اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۲۷۱۵۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رکوردی تاریخی در آستانه فروپاشی؛

چشم امید عاشقان باتی گل به کارلتو!

فابیو کوالیارلا با زدن یک گل دیگر، از گابریل باتیستوتا عبور خواهد کرد.

وبسایت نود: در یکی از مسابقات هفته بیست و دوم سری آ ایتالیا شنبه ناپولی در سن پائولو میزبان سمپدوریا خواهد بود. شاید در نگاه اول این دیدار توجه خاصی را به خود جلب نکند، اما با توجه به اتفاقات رخ داده در هفته های اخیر، فوتبال ایتالیا نگاه ویژه ای به این دیدار خواهد داشت.

فابیو کوالیارلا که از هفته دهم تا بیست و یکم رقابت ها در ۱۱ دیدار متوالی (که خود در آن ها حضور داشته) گلزنی کرده و مجموعا ۱۴ گل به ثمر رسانده، شنبه فرصت آن را دارد تا با زدن تنها یک گل دیگر، این بار برابر ناپولی، از رکورد گلزنی گابریل باتیستوتا عبور کرده و رکورد جدیدی را در زمینه گلزنی در بیشترین تعداد بازی متوالی به نام خود ثبت کند.

چشم امید عاشقان باتی گل به کارلتو!

کوالیارلا در این هفته ها به ترتیب در مقابل میلان، تورینو، جنوا، بولونیا (2 گل)، لاتزیو، پارما، امپولی، کیه‌وو، یوونتوس، فیورنتینا (2 گل) و اودینزه (2 گل) به ثمر رسانده و تنها در دیدار هفته دوازدهم در مقابل رم به علت عدم حضور نتوانسته گلزنی کند. او اکنون با رکورد گابریل باتیستوتا، مهاجم خاطره انگیز فیورنتینا در فصل 95-1994 برابری کرده و با زدن یک گل برابر ناپولی، از باتی گل سبقت خواهد گرفت.

اما رکورد باتیستوتا چگونه شکل گرفت و کدام دروازه بان روند موفق او را قطع کرد؟ باتیستوتا در تک تک دیدارهای فیورنتینا در 11 هفته ابتدایی فصل 95-1994 گلزنی کرد. او به ترتیب دروازه کالیاری، جنوا، کرمونسه (2 گل)، اینتر، لاتزیو، رجیانا، پادووا، برشا، باری، ناپولی (2 گل) و سمپدوریا را باز کرد و تا پایان هفته یازدهم، شمار گل های خود را به 13 رساند. تا این که هفته دوازدهم و مصاف حساس با یوونتوس فرارسید.

فیورنتینا در روز 4 دسامبر 1994 به تورین رفت تا در دله آلپی در برابر بانوی پیر قرار گیرد. بنفش های فلورانس که در آن زمان با هدایت کلودیو رانیری به میدان می‌رفتند، با دو گل فرانچسکو بایانو و آنجلو کاربونه در نیمه اول برنده به رختکن رفتند اما طوفان شاگردان مارچلو لیپی در نیمه دوم ویولا را زمین گیر کرد.

ویالی در 3 دقیقه دبل کرد و دل‌پیرو در دقیقه 87 گل سوم را به ثمر رساند تا شاگردان رانیری دومین شکست فصل را متحمل شوند. بعد از 11 هفته، این یوونتوس و دروازه بانش، آنجلو پروتزی بودند که ترمز باتیستوتا را کشیدند و رکورد او را در همان 11 بازی متوقف کردند.

آلکس مرت، داوید اوسپینا و اورستیس کارنزیس سه دروازه بان ناپولی در این فصل بوده اند که به تناوب از سوی کارلو آنچلوتی مورد استفاده قرار گرفته اند. (در سری آ اوسپینا 10 بازی،کارنزیس 6 بازی و مرت 5 بازی به میدان رفته اند) پیش بینی می‌شود که سنگربان ناپولی در بازی شنبه آلکس مرت باشد.

چه مرت دروازه بان باشد و چه دو دروازه بان دیگر، نگاه بسیاری از علاقه مندان به این سنگربان است تا ببیند آیا او قادر است رکورد تاریخی کوالیارلا را متوقف کند یا برعکس، کوالیارلا گل تاریخی خود را وارد دروازه او خواهد کرد.

قطعا بسیاری از دوست داران باتیستوتا امیدوارند دروازه بان روز شنبه ناپولی در نقش پروتزی سال 1994 ظاهر شده و با حفظ این رکورد، هدیه تولد خوبی به باتی گل بدهد. (باتیستوتا روز جمعه 50 ساله شد)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون . نام

      البته سطح کار باتیستوتا نیز بالاتر بود چون آن زمان کالچیو لیگ اول اروپا بود ولی الان لیگ سوم یا چهارم است سطح فنی پایین تری دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج