۸۲۶۴۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

منچسترسیتی اسیر غرور بی‌جا شده است؟

منچسترسیتی به نظر می رسد شاید نتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

وبسایت نود: شکست ۲-۱ منچسترسیتی مقابل نیوکاسل یونایتد چهارمین باخت سیتیزن ها در این فصل از لیگ جزیره بود تا اختلاف آنها با لیورپول با یک بازی بیشتر نسبت به قرمزها، چهار امتیاز باقی بماند.

سه شنبه شب وقتی سرخیو آگوئرو پانزدهمین گل فصلش را تنها بعد از ۲۴ ثانیه از شروع مسابقه به ثمر رساند، سوالی که در ذهن بینندگان و هواداران سیتی نقش بست، این بود که در این بازی چند گل خواهند زد؟ هر چه باشد سیتی در هفته‌های اخیر هفت گل مقابل روترهام و نه گل مقابل برتون به ثمر رسانده بود، پس قرار بود این بار چند گل بزنند؟

منچسترسیتی اسیر غرور بی‌جا شده است؟

احتمالاً برای آن هایی که بازی سیتی را به دقت مشاهده می کنند و از نزدیک شرایط تیم را نظاره می کنند، واضح باشد که سیتی با غروری بد موقع مواجه شده است که در حال ضربه زدن به امیدهای قهرمانی این تیم است. برد 2-1 نیوکاسل مقابل سیتی، به نوار 22 بازی بدون برد کلاغ ها مقابل من سیتی پایان داد و بدتر این که حالا لیورپول این فرصت را دارد تا اختلاف را در صدر جدول به عدد هفت برساند. اختلافی که برای گواردیولا و یارانش نگران کننده است.

سیتی حالا در پایان هفته 24، 16 امتیاز داده است که از کل فصل گذشته بیشتر است، فصل پیش در همین حوالی بود که آنها برای اولین بار طعم شکست را در لیگ مقابل لیورپول چشیدند و حالا 4 باخت را در کارنامه شان در فصل جاری می بینند. اگرچه رقابت در لیگ برتر فشرده است ولی شاید هیچ کس تصورش را هم نمی کرد که منچسترسیتی در این فصل تا این اندازه، بازی های برده را با باخت عوض کند.

منچسترسیتی اسیر غرور بی‌جا شده است؟

چندی قبل، سیتی در طول یک هفته، دو بار بازی برده را با باخت عوض کرد. مقابل کریستال پالاس و لسترسیتی. حالا این بار نیز در مسابقه با نیوکاسل، برای سومین مرتبه در این فصل، سیتی در مسابقه ای که پیش افتاده بود، نتوانست امتیازی را کسب کند.

چهره سیتی در دیدار مقابل نیوکاسل، ضعیف، کم تر از حد انتظار و شلخته بود. اگرچه آنها تملک توپ را در دست داشتند و ۵۳۰ پاس بیشتر از حریف خود دادند ولی نه در دفاع انسجام لازم را داشتند و نه در حمله بُرندگی مناسب را داشتند. آنها نتوانستند به خوبی به دفاع فشرده و منسجم نیوکاسل نفوذ کنند. این در صحبت های گواردیولا هم مشهود بود:

«شب خوبی را سپری نکردیم. یک گل زدیم ولی به جز این گل، کار خاصی نکردیم. گل هم ثانیه ۲۴ زده شد، یعنی بعد از آن عملاً کار خاصی نکردیم و گل زودهنگام کمکی هم به ما نکرد. در فرم خوب مان نبودیم ولی این اتفاقات می افتد. با بازیهای زیادی که در برنامه مان وجود دارد، چنین اتفاقاتی ممکن است.»

منچسترسیتی اسیر غرور بی‌جا شده است؟

سیتی سه شنبه شب در دفاع متزلزل نشان داد. حتی فرناندینیو کم اشتباه نیز شب خوبی نداشت و خطای بی جا و بد موقع او، نیوکاسل را صاحب پنالتی کرد و کلاغ ها با این برد بازی را بردند. واکنش سیتی به این گل و عقب افتادن چه بود؟ آنها در نیمه دوم تنها یک شوت درون چارچوب داشتند.

اگرچه گواردیولا بارها تاکید کرده که صحبت از فتح چهارگانه چیزی جز خیال بافی نیست. ولی برای تیمی در حد و اندازه‌های سیتی نمی تواند خیلی هم رویا باشد. با این وجود اکنون هنوز در ژانویه هستیم و به نظر می رسد از جمع چهار عنوان ممکن، لیگ برتر دست نیافتنی شده است. لیورپول تا به اینجای فصل فقط 9 امتیاز از دست داده است!

خستگی؟

شاید نتوان خستگی را خیلی عامل افت سیتی در نظر گرفت. هر چند که آنها در حال جنگ بر سر چهار جام هستند ولی دی بروین از مصدومیت بازگشته است، در بازی با نیوکاسل، سیلوا، دی بروین، آگوئرو هر سه در ترکیب اصلی قرار داشتند. و روی نیمکت نیز با حضور ژسوس، محرز و برناردو سیلوا دست پپ برای تغییر کاملاً باز بود.

در شرایط فعلی به نظر می رسد سیتی نتوانسته با فشار رقابت با لیورپول کنار آید و وجود یک رقیب نزدیک، آنها را دچار مشکل کرده است. سیتی در شرایطی این فصل به نسبت سال گذشته لغزش های بیشتری داشته که با فرم لیورپول فرصت اشتباهات زیادی نداشته است.

با این شرایط روزهای سخت تری هم در انتظار تیم پپ است، خصوصاً که آنها در هفته های آتی، در طی هشت روز باید به مصاف آرسنال، اورتون و چلسی بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج