۸۲۶۵۹۹
۳۳ نظر
۵۰۰۰
۳۳ نظر
۵۰۰۰
پ

دایی نپذیرفت جانشین کی‌روش شود

یک منبع آگاه می‌گوید: «مهدی تاج با علی دایی تماس گرفت و از او پرسید که آمادگی‌اش را دارد تا جانشین کی‌روش در تیم ملی شود یا خیر؟» علی دایی اما همیشه یکی از طرفداران کی‌روش بوده و از لحاظ فنی این مربی پرتغالی را تحسین کرده. دایی با اعلام این که حاضر نیست در چنین مقطعی (در جریان جام ملت‌های آسیا) جانشینی کی‌روش را بپذیرد به درخواست مهدی تاج، پاسخ منفی می‌دهد.

روزنامه شرق: واکنش‌ها نسبت به حذف ایران از هفدهمین دور جام ملت‌های آسیا، آن هم در مرحله نیمه‌نهایی هنوز ادامه دارد؛ در این بین کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران، هر کدام با صدور بیانیه‌هایی که البته پر از ابهام است، به نظر می‌رسد از یکدیگر خداحافظی کرده‌اند و قرار نیست همکاری‌شان تداوم داشته باشد.

دایی نپذیرفت جانشین کی‌روش شود

البته رابطه کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران پیش از این هم فراز و فرودهای زیادی داشته و غالب اوقات ضلع سومی هم به این رابطه اضافه شده است؛ ضلعی که زمانی علیه محمود گودرزی، وزیر وقت ورزش، شکل گرفت تا مانع از اخراج کی‌روش شود و اخیراً ضلع تازه‌ای که دیگر تمایلی برای تمدید قرارداد کی‌روش ندارد و این موضوع را به فدراسیون فوتبال هم گوشزد کرده است. هر چند این «ضلع سوم» ها که اتفاقاً از دو جنس مختلف هستند، اصرار زیادی بر انکار دارند و همیشه تصمیم‌گیرنده را فدراسیون فوتبال دانسته‌اند.

حالا به هر روی کار کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران و به صورت کلی‌تر با فوتبال ایران تمام شده و این مربی مسیر جداگانه‌ای برای ادامه فعالیت‌هایش پیدا خواهد کرد اما موضوع از این قرار است که فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفته بود کی‌روش را در میانه‌های همین جام ملت‌های آسیا از کار برکنار کند!

مصاحبه جنجالی کی‌روش

موضوع مربوط به ۲۷ دی است؛ کی‌روش تیم ملی ایران را به عنوان صدرنشین از گروه بالا آورد و به یک‌هشتم نهایی رساند. در شرایطی که به نظر می‌رسد او تمرکزش را روی بازی‌های تیم ملی گذاشته، در مصاحبه‌ای بی‌سابقه به وزیر ورزش تاخت و او را مقصر قرارداد شش‌ماهه‌اش با فدراسیون فوتبال دانست. کی‌روش معتقد بود وزیر ورزش علیه او کار کرده و اگر چنین موضوعی را می‌دانست هرگز حاضر به تمدید قرارداد با ایران نمی‌شد.

موضوع دیگری که کی‌روش درباره‌اش صحبت کرد، بحث سفر بازیکنان پرسپولیس به ژاپن، آن هم با پرواز «فرست‌کلاس» بود. هر چند در آن برهه، «اشتباه ترجمه» هم باعث شد صحبت‌های کی‌روش علیه وضعیت معیشتی ایران تلقی شود و موجی از انتقادات نسبت به کی‌روش به راه افتاد و بسیاری او را برای چندمین بار، مربی‌ای توصیف کردند که جایگاهش را فراموش کرده و در هر موضوعی دخالت می‌کند.

وزارت ورزش اما در آن برهه به بهانه اینکه نمی‌خواهد تمرکز تیم ملی از دست برود، بیانیه‌ای صادر نکرد و سعی کرد سکوت پیشه کند ولی از گوشه و کنار، فشار زیادی به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، وارد شد که به سریع‌ترین شکل و البته جدی‌ترین نوع با کی‌روش برخورد شود.

تماس با علی دایی

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مهدی تاج آن قدر تحت فشار قرار می‌گیرد که به سرش می‌زند این مربی پرتغالی را از کار برکنار کند. یک منبع آگاه که از نزدیک در جریان چنین اموری قرار داشت به «شرق» می‌گوید: «به تاج گفته بودند چطور اسپانیایی‌ها به این خاطر که سرمربی‌شان به تیم ملی بی‌احترامی کرده و با رئالی‌ها به توافق رسیده بود، توانستند دو روز پیش از جام جهانی، لوپتگی را اخراج کنند، آن وقت شما این آقا (کی‌روش) که به هر کسی دلش می‌خواهد توهین می‌کند را نمی‌توانید از کار بردارید؟»

از قرار معلوم رئیس فدراسیون فوتبال تحت فشار قرار گرفته بود که هر طور شده کی‌روش را قبل یا بعد از بازی با عمان، در بازی یک هشتم‌نهایی، از کار برکنار کند. این طور می‌شود که مهدی تاج دست به کار می‌شود و به دنبال گزینه جانشینی برای کی‌روش می‌گردد. همان منبع آگاه می‌گوید: «مهدی تاج با علی دایی تماس گرفت و از او پرسید که آمادگی‌اش را دارد تا جانشین کی‌روش در تیم ملی شود یا خیر؟»

علی دایی اما همیشه یکی از طرفداران کی‌روش بوده و از لحاظ فنی این مربی پرتغالی را تحسین کرده. دایی با اعلام اینکه حاضر نیست در چنین مقطعی جانشینی کی‌روش را بپذیرد به درخواست مهدی تاج، پاسخ منفی می‌دهد. تاج اما در آن مقطع گزینه دم‌دستی دیگری در اختیار نداشت ولی قول داد به وضعیت رسیدگی کند.

عذرخواهی رئیس فدراسیون فوتبال

فردای همان روز که کی‌روش مصاحبه کرد، مهدی تاج در صفحه شخصی‌اش از مردم ایران بابت اظهار نظرهای سرمربی تیم ملی عذرخواهی کرد و خبر داد دیگر اجازه نمی‌دهد سرمربی چنین صحبت‌هایی کند. تاج اما پشت‌پرده با مسئولان بالاتر صحبت کرده بود تا اجازه بدهند فعلاً تیم ملی با همین شکل و سیاق ادامه بدهد تا در فرصت مناسب‌تری جایگزین کی‌روش مشخص شود. از قرار معلوم عذرخواهی مهدی تاج و صحبت‌هایش مبنی بر عدم تکرار چنین حرف‌هایی از سوی کی‌روش، فضا را کمی آرام‌تر کرده بود.

شایعاتی هم به راه افتادند که از همان مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مسئولان فدراسیون فوتبال در کنار همان ضلع سوم شکل‌گرفته مذاکراتشان با سرمربیان مطرح را از سر گرفتند تا در سریع‌ترین حالت ممکن پرونده حضور کی‌روش در تیم ملی بسته شود؛ هر چند که دست‌آخر کی‌روش تا انتهای جام ملت‌ها در تیم ملی ماند و بلافاصله پس از حذف در مرحله نیمه‌نهایی شایعات اخراج او زودتر از چیزی که تصور می‌شود از دو ضلع دیگر؛ یعنی فدراسیون و نهاد بالادستی‌اش به گوش رسید و منتشر شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این که نمی تونه با سایپا قهرمان بشه می خواد مربی تیم ملی شه

    • اسی

      چکارش کنند این دلال رو نکنه میخاید بوس و نوازش کنند حذف شد باید گمشه از اینجا

    • بدون نام

      اقایان تاج و کفاشیان و تیم اصفهانی اش کیروش رو قربانی کردن تا خودشون بمونن.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزارت ورزش نمیتونه در فدراسیون دخالت کنه چون فیفا کلا فوتبال را تعلیق میکنه اما مطمئنا از راه های دیگه یا جاهای دیگه فشار بهشون اوردن

    • منتقدباانصاف

      هجوم طرفداران استقلال همین الان شروع خواهدشدکل دنیاطرفدارپرسپولیس اند!!!!! مونده اندکه ازچه طریقی حمله کنندفحش بدن تهمت بزنند ....کی روش ازلحاظ فنی همه قبولش داشتندولی همین طورکه تواین مقاله خوندیم به مسایلی که کوچکترین ربطی بهش نداشت دخالت می کردپرخاش می کردهمین پرخاشگری های به بازیکن هاسرایت وتوبازی باژاپن دیدیم که چه شددرکل هرکسی که بخادمربی تیم ملی کشورمون بشه ایشالله بدون توجه به رنگ وسفارشات عمل کنه وازنوع تیمی محکم وموفق بسازه

    • بدون نام

      آخه شهریار ما باهوشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه باهوش بوددرورزشگاه آزادی جلویک صدهزارنفربه دشمن درجه یک فوتبالی مایک وهیچ نمی باخت ومارانقره داغ نمیکرد

    • بدون نام

      خدا رو شکر که جواب منفی داد دایی بازیکن خوبی بود ولی اصلا سرمربی خوبی نبود تو سطح ملی

    • بدون نام

      خاک بر سر فدراسیونی که وزارت بهش دستور میده باید فیفا فدراسیون وفوتبال ایران رو تعلیق کنه ببین مافیای لنگ تا کجا باندش قدرت داره ودرود بر علی دایی که اونقدر شرف وغیر داره که گول این باند کثیف رو نخوره

    • رضا م

      دایی تیمو بدبخت میکنه

    • بدون نام

      گلمحمدی هم جوانه و هم خوب عملکرده، گزینه مناسبیه!

    • بدون نام

      مربی گری فوتبال اخرش اخراج وشنیدن فحش وناسزا است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در ایران

    • تاجیم

      این خبرکذب شایعه ای بیش نبود.جونکه ریس فدراسیون ایران جنین عرضه ای نداشته ونخاهد داشت.اون ریس فدراسیون اسپانیاهست که یک روزمونده ب باری مهم تیمش اونم توجام جهانی سرمربی تیمش برکنار میکنه نه فدراسیون دزد ودرپیت ایران واونم کی هه مهدی تاج که خودش سلطان دلالی ومافیاست.هه الان مهدی تاج کامنت ها میبینه میره گریه میکنه ومیگه سهمیه جبهه وجانبازیش را رو میکنه وباگریه میمونه ودودستی شغلش میجسبه.تاج که جیزی نیست ادم مسول تواین حکومت داشتیم برای سیاست وکارش حاظرشد پسرخودش اعدام کنه دیگه جه برسه به اقای تاژ.هه

    • بدون نام

      ,کیروش واقعاممنونیم که نذاشتی تیم ایران قهرمان بشه
      ابن اشغالا خواستن به توخیانت کنن ولی توباهوش بودی تیمشان راناکارکردی دمت گرم

    • بدون نام

      یک بار مربی تیم ملی شد چکار کرد اشتباه است

    • بدون نام

      بهتر

    • بدون نام

      خداروشکر

    • بدون نام

      خدارو شکر که رفت

    • اکبر اقا

      مرگ بر پرسپولیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش ساغیت کی صحبت از پرسپولیس نیست

      • بدون نام

        تموم کسایی که به کی روش میتازن در واقع سوار پرسپولیسیا شدن.رو جو ضد کی روشی که اونها راه انداختن امثال خیابانی و وزیر ورزش و دیگران به کی روش حمله کردن. پرسپولیسیا برده وزارت ورزش اند

      • بدون نام

        کلا عقده تو ذاتتونه این خبر چه ربطی به پرسپلیس داشت اسم برانکو میاد فحش میدید میگید برانگو اسم شفر میاد فحش میدید میگید میخوان آرامش استقلال و بگیرن الانم اسم دایی اومده بازم فحشهاتون شروع شد دایی هرچی باشه تیم ده نفره اش از تیم ۱۱ نفره شما برد مرگ بر تو و استقلال

    • بدون نام

      ول کنید ترو خدا ...میخواید دوباره یه پول مفت از بیت المال بگیره بره

    • مهدی

      ۲روغ ۳روغ هم رووووش

    • سعید

      کی روش وقتی تیم ملی رو 8سال پیش تحویل گرفت،یه تیم داغون و پیر رو تبدیل به دو تیم آماده و جوان کرد،به تیم ملیمون شخصیت و جنگندگی و اقتدار و خیلی چیزای دیگه داد،تیم ملی به خاطر نبود بازیهای تدارکاتی خوب نتیجه نگرفت،مخالفان کی روش یه سری آدمهای ضعیف،عقب افتاده و عقده ای هستند که منتظر بودن همچین اتفاقی بیفتد تا جولان بدن،آخه قلعه نوعی و ذوالفقارنسب و .... واسه تیم ملی چیکار کردید که اینهمه ادعا دارید،آخه شما کجا و کی روش کجا!!؟؟

      پاسخ ها

      • مهناز جون

        برو عمو جنگده ی مشت تیم محلات برده فقط

    • عشق فقط برانکو

      اگرهمان روز این دلال اخراج کرده بودن ایران در فینال بود حتا مربی تیمهای دست دو وسه را جایگزین کرده بودن حالا هم تاج و دار دستش باید برن

    • کامران

      مرد است پیرو مکتب ویچ‌ها نیست زیر آب زن باشند

    • هوادار فوتبال ایران

      پرسپولیسیا همیشه فقط دنبال بهانه ان با هر خبری چه راست یا دروغ ،به علی دایی توهین کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علی دایی خودش پرسپلیسیه این شمایید که دارید بخاطر این خبر هم به دایی هم به پرسپلیس توهین میکنید دست خودتون نیست عقده ای هستید

    • سعید

      یعنی ته ته ته دنیا که میگن همین جاست.
      خدایا شکر بابت سلامت عقلی فدراسیون. حرفی ندارم بزنم ,جز دیگه طرفدار تیم ملی نباشم.

    • بدون نام

      باید منتظر ماند تاتیم ملی ایران ازاین ببعد شروع به نزول کنند مثل کویت که سالیان پیش یکی ازتیمهای مطرح اسیا بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج