adexo3
۸۳۵۹۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ترابی، مثل منشا و طارمی نشد

علی علیپور هنوز نتوانسته هماهنگی مورد نیازش را در بازی با ترابی به دست آورد.

ایران ورزشی: خرید بازیکنان تهاجمی متعدد و باکیفیت باعث شد که برانکو در نیم‌فصل قید منشا را بزند و به مهاجمان جدیدش اعتماد کند. در نیم‌فصل دوم به ترکیب خط حمله پرسپولیس بودیمیر، مهدی شریفی و مهدی ترابی اضافه شدند. بازیکنانی که در رقابتی دشوار باید زوج علی علیپور را تشکیل می‌دادند.

ترابی هم برای هواداران پرسپولیس یکی از جذاب‌ترین گزینه‌هایی بود که این فرصت را پیدا کرد کنار علیپور قرار بگیرد و زوجِ گلزنی او شود. ترابی مجموعا ۱۲۹ دقیقه از ۳۱۲ دقیقه‌ای که پیراهن پرسپولیس را به تن کرد، در نقش مهاجم ظاهر شد.

زوج‌سازی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای فوتبال علیپور است و پیش‌تر در کنار مهدی طارمی و منشا هم نشان داده بود که در این کار تبحر بالایی دارد. این فاکتور باعث می‌شد که شرایط برای ترابی هم ساده‌تر شود در پست جدیدش راحت‌تر جا بیفتد.

با این حال اما علیپور هنوز نتوانسته این هماهنگی را در بازی با ترابی به دست آورد. همین ناهماهنگی و شناخت پایین این دو بازیکن از فوتبال یکدیگر تاکنون جلوی خلق چند موقعیت را گرفته است. هر چند خیلی از پرسپولیسی‌ها امیدوارند که این ناهماهنگی با گذشت زمان حل شود اما زوج علیپور و ترابی، به خاطر شناخت پایین از فوتبال یکدیگر تا کنون هنوز نتوانسته‌اند موقعیت‌هایی که انتظارش می‌رود را خلق کنند.

ترابی، مثل منشا و طارمی نشد

به عنوان مقابل در بازی جام حذفی مقابل پدیده، علیپور تلاش زیادی کرد که وقتی ترابی صاحب توپ می‌شد خودش را در موقعیت گل قرار دهد. ترابی اما خیلی حرکات او را دنبال نمی‌کرد و بیشتر تمرکزش را روی گل زدن گذاشته بود. ترابی در این صحنه سرش پایین بود و به جای ارسال پاس برای مهاجم کناری‌اش، ترجیح داد که توپ را آرام شوت کند، آن هم با پای غیرتخصصی. در حالی که اگر علیپور را می‌دید و می‌توانست توپ را در موقعیتی مناسب به او پاس دهد، شاید موقعیت بهتری نصیب پرسپولیس می‌شد.

عکس این اتفاق هفته قبل از بازی با پدیده در اهواز رخ داده بود. جایی که علیپور فرار ترابی را ندید و نتوانست او را در موقعیتی مناسب صاحب توپ کند. البته در همان مسابقه هم ترابی در موقعیتی دو به یک به علیپور پاس نداد. ترابی در این صحنه به جای پاس به علیپور، ترجیح داد خودش صاحب توپ شود و احتمالا تصمیم داشت بعد از کنترل کامل توپ، سرش را بالا بیاورد.

بازی جام‌حذفی پرسپولیس و پدیده هم عرصه دیگری برای نمایش ناهماهنگی‌های علیپور و ترابی بود. جایی که ترابی از برخورد دفاع و درواز‌ه‌بان حریف استفاده کرد و صاحب توپ شد اما باز هم ترجیح داد به جای پاس دادن به علیپور، خودش شانس گلزنی‌اش را امتحان کند. علیپور هم به این تصمیم او معترض شد.

نمونه دیگری از این دست یارگیری‌ها در نیمه اول بازی مقابل نفت مسجد سلیمان، رخ داد. وقتی ترابی از هوش بالایش استفاده کرد و در ضربه کرنر از چنگ مدافع یارگیرش فرار کرد. ترابی در موقعیتی مناسب صاحب توپ شد اما او در شرایطی که چند قرمزپوش آماده گل زدن بودند پاس دقیقی نداد تا این فرصت به هدر برود.

این اتفاقات در کنار هم اما هرگز این تصور را به وجود نمی‌آورد که علیپور و ترابی به عمد یکدیگر را صاحب توپ نمی‌کنند. آن‌ها هنوز به هماهنگی مورد نیاز خود نرسیده‌اند. به خصوص ترابی که چند روز بعد از پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به تمرینات پرسپولیس اضافه شد و در تمرینات آماده‌سازی بین دو نیم فصل پرسپولیس جایی نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج