۸۲۸۲۷۹
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

داستان ۲ رکورد؛ دست بالای دست بسیار است!

مهاجم سامپدوریا نتوانست از اسطوره فیورنتینا گذر کند و حالا یک بازیکن گمنام فرصت انجام این کار دشوار را دارد.

وبسایت نود: مهاجم سامپدوریا نتوانست از اسطوره فیورنتینا گذر کند و حالا یک بازیکن گمنام فرصت انجام این کار دشوار را دارد.

«شاید ۲۰ سال بعد، سراغم بیایید و بگویید یک باتیستوتای جدید در حال شکستن این رکورد من است.»

و حالا اندکی بیش از ۲۰ سال از ثبت رکورد گلزنی در ۱۱ بازی متوالی سری A گذشته و یک باتیستوتای جدید در آستانه شکستن رکورد باتی‌گل، پس از ۱۱ بازی متوالی گلزنی در باز کردن رقیب دوازدهم ناکام شده است!

داستان ۲ رکورد؛ دست بالای دست بسیار است!

جملات بالا، نوامبر 1994 از زبان باتیستوتا و پس از ثبت رکورد تاریخی‌اش به یادگار ماند. اتفاقا او در بازی مقابل سامپدوریا رکورد «پاسکوتی» را شکست و حالا یک بازیکن از سامپدوریا با او در این رکورد شریک است! به هرحال اتفاق هفته هنوز ادامه‌دار سری A، توقف فابیو کوالیارلا، مهاجم سامپدوریا در عدد 11 بود.

مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا تا قبل از بازی هفته جاری سری A ایتالیا مقابل ناپولی با گلزنی در 11 بازی متوالی به رکورددار این عرصه یعنی گابریل باتیستوتا رسیده بود اما جشن تولد اسطوره را خراب نکرد و با عدم گلزنی مقابل «پارتنوپی» (لقب ناپولی) موفق نشد به تنهایی رکورددار شود.

دست تقدیر

جالب اینکه باتیستوتا برای ثبت این رکورد، حدود یک ربع قرن پیش، دروازه سامپدوریا را گشود؛ همان تیمی که حالا خانه شریک باتی‌گل در چنین رکوردی است! کوالیارلا در راه رسیدن به رکورد ستاره آرژانتینی مانند مهاجم فیورنتینا در تمام بازی‌ها حاضر نبود و به طور مثال جدال با رم را از دست داد. از طرفی خیلی‌ها اعتقاد دارند گل‌های باتیستوتا در شرایطی دشوارتر و مقابل تیم‌هایی به مراتب قوی‌تر از رقبای فعلی سامپدوریا زده شد؛ آنچه شاید درست به نظر برسد اما از ارزش کار کوالیارلا نمی‌کاهد.

شرایط متفاوت

باتی گل در شرایطی موفق به ثبت رکورد شد که در 25 سالگی با همه وجودش بازی می‌کرد. به همین دلیل و بابت زخم‌هایی که خورد تا آستانه قطع شدن پایش هم پیش رفت. کوالیارلا اما در سال‌های پایانی دوران بازی خودش، کار باتی گل را تکرار کرد. او چه الان و چه در روزهای اوج بیش از غریزه از فکر خودش بهره می‌برد و سطح رمانتیک بودن او در بازی به مراتب کم‌تر از باتیستوتاست.

داستان ۲ رکورد؛ دست بالای دست بسیار است!

مهاجم سامپدوریا حداقل در فصل جاری نشان داده قدر تک تک پاس‌ها را می‌داند و به همین دلیل برجسته‌تر از قبل شده است. البته نباید این نکته را هم فراموش کنید که کوالیارلا در فصل درخشان مهاجمان در سری A در حال گلزنی است. پیاتک حتی پس از انتقال به میلان هم گل می‌زند و دوان زاپاتا از آتالانتا مدعی جدید رسیدن و رد شدن از رکورد مشترک باتیستوتا و کوالیارلاست.

رکورددار جدید

زاپاتا، بازیکن سیه‌چرده در هر ۸ بازی اخیر تیمش گل زده و تنها ۴ بازی دیگر با شکستن رکورد مشترک باتیستوتا و کوالیارلا فاصله دارد. فراموش نکنید او در این ۸ بازی، ۱۴ گل زده و ۲ بار به دستاورد ۴ گل زده در یک بازی رسیده است.

با این اوصاف پس از توقف کوالیارلا در گلزنی به نظر، زاپاتا گزینه بهتری برای شکستن رکورد باتیستوتاست! زاپاتا در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ به اولین بازیکن سری A از سال ۱۹۵۰ تبدیل شد که در یک ماه حداقل ۸ گل می‌زند. زدن ۴ گل در یک بازی، کاری بود که هیچ یک از بازیکنان آتالانتا از سال ۱۹۶۶ موفق به انجامش نشده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      نفهمیدم چی شد
      اگه میشه یکی خلاصه بگه ماجرا چیه
      خیییلی دلم میخواد بدونم
      ممنونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز باتیستوتا بازیکن فیورنتینا بود که سالها پیش در یازده بازی متوالی در سری آ گلزنی کرده و رکورد زده.حالا بازیکن سمپدوریا نزدیک بوده رکوردش بشکنه ولی باز اونم نتونسته در دوازده بازی متوالی گل بزنه و داخل عدد یازده گیر کرده.حالا زاپاتا که بازیکن آتالانتا هس هشت بازی متوالیه که گلزنی می‌کنه میگه در صورتی که چهارتا بازی دیگه گلزنی کنه به عدد دوازده میرسه و رکورد مشترک اون دوتا رو میزنه.همین!!

    • ایرانی

      تشکر دوست عزیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج