۸۳۴۶۸۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نگاهی به رکوردشکنی بازیکن لورکوزن در اروپا

مدافع جوان لورکوزن رکورد پاس صحیح در این فصل فوتبال اروپا را شکست.

وبسایت نود: در یکی از مسابقات هفته بیست و دوم بوندسلیگای آلمان، یکشنبه گذشته بایر لورکوزن در ورزشگاه بای آرنا میزبان فورتونا دوسلدورف بود و با ارائه نمایشی کاملا برتر، با نتیجه ۲-۰ بر مهمان خود غلبه کرد تا با ۳۶ امتیاز، به رتبه پنجم جدول صعود کند.

بایرلورکوزن از زمان قطع همکاری با هایکو هرلیش و حضور پیتر بوژ روی نیمکت، تحولی عجیب پیدا کرده و با ارائه فوتبالی جذاب و شناور تحت نظر تاکتیسین هلندی خود را به رده های بالایی بوندسلیگا رسانده است. لورکوزن در طول این دو ماه پیشرفت عجیبی داشته و در این مدت، پیروزی های ۳-۰ و ۵-۱ در خانه وولفسبورگ و ماینتس و البته پیروزی ۳-۱ مقابل بایرن مونیخ را به ثبت رسانده است.

یکی از جنبه های رشد یافته لورکوزن تحت نظر بوژ، مالکیت توپ و بازیسازی است؛ نکته ای که در بازی برابر دوسلدورف به اوج خود رسید. لورکوزن در حالی یکشنبه شب پیروزی را در مقابل ۲۷۷۱۷ تماشاگر ورزشگاه خانگی اش جشن گرفت که درصد مالکیت توپ این تیم، عدد شگفت انگیز ۸۴.۲ را نشان می‌داد. بازیکنان لورکوزن در مقابل ۱۸۷ پاس بازیکنان فورتونا، ۱۰۵۳ پاس رد و بدل کردند و با دقت ۹۳ درصدی، ۹۸۱ پاس بازیکنان ورکسلف به سلامت به مقصد رسید.

نگاهی به رکوردشکنی بازیکن لورکوزن در اروپا

اما در این بین آمار مدافع وسط لورکوزن و ملی پوش این تیم جالب توجه بود. جاناتان تاه 23 ساله که در یورو 2016 عضوی از تیم آلمان یواخیم لو بود و در یک قدمی سفر به روسیه از فهرست 23 نفره مانشافت خط خورد، در این بازی مقابل تیم سابق خود (تاه زمانی که در عضویت هامبورگ بود، در فصل 15-2014 به شکل قرضی در دوسلدورف بازی کرد) رکورد تازه ای در فصل 19-2018 فوتبال اروپا خلق کرد.

تاه در این بازی 207 لمس توپ داشت و 202 اقدام به پاس به ثبت رساند. از این تعداد، 195 پاس به مقصدهای مورد نظر رسید تا دقت پاس تاه، عدد شگفت انگیز 97 درصد باشد. جالب آن که تعداد پاس های صحیح تاه، 66 پاس از تمامی 14 بازیکنی که در این بازی برای دوسلدورف به میدان رفتند بیشتر بود! به نقل از سایت فیفا، به این ترتیب تاه توانست رکورد بیشترین پاس صحیح توسط یک بازیکن در این فصل از رقابت های 5 لیگ معتبر اروپایی را از آن خود کند.

سبک بازی لورکوزن بوژ، بیشتر از همه بازیکنانی نظیر کای هاورتز و لئون بایلی را در معرض نمایش قرار می‌دهد، اما با این حال نباید از نقش مدافعان میانی لورکوزن یعنی تاه و همچنین آلکساندر دراگوویچ (که او نیز 170 پاس صحیح داشت) گذشت، مدافعانی که بازیسازی را از عقب ترین نقاط زمین آغاز می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج