را با تیم‌های دیگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که کره در افت است، استرالیا هم همینطور. عربستان و امارات و عراق هم در افت و خیز هستند. قطر هم تیمی جوان را در اختیار دارد و در این شرایط منطقی است که انتظار داشته باشیم ایران به فینال برسد.»

معنای حرف‌های برانکو روشن نیست؟ آسان‌سازی راه تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌ها چیزی است که می‌توانیم از مصاحبه برانکو برداشت کنیم. مسئله اما چیست؟ چرا کارلوس کی‌روش کت قهرمانی را پیشاپیش نمی‌پوشد و چرا برانکو ایوانکوویچ راه را آسان جلوه می‌دهد؟

همه چیز دیگر روشن است. کوشش کی‌روش برای اینکه بگوید قهرمانی جام ملت‌های آسیا در چنگ ایران نیست البته که رفتاری حرفه‌ای و دقیق است. کوشش برانکو نیز اگر کی‌روش را رقیب خود در حرفه مربیگری می‌داند، معنای شفافی دارد. رقابت در ذات این حرفه است و گریزی هم از آن نیست. پنهان کردنش نیز منجر به نیت‌خوانی‌های بدتری می‌شود. همین مصاحبه آخر برانکو این ظرفیت را داشت که دوباره جدلی رسانه‌ای بین او و کی‌روش بسازد و چه خوب که کی‌روش سرگرم مرحله‌ای دشوار در جام ملت‌هاست.

کارلوس کی‌روش اما با این حرف‌ها کت قهرمانی را نمی‌پوشد و پیشاپیش عکس یادگاری نمی‌گیرد. او بازی به بازی پیش می‌رود و این سیاست ساده، دقیق و کارآمدی برای یک تورنمنت است که حتی یک مربی تازه‌کار هم باید درکش کند، اما مخالفان یک جریان جذاب در فوتبال می‌توانند همیشه درکش نکنند و همیشه سوالات خود را بپرسند و پاسخ‌های خود را مطرح کنند. آنها خبر ندارند که از یک جریان تماشایی در فوتبال ایران کناره گرفته‌اند، انگار که از فوتبال و لذت‌هایش استعفا داده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • AAAAAAAAA

      کت قهرمانی را اگربپوشد خیلی خنده دار میشود.

    • برانگوه،(خری در جلد انسان)

      به قول کی روش کبیر:تن آدمی شریف است، نه لباس آدمیت، ای کاش اون دسته از احمق های ایرانی که به انتقاد از کی روش می پردازند این رو می دانستند.

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        اخه تو که فرق هندوانه با توپ را نمی دانی چرا از کی روش دفاع میکنی

      • AAAAAAAAA

        اخه کپک فوتبال را تعریف کن کی روش خر کیست.

    • مسعود

      این شما رسانه هاهستیدکه آتیش بیارمعرکه شده اید!

    • بدون نام

      برانکو یک عقده ای نفهمه

      پاسخ ها

      • برانگوه،(خری در جلد انسان)

        صد در صد با نظرت موافقم

    • بدون نام

      آقای برانکو پس شما تو ایران به این دلیل قهرمان شدید که تیم های استقلال و سپاهان و تراکتور ضیف بودن

    • بدون نام

      بدانکو مربی درجه چندم اسیا است با زرنگی بلازویچ و دور زد شد سر مربی بهترین تسل ایران و رفت با انگولا مساوی کرد در سه سال گذشته هم به دلیل فقر بازیکن و نبودن تیمهای مطرح با بهترین بازیگنان که ان هم دایی و کی روش کشف کردن با پرسپولیس قهرمان شد اگه ایمهای عربستانی بودن ایا میرفت فینال علی پروین با هیچ پرسپولیی دوست داشتنی ان موقع را قهرمان کرد رمانی که نسل طلایی در استقلال بود ....واقعنکه این برانکو حسود و اب زیرکا و نامرده و چون مافبا برای پول بیشتر قول سرمربی گری را به او دا ده اینجوری تیم ملی رو تخریب میکنه بازرسی وزارت ورزش باید با این سود جوی خارجی که معلوم نیست از پولهای کثیف هدایتی مالیات سالهای قبل و دادن وبازیکن براش خریدن ورود کند تا هرکس مربی تیم ملی بود باز این اقا با زیرکی و بدجنسی هواردادان را بر علیه تیم ملی تههیج نکنه و هویت تیم ملی ایران را که از مردم شهبد داده این مملکت است را بازم تخریب نکنه ...منشکرم

      پاسخ ها

      • امید

        متشکریم! زیادی زر زدی! خسته نباشی

      • بدون نام

        پرتوپلابودنظرت

      • کوروش

        زارت خخخخخخ بیسواد

    • بدون نام

      واقعا نویسنده این مطلب یه احمق تمام هستش که داره دنبال حاشیه میگرده ما پرسپولیسی ها عاشق ایران هستیم و آرزوی قهرمانی تیم ملی ایران رو داریم ولی هیچ وقت از کیروش و رفتارهاش حمایت نمیکنیم پس نویسنده احمق به احمقیتت ادامه بده تا بوی گندت همجا بپیچه.

    • بدون نام

      ایران بابرانکوبه چین باخت ولی کیروش ۳هیچ زدبالیپی...فرق مربیان بزرگ

    • بدون نام

      بعضیا قبل. قهرمانی. با جام عکس. مینداختن اخرشم بدون جام موندن،چقد حقیر بدبختن

    • بدون نام

      برانگیزه غلط اضافه کرده دلال بلند باز کروات

    • مهدی

      من استقلالی نیستم، پرسپولیسی هم نیستم ( متنفرم از تعصب کورکورانه)
      ولی این آقای برانکو نهایت پَستی و رذالت خودشو نشون داد که توی این موقعیت داره انرژی منفی می‌فرسته برای تیم ملی، و پست تر از این آقا اون مثلا طرفداریه که آرزو میکنه تیم کشورش ببازه تا پرفسورش کِنِف نشه.
      ضمناً آقای برانکو شما بهترین نسل فوتبالیست های ایران رو در اختیار داشتید ولی چیکار کردین؟ به بحرین توی آزادی باختین و باعث شدین بحرینی ها با پرچم عربستان توی خاک ما دور افتخار بزنن و برقصن، شما بالاترین حقارت رو به تیم ملی ایران و طرفدارانش هدیه دادین. نکنه یادتون رفته سینه چاک های پرفسور؟

    • مهدی

      من استقلالی نیستم، پرسپولیسی هم نیستم ( متنفرم از تعصب کورکورانه)
      ولی این آقای برانکو نهایت پَستی خودشو نشون داد که توی این موقعیت داره انرژی منفی می‌فرسته برای تیم ملی، و پست تر از این آقا اون مثلا طرفداریه که آرزو میکنه تیم کشورش ببازه تا پرفسورش کِنِف نشه.
      ضمناً آقای برانکو شما بهترین نسل فوتبالیست های ایران رو در اختیار داشتید ولی چیکار کردین؟ به بحرین توی آزادی باختین و باعث شدین بحرینی ها با پرچم عربستان توی خاک ما دور افتخار بزنن و برقصن، شما بالاترین حقارت رو به تیم ملی ایران و طرفدارانش هدیه دادین. نکنه یادتون رفته سینه چاک های پرفسور؟

    • علی

      زنده باد برانکو

    • حمید دیوانی

      دورود انصاف داشته باشید عزیزان فوتبال ما بالاتر از اسیا است انضباط و تکنیک تک تک بچه ها که زحمات مربیان تیم با ارزوی قهرمانی .......انشااله ............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج