۸۲۶۰۵۵
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

بعد از کی‌روش، نوبت تاج است؟

تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از ۱۵ سال به نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا صعود کرد اما از پس طلسم ۴۳ ساله برنیامد و با نتیجه دور از ذهن ۳ بر صفر مغلوب ژاپن شد و به کار خود در پیش از فینال پایان داد.

فرهیختگان: تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از ۱۵ سال به نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا صعود کرد اما از پس طلسم ۴۳ ساله برنیامد و با نتیجه دور از ذهن ۳ بر صفر مغلوب ژاپن شد و به کار خود در پیش از فینال پایان داد. چند دقیقه بعد از پایان مسابقه، سرمربی پرتغالی تیم‌ملی در نشست خبری تلویحا خداحافظی کرد تا شاهد پایان کار هشت‌ساله او در تیم‌ملی باشیم؛

اتفاقی که حتی درصورت فینالیست‌شدن و قهرمانی هم انتظارش را می‌کشیدیم. فدراسیون فوتبال روز بعد در بیانیه‌ای ضمن تشکر از کی‌روش برای او آرزوی موفقیت کرد، اما پیش از این بیانیه، وزارت ورزش با معرفی گزینه‌های مورد نظرش، نسخه مربوطه را پیچیده کرد.

مازیار ناظمی، مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش و جوانان در یکی از توئیت‌های پرتعداد خود، از آغاز مجدد دوران باشکوه تیم‌ملی یاد و اسامی چند مربی بزرگ ولی بیکار دنیا را به‌عنوان گزینه‌های جانشینی کی‌‌روش هشتگ کرد. ژوزه مورینیو، زین‌الدین زیدان و یورگن کلینزمن. در ادامه ناظمی نام لوران بلان و اروه رنار را هم به لیست خود اضافه کرد و از دیدار با مهدی تاج پس از بازگشت از امارات صحبت کرد.

بازی با اسامی بزرگ

نام‌های مطرح‌شده بسیار عجیب بودند و به شوی تلویزیونی شباهت بیشتری داشتند. مورینیو و زیدان پیشنهاد تیم‌های بزرگ اروپایی را رد کرده‌اند و اصلا تمایلی به حضور در عرصه ملی ندارند که اگر داشتند آفرهای دست به نقد‌تر و بزرگ‌تری سر راه‌شان بود و می‌توانستند آنها را قبول کنند نه اینکه در صف مذاکره با فدراسیون یا وزارت ورزش ایران قرار بگیرند.

کلینزمن هم بعد از شکست در جهانی‌کردن آمریکا، مدت‌هاست بیکار مانده و نام او برای چندمین‌بار به تیم‌ملی ایران سنجاق می‌شود. اروه رنار، سرمربی فرانسوی مراکش هم که در جام‌جهانی مقابل ایران شکست خورد، قرارداد خود را به‌تازگی تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرده و از ابتدای جام هم در امارات حضور داشت و مسابقات را دنبال می‌کرد. باید دید وزارت ورزش با چه حربه‌ای می‌خواهد این گزینه ایده‌آل را از مراکش جدا کرده و به سمت نیمکت تیم‌ملی ایران بکشاند.

تصمیم با وزارت است یا فدراسیون؟

با مطرح‌شدن این نام‌ها، این سوال در ذهن‌ها متبادر شد که چرا وزارت ورزش و روابط‌عمومی آنها باید پیگیر انتخاب سرمربی تیم‌ملی باشند و به‌قول خودشان گزارش دهند؟ غیر از این است که فدراسیون باید در این باره تصمیم بگیرد و رایزنی‌های لازم را انجام دهد؟ مگر اینکه خود فدراسیون‌نشینان هم دیگر جایگاهی نداشته باشند و نتوانند نقشی در انتخاب سرمربی جدید تیم‌ملی داشته باشند.

افزایش ابهامات با ورود داورزنی

با این حال محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش همزمان با توئیت‌های ناظمی، از عدم دخالت وزارتخانه در تمدید قرارداد کی‌روش و انتخاب سرمربی تیم‌ملی خبر داد و دوگانگی را به اوج خود رساند. مگر می‌شود یک مدیر وزارتخانه صحبتی کند و مدیر دیگر ساعاتی بعد خلاف آن را بگوید؟

دخالت‌های پنهان و آشکار

به‌رغم صحبت‌های داورزنی و مطابق با حرکتی که مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش انجام داد، باید به این مساله توجه داشت که وزارت ورزش و جوانان در چند ماه اخیر، بدون دخالت فدراسیون خیلی از کارهای تیم‌ملی را رتق و فتق کرده است. خودشان پاداش ملی‌پوشان را پرداخت می‌کنند و از توقعات خود برای نتیجه‌گیری تیم‌ملی در جام هفدهم سخن می‌گویند.

پایان تاج نزدیک است؟

این اتفاقات درکنار هم نشان می‌دهد جایگاه فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج متزلزل‌تر از هر زمانی است و شاید بعد از کی‌روش، باید منتظر پایان کار او و همکارانش در فدراسیون فوتبال باشیم. خصوصا اینکه قبل از جام‌ملت‌ها نیز عنوان شد که ادامه فعالیت تاج به‌عنوان یک مدیر بازنشته تنها تا پایان جام‌ملت‌ها و مقطعی خواهد بود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارتش سرخ

      اره داداش اینم باید بره کل ایران ارتش سرخ میشع ایشالاه

      پاسخ ها

      • S.R.M

        حتما با پرفسور بالتازای دلالتون

    • بدون نام

      بابا ریشه ی اینارو از فوتبال بزنید هر چی سیاسی کثیفه هر چی جناحی بی شرمه هرچی سفارش شده لجنه شده مسول ورزش وپست های دیگه مملکت.

    • بدون نام

      نوبت نیست همین الان باید معذرت خواهی کنه وبره

    • بدون نام

      تو ایران از کی‌روش مربی کار بلندتر هم بیاد بدتر میشم که بهتر نمیشیم از ریشه خرابه این بست تا مافیای قدرتمند ونوشه های ریز ودرشت خبرنگاری، صدا وسیمای رانتی بعضی مربیان واسطه ای و لال هست اگه مثل کی‌روش جلوشون بایسته با توپخانه از طریق تریبون‌های سیما وروزنامه هاشون حمله میکنن تا بخوره زمین تا بعد بتونن دلالی کنن این حال وروز فوتبال وطرف دارهای همیشه در صحنه هم مثل حزب باد میمونن

    • ممد لبو

      یه تاکسی دیدم میخوام سوئچ بدم به تاج بره سر شغل سابقش . دزدی نیست کنار خیابون افتاده چهارتا لاستیک بندازه خوب پول در میاره

    • ارمین بندری

      اره دقیقا این ،اقای تاج هم با شوت بیرونش کنید، فوتبال از این دلال ها نباشد

    • بدون نام

      تاج باید بره حتی شده فشار و زور سیاسی
      حتی اگه فوتبال ما تعلیق بشه بهتره تا یه مدیر واقعی و کاردرست بیاد تا همه چیرو از پایه درست کنه ... اون از کفاشیان و اینم از تاج که در و تخته باهم جور بودند خدا هم میدونه این مدت چقدر پول به جیب زدند...

    • علی

      آیا هشت ساله های ریاست جمهوری تا کنون بجز فقر و اختلاف طبقاتی و نابودی صنایع-اقتصاد و ... چیزی عاید این مملک شده که هشت ساله کی روش عایدی داشته باشد
      بجز اتلاف وقت و سرمایه و پر شدن جیب تاج و امثالهم وکی روش و بازی دادن احساسات ۸۰ میلیون گوسفند صفت

      پاسخ ها

      • y......z

        اصلا کی به نطرات ما اهمیت میده .....

    • کامران

      کیه نوبت وزیره!؟
      توپ که اینو تکون هم نمی دهد مافیاست استیضاح مجلس را با باندش خواباند!؟

    • بدون نام

      نوبت وزیر

    • بدون نام

      مطمئن باشید تاج اینقدر رو دارد و میداند در این فوتبال چه پولی میتواند به جیب بزند که عمرا کنار بکشد

      پاسخ ها

      • y......z

        اگه تاج جرات داشت بعد اون اتفاق تو امارات کیروش بر کنار میکرد .اینا تا پول هست که دللالی کنن تو فوتبال هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج