جاباما
۸۴۰۸۳۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پاشازاده: نمایندگان آسیایی ما در بحران هستند

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا درحالی از امروز پیگیری می‌شود که نمایندگان ایران در هفته اول این رقابت‌ها نتایج قابل‌قبولی کسب نکردند و کارنامه آنها از سه دیدار، دو تساوی و یک باخت بود.

فرهیختگان: هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا درحالی از امروز پیگیری می‌شود که نمایندگان ایران در هفته اول این رقابت‌ها نتایج قابل‌قبولی کسب نکردند و کارنامه آنها از سه دیدار، دو تساوی و یک باخت بود. ذوب‌آهن اصفهان با علیرضا منصوریان پس از مساوی با الزورای عراق در عربستان مقابل النصر قرار می‌گیرد و سه‌شنبه‌شب شاگردان برانکو پس از تساوی غیرقابل‌تصور مقابل پاختاکور ازبکستان در قطر با السد و شاگردان شفر پس از باخت سنگین به الدحیل قطر در آزادی به مصاف العین امارات می‌روند.

برای بررسی بازی‌های لیگ قهرمانان، شرایط و وضعیت تیم استقلال و تیم ملی فوتبال ایران، سراغ بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال رفتیم تا از نظراتش آگاه شویم. گفت‌وگو با مهدی پاشازاده در ادامه می‌خوانید.

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، هفته خوبی برای نمایندگان ایران نبود. تحلیل شما از بازی‌های تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها چیست؟

ما سه تیم در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داریم که هرکدام به‌نحوی در بحران به سرمی‌برند. «پرسپولیس» از فرم خوب سابق خود بیرون آمده و نفراتی که این فصل جذب کرده هم خوب و هم زیاد است، همین باعث شده هم در لیگ برتر و هم لیگ قهرمانان آنها را با مشکل مواجه کند. «استقلال» هرچند در لیگ برتر توانسته خود را جمع‌وجور کند اما همچنان تیمش در نوسان است و دیدیم در آسیا با باخت مقابل الدحیل چه شوکی به این تیم وارد شد. «ذوب‌آهن» تکلیفش مشخص است. خیلی نمی‌توان روی این تیم حساب ویژه باز کرد.

اما گروه ذوب‌آهن نسبت به گروه‌‌ استقلال و پرسپولیس آسان‌تر است و خیلی‌ها فکر می‌کنند تیم اصفهانی راحت‌تر بتواند به مرحله بعد صعود کند.

بله! اما وضعیت ذوب‌آهن را داریم می‌بینیم. مربی تیم تغییر کرده و تفکرات منصوریان با تیمی که بسته‌شده، نمی‌خواند و خیلی مسائل دیگر که باعث می‌شود ذوب‌آهن را جزء مدعیان صعود از گروهش ندانیم. البته اگر صعود کند، این تیم کار بزرگی کرده است.

یعنی حتی گروه آسان‌تر هم برای تیم‌های ما مشکل‌ساز است؟

کلا فوتبال ما مریض است و همین هم روی فوتبال‌مان چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاه تاثیر می‌گذارد. تمام تیم‌ها حتی در لیگ یک ثباتی ندارند و اوضاع وخیم است.

برخی می‌گویند تیم شفر با الدحیل قطر ترسو بازی کرده است، نظر شما چیست؟

نظر اکثریت اگر این است که تیم ترسو بازی کرده، حتما همین‌طور بوده است.

استقلال در همین ابتدای بازی‌ها باخت بدی مقابل الدحیل داشت. به نظر شما آبی‌ها شانس صعود از این گروه سخت را دارند؟

هنوز فرصت هست و بازی‌های زیادی مانده. تیم ما از وجود هوادارانش می‌تواند در ورزشگاه آزادی بهره ببرد و همین پتانسیلی برای پیروزشدن بر رقیبان خواهد بود. استقلال الان تیم خیلی خوبی دارد، بازیکنان و مربیان خوبی هم در اختیار دارد. من فکر می‌کنم اگر تیم در بازی فردا پیروز شود، می‌توان به‌عنوان تیم صعودکننده روی استقلال حساب باز کرد.

یکی از دلایلی که باعث شده استقلال متحول‌شده‌ای در نیم‌فصل دوم ببینیم، حضور خارجی‌های موثر در این تیم است. موافق این نظر هستید؟

باید هم این‌طور باشد. بازیکنان خارجی باید ۲۰ تا ۳۰ درصد از بازیکنان داخلی بهتر باشند. خارجی‌های استقلال در ابتدای فصل خوب نبودند و انتخاب‌های نیم‌فصل دوم خوب بود و نتیجه‌اش را هم در دیدارهای انجام‌شده استقلال دیدیم. الحاجی گرو و مارکوس نیومایر خریدهای خوبی نبودند و به شما قول می‌دهم در لیگ یک و حتی لیگ دو بازیکنی در حد گرو می‌توانستیم پیدا کنیم. در بهترین تیم‌های دنیا هم این اتفاق می‌افتد که خریدهای خوب خارجی نداشته باشند، اما در فوتبال ما این اتفاق بیشتر از هر جایی می‌افتد.

تراکتورسازی هم‌امتیاز با استقلال در جدول پیش می‌رود، هفته گذشته این تیم با ماشین‌سازی که مالکیت مشترک دارند، بازی کرد و توانست در آن دیدار پیروز شود. شائبه‌هایی مبنی‌بر تبانی‌کردن دو تیم وجود داشت، نظر شما چیست؟

مقصر این اتفاق فدراسیون فوتبال است. این‌قدر مشکلات در فوتبال‌مان داریم که فکر نکنم بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر ما این باشد که چرا دو تیم لیگ برتری با مالک مشترک اداره می‌شوند. آقای زنوزی به فوتبال ما خدمت کرده و ماشین‌سازی نسبت به تراکتورسازی، تیم ضعیف‌تری است. تیم تراکتورسازی، استقلال و سپاهان را هم برده. اتفاقات بدتری در فوتبال ما می‌افتد که باید به آنها توجه کنیم.

کمی هم درمورد وضعیت تیم ملی فوتبال‌مان صحبت کنیم. همچنان مربی‌ای برای تیم‌مان انتخاب نکرده‌ایم.

ما چون برنامه نداریم همیشه این مشکل را داریم. نظر من این بود که کی‌روش همچنان سرمربی تیم ملی باشد، حداقل از بلاتکلیفی درمی‌آمدیم اما می‌دانستم اگر ایشان از تیم ملی برود، چند ماهی طول می‌کشد مربی‌ای انتخاب کنیم. مثل گذشته دو ماه مانده به مسابقات، مربی انتخاب می‌کنیم. با دو بازی، یک برد و یک باخت باز هم روز از نو و روزی از نو می‌شود. اتفاقات تکراری که همیشه رخ داده و درست عبرت هم از آن نمی‌گیریم.

شایعاتی مبنی‌بر انتخاب برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران شنیده می‌شود. شما موافق حضور این مربی در تیم ملی هستید؟

برانکو کارنامه خوبی داشته و به نظر من هم منطقی‌ترین انتخاب برای تیم ملی فوتبال ما است.

دلیل‌تان چیست؟

چون فوتبال ما را می‌شناسد. تجربه مربیگری در تیم ملی ما را هم داشته و مربی موفقی هم در این چند سال بوده است. به نظر من برانکو می‌تواند به تیم ملی ما کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج