۸۲۷۴۹۴
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

چند کاره آفریقایی در خدمت شفر

«آیاندا پاتوسی» مهره دیگری است که از اواسط هفته گذشته درباره پیوستنش به تیم استقلال مطالبی در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

خبر ورزشی: سرانجام باشگاه استقلال رسماً با آیاندا پاتوسی به عنوان مهره‌ای در خط میانی قرارداد امضا کرد.

بازیکنی رنگین‌پوست از قاره آفریقا که تا ۲۱ روز پیش هم به زمین رفته و بازی کرده است.

در ادامه به بررسی وضعیت این بازیکن طی ۸ سال گذشته پرداختیم. کسی که اگر مانند آمار گذشته اش برای استقلال بازی کند می‌تواند مهره چندکاره‌ای برای شفر در میانه زمین باشد.

بازیکن ۲۶ ساله، اما باتجربه!

«آیاندا پاتوسی» در ۳۱ اکتبر ۱۹۹۶ برابر با شنبه، ۹ آبان ۱۳۷۱ در شهر کیپ‌تاون، پایتخت آفریقای جنوبی به دنیا آمد و در حال حاضر ۲۶ ساله است. البته او با ۲۶ سال سن بیش از ۸ سال است که در سطح اول فوتبال اروپا و آفریقا توپ می‌زند و باتجربه است.

تا ۲۲ دی بازی کرده و گل زده است!

«آیاندا پاتوسی» که در فصل ۱۸-۲۰۱۷ به تیم کیپ‌تاون آفریقای جنوبی پیوسته است در روز شنبه، ۲۲ دی سال جاری (۱۲ ژانویه ۲۰۱۹) در دیدار با تیم «باروکا» به میدان رفته و اتفاقاً گل اول تیمش را هم به ثمر رسانده است. مسابقه‌ای که با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید. پاتوسی ۶۷ دقیقه در آن دیدار در زمین حضور داشت و سپس تعویض شد.

چند کاره آفریقایی در خدمت شفر

هافبک بازیساز!

«آیاندا پاتوسی» از جمله هافبک‌های بازیسازی است که تمایل زیادی به جلو رفتن و گلزنی دارد. او در سال‌هایی که در تیم‌های لوکرن و کیپ‌تاون سیتی توپ زده، علاوه بر ارسال پاس گل‌های متعدد در بحث گلزنی هم نقش داشته و به‌طور میانگین فصلی ۳، ۴ گل برای تیم‌هایش زده است.

فوتبالیستی با قد متوسط

پاتوسی با ۶۸ کیلوگرم وزن و ۱۷۴ سانتی‌متر قد بازیکنی است که نه خیلی ریزنقش باشد نه خیلی درشت هیکل. او با جثه‌ای متوسط در میانه زمین به خوبی توان عبور دادن توپ از بین هافبک‌های حریف را داراست.

۸ سال فوتبال و یک اخراج!

«آیاندا پاتوسی» در سال ۲۰۱۴ و در دیدار با تیم خنک در باشگاه‌های برتر بلژیک با کارت قرمز داور جریمه شد. در دیداری که در دقیقه ۳۷ از داور کارت زرد دریافت کرد و در دقیقه دوم وقت‌های اضافه همان نیمه اول با گرفتن کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. این تعداد کارت قرمز ظرف ۸ سال نشان می‌دهد فوتبالیستی بی‌انضباط نیست.

سالی یک کارت زرد!

«آیاندا پاتوسی» که از فصل ۱۲-۲۰۱۱ و عضویت در تیم لوکرن در بلژیک به سطح اول فوتبال راه پیدا کرده تا ۲۱ روز پیش که در تیم کیپ‌تاون سیتی به میدان رفت مجموعاً ۹ کارت زرد دریافت کرده است. تقریباً سالی یک کارت زرد که نشان‌دهنده شرایط آرام این بازیکن در زمین مسابقه است.

بازیکن دوستانه‌های تیم ملی!

«آیاندا پاتوسی» اولین بار در سال ۲۰۱۳ به اردوی تیم ملی آفریقای جنوبی دعوت شد. پاتوسی تا سال ۲۰۱۸ تقریباً به طور مستمر به اردوی تیم ملی فوتبال کشورش دعوت شده ولی فقط در دیدار‌های دوستانه برای تیم کشورش به زمین رفته است.

گلزنی پاتوسی به استرالیا!

«آیاندا پاتوسی» در این سال‌ها با اینکه هافبک بازیساز است و در تیم ملی هم در همین پست به میدان رفته موفق شده ۳ بار دروازه حریفان تیم ملی کشورش را باز کند. او در سال ۲۰۱۴ اولین گل ملی اش را روبه‌روی استرالیا در دیداری به ثمر رساند که در پایان یک - یک تمام شد.

دومین گلش سال ۲۰۱۵ در دیدار دوستانه با آنگولا به ثمر رسید. او در دقیقه ۶۸ گل برتری تیم ملی اش را زد تا بازی ۲ - یک تمام شود. پاتوسی در سال ۲۰۱۶ هم مقابل غنا به میدان رفت و آنجا هم پس از اینکه تیم کشورش یک - صفر عقب بود در دقیقه ۵۲ گل تساوی را زد تا کار در پایان یک - یک تمام شود.

گلزنی در جام حذفی!

«آیاندا پاتوسی» در تیم‌های لوکرن و کیپ‌تاون سیتی همراه این تیم‌ها در جام حذفی به میدان رفته و برای هر یک از این دو تیم دو بار گلزنی کرده است. ۲ گل در لوکرن بلژیک و ۲ بار در جام حذفی آفریقای جنوبی!

حضور در لیگ اروپا!

«آیاندا پاتوسی» در فصول ۱۳-۲۰۱۲ و ۱۵-۲۰۱۴ همراه تیم لوکرن در لیگ اروپا بازی کرده است. حضور ۳۴۰ دقیقه‌ای در ۵ دیدار در آن سطح باعث شد تجربه بین‌المللی این بازیکن در رده اروپایی هم به داشته‌هایش اضافه شود.

گلزنی به تیم وحید امیری!

«آیاندا پاتوسی» در فصل ۲۰۱۴ و در دیدار لوکرن و ترابوزان اسپور در لیگ اروپا موفق شد دروازه تیم ترابوزان اسپور ترکیه را باز کند. او در دقیقه ۵ بازی اولین گل را زد ولی در ادامه تیمش گل مساوی را خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      آقا دیگه اینا خوبن؟؟؟!! دوباره فردا مثل نویمایر و گرو و تبریزی و و........ تو زرد نباشن بعد کیسه کشا بگن وزیر ورزش سرمون کلاه گذاشت جنس خوب برامون نخرید! خخخخخخخ

    • بدون نام

      وزیر هم کماکان پرسپولیسیه و نرخ توزی یک میلیون سیصد هزار یورویی هم حتما بیشتر از بودیمیر ۶۰۰هزارتایی هست و اسماعیل ۸۰۰هزارتایی هم هم بایه شاخه گل به کیسه پیوست#خبردلار

    • بدون نام

      چطوره خبر ورزشی که مانور زیادی رو قیمت ۶۰۰هزارتایی بودیمیر در ترنسفر مارکت داشت حالا در مورد دو خرید تیم تمام مردمی استقلال سکوت اختیار کرده و حول محور فنی این دو بازیکن مانور میده؟؟؟؟تیم حکومتی هم حتما ماییم

    • علی

      سر قضیه بودیمیر که شاخک های این نشریه حساسیت زیادی پیدا کرد حالا چی شده که این دو خرید تیم مظلوم کیسه واکنش دلاری نداره؟؟؟؟

    • آنتی خبردلار

      تیم مظلوم استقلاله و وزیر هم پرسپولیسیه و هردو خرید استقلال هم با پول کمیته امداد جور شد خخخهه

    • ¤▪پاسارگاد▪¤

      میگم نکنه آبمیوه گیر خریدن هاااا....خخخخ
      راستی اگه یه وقت به کارعتون نیومد...
      زود بگین که سرکوچه موون یه سمساری شبانه‌روزی افتتاح شده که ۲۴ ساعته کیسه به کیسه جنس دست دوم میاره و سوبله قالب میکنه ...خخخخخ

      حتماً بخونید تا متوجه بشید که این پست تاچه اندازه مفید و مهم و صدالبته ... باحال و خنده‌داره
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج