۸۳۳۷۱۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پیشرفت یونایتد در حمله و دفاع بر پایه مثلث میانه

منچستریونایتد در دوران اوله گونار سولسشائر ۱۱ برد در ۱۳ مسابقه کسب کرده است.

وبسایت نود: تحمل فقط یک باخت و پذیرش یک تساوی در ۱۳ مسابقه، در کنار شکست دادن آرسنال، چلسی و تاتنهام در لندن، به خوبی گویای آن است که یونایتد بعد از بحران ابتدای فصل، تحت نظر سولسشائر چقدر تغییر کرده است. اما این نتایج تنها پیشرفت های رقم خورده از زمان حضور سرمربی موقت نیستند.

دو پیشرفت چشمگیر دیگر نیز قابل توجه هستند: یونایتد در بخش دفاعی و هجومی پیشرفتی قابل ملاحظه داشته است و در عین حال بازیکنان به صورت فردی نیز عملکردی به مراتب بهتر را به نمایش می گذارند. بازیکنانی که در دوران مورینیو تمام شده به نظر می آمدند یا توسط او نیمکت نشین بودند.

پیشرفت یونایتد در حمله و دفاع بر پایه مثلث میانه

فراموش نکرده ایم که ماتیچ در ماه های ابتدایی فصل جاری، عملکردش آن قدر بد بود که هیچ نشانی از کیفیت سابق خود بروز نمی داد. پل پوگبا یک نیمکت نشین شده بود که حتی بحث جدایی او از منچستریونایتد مطرح بود و آندر هررا هافبک دونده و انرژیک این روزهای یونایتد، در زمان مورینیو یک گزینه تعویضی بود که اغلب اوقات جایگاهش در تیم با فلینی و فرد عوض می شد.

در طی 13 بازی گذشته، سولسشائر تحولی عظیم به خصوص در بخش میانی زمین تیمش ایجاد کرده که منجر به تقویت تیم در فاز دفاعی و هجومی شده است. از مجموع این 13 بازی، در 10 مسابقه، مثلث ماتیچ، هررا و پوگبا در میانه زمین یونایتد ایفای نقش کردند. ماتیچ بیشتر در جلوی مدافعین و متمایل به مرکز، هررا متمایل به راست و پوگبا در منطقه دلخواهش متمایل به چپ بازی کرده اند.

تفاوت مهم در مورد پوگبا این است که او در دوران مورینیو هم متمایل به چپ کار می کرد ولی لمس توپ بیشتری در زمین داشت و در نقاط دیگر زمین هم دیده می شد، اما اکنون اگرچه لمس توپ وی کمتر شده و بیشتر محدود به نیمه چپ زمین بوده ولی اثرگذاری او بسیار بیشتر شده است.

در نمودار زیر، لمس توپ پوگبا را در دو مسابقه مشاهده می کنیم: تصویر سمت چپ مربوط به بازی با ساوتهمپتون در ابتدای دسامبر است، زمانی که مورینیو در یونایتد حضور داشت. در این تصویر می بینیم که پوگبا در نیمه راست زمین هم دیده می شود. تصویر سمت راست، مربوط به لمس توپ او در زمین بازی در دیدار با چلسی در 18 فوریه است، مسابقه ای که او لمس توپ کمتری داشت ولی یک گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کرد.

پیشرفت یونایتد در حمله و دفاع بر پایه مثلث میانه

به طور کل در دوران سولسشائر، پل پوگبا لمس توپ کمتری در زمین بازی دارد ولی به طور میانگین، شوت های بیشتری زده، موقعیت های بیشتری خلق کرده، تکل های بیشتری زده و بیشتر هم بازی حریف را قطع کرده است. حالا او در ۱۲ مسابقه تحت نظر مربی نروژی، روی ۱۵ گل اثرگذار بوده است ۹ گل و ۶ پاس گل. در این فصل در زمان مورینیو در ۲۰ مسابقه، آمار او فقط ۵ گل و ۴ پاس گل بود.

در جدول زیر می بینید که در تمامی موارد (به جز لمس توپ) آمار پوگبا به نسبت دوران مورینیو، بهبود یافته است. و بیشترین پیشرفت در زمینه تعداد شوت دیده می شود که منجر به ثبت گل های بیشتری به نام پوگبا شده است.

پیشرفت یونایتد در حمله و دفاع بر پایه مثلث میانه

اما پیشرفت شخصی تنها جنبه پیشرفت منچستریونایتد در زمان سولسشائر نبوده است. یونایتد با بهبود در خط میانی و ثبات در کمربند میانی، هم در دفاع و هم در حمله پیشرفت قابل ملاحظه ای یافته است. در زمان مورینیو یونایتد به طور متوسط در هر بازی در این فصل 1.5 گل زده بود و حالا این رقم به 2.31 گل در هر بازی ارتقا یافته است. آمار گل های خورده نیز از 1.46 به کمتر از 1 رسیده و اکنون 0.69 به ازای هر بازی است.

در شرایطی که مورینیو مدام از نخریدن مدافع میانی انتقاد می کرد و معتقد بود تیمش به دلیل فقدان در این بخش، دچار ضعف است ولی اوله گونار با بهره گیری از مهره های کنونی و عدم تغییر خاص در بخش دفاعی، و آوردن ثبات و استحکام به بخش میانی توانسته اوضاع را کاملاً برگرداند.

ماتیچ که بازیکن محبوب مورینیو بود و توسط این مربی هم به یونایتد منتقل شد، اکنون به مراتب عملکرد بهتری به نسبت قبل دارد. در جدول زیر می بینید که عملکرد ماتیچ در تکل، قطع ارتباط بازی حریف بهتر شده است و تنها در مورد خطا آمار او تنزل داشته است هر چند که آمار خطا هم می تواند خود به شکل دیگری تفسیر شود چرا که بسیاری از خطاهای ماتیچ در میانه زمین، تاکتیکی هستند و برای جلوگیری از ضدحمله یا طرح ریزی حمله حریف صورت می گیرند.

پیشرفت یونایتد در حمله و دفاع بر پایه مثلث میانه

بازیکن دیگر، اندر هررا است. هافبکی که خیلی از اوقات این فصل در زمان مورینیو، باید برای حضور در ترکیب با فلینی می جنگید و جایگاه ثابتی نداشت. حالا بدل به بازیکنی کلیدی در تیم سولسشائر شده است. او دوشنبه شب گل اول یونایتد را وارد دروازه چلسی کرد. علاوه بر این هافبک باکس تو باکس یونایتد، شش تکل موفق، پنج قطع ارتباط بازی حریف و سه دفع توپ را به نام خود ثبت کرد. هر سه آمار، بهتر از هر بازیکن دیگری در زمین بود.

پیشرفت یونایتد در حمله و دفاع بر پایه مثلث میانه

باورش سخت است که هررا 29 ساله حالا بعد از بیش از 5 سال، توانسته خود واقعی و پتانسیل کاملش را در یونایتد بروز دهد. او اکنون بدل به رهبری در خط میانی یونایتد شده و می تواند گزینه کاپیتانی تیم در سال های پیش رو باشد. هررا عنصری کلیدی در انتقال توپ از عقب به جلوی زمین و گذار از فاز دفاعی به هجومی است. فرآیندی که تحت نظر مربی جدید خیلی سریعتر در یونایتد رقم می خورد و این به مدد تلاش و دوندگی های فراوان هررا بین دو محوطه است.

بعد از چندین سال یونایتد دوران هیجان انگیزی را تجربه می کند، نه فقط به این خاطر که نتایج بهبود یافته اند و تیم دوره‌ای طلایی را پشت سر می گذارد بلکه بازیکنان بهترین و بیشترین پتانسیل خود را بروز داده و در خدمت تیم عمل می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درسته که مربی باید دانش بالایی داشته باشه ولی ایجاد جو دوستانه و روحیه دادن به بازیکنان باعث میشه که بازیکنان با پتانسیل زیادی در زمین ظاهر بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج