۸۴۰۸۳۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کریم انصاری‌فرد راه بازگشت را می‌داند

ستاره فوتبال ایران که بیرون از مرزها بیشتر از داخل به علی دایی دوم مشهور است، مرد اردبیلی موفق فوتبال ایران پس از تجربه سقوطی نگران‌کننده توام با صبوری مثال‌زدنی و تلاشی وصف‌ناپذیر بار دیگر به مهره گلزن و کلیدی تیم خود تبدیل شد و بازگشتی قابل قبول و جالب به فوتبال حرفه‌ای داشت.

فرهیختگان: ستاره فوتبال ایران که بیرون از مرزها بیشتر از داخل به علی دایی دوم مشهور است، مرد اردبیلی موفق فوتبال ایران پس از تجربه سقوطی نگران‌کننده توام با صبوری مثال‌زدنی و تلاشی وصف‌ناپذیر بار دیگر به مهره گلزن و کلیدی تیم خود تبدیل شد و بازگشتی قابل قبول و جالب به فوتبال حرفه‌ای داشت.

نوجوان لاغر و کم حرف اما تاکتیک‌پذیر و خوش اخلاق ذوب‌آهن اردبیل وقتی راهی سایپا شد، در سر هوس درخشش در سطح اول فوتبال دنیا را داشت و بارها در بیان خاطرات خود از دوران کودکی به آرزوی قلبی برای تبدیل شدن به یک ستاره در دنیای فوتبال اشاره می‌کند، داشتن آرزو نیمی از راه است و اهمیتش کمتر از ادامه مسیر نیست.

کریم انصاری فرد سپس در بزرگسالان سایپا خوش درخشید و ۵۵ گل زده از ۱۲۳ بازی کافی بود تا راهی پرسپولیس شود. او به درخشش خود این بار در لباس تراکتورسازی ادامه داد و پخته‌تر از قبل راهی اوساسونا شد، تیمی اسپانیایی که تجربه خوبی از بازیکنان ایرانی خود داشت. این بار اما کریم ناکام بود و سود زیادی برای تیم اول پامپلونا نداشت.

یونان مسیر بعدی او در این جهانگردی حساب شده و منطقی بود و این بار در ترکیب پانیونیوس به یک مهره کلیدی تبدیل شد، هر چند در همان زمان نیز فراز و فرودی قابل توجه را تجربه کرد. اوج درخشش کریم در لباس المپیاکوس یونان به ثبت رسید و ۱۸ گل زده در ۳۴ بازی تمام ماجرا نبود، او به واقع یک بازی‌ساز حرفه‌ای و مولد موج حمله در تیمش بود و کادر فنی از او کاملا رضایت داشت.

او با قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار یورو و به مدت سه فصل‌ونیم به تیم فوتبال المپیاکوس یونان پیوسته بود. کریم در همان زمان نیز دچار افت شد، افت بود یا بی‌اعتمادی مربی، به هر حال این اولین سایه‌نشینی جدی کریم انصاری‌فرد در فوتبال حرفه‌ای بود، تا جایی که حتی دوستان نزدیک او از دلخوری، افسردگی و ناراحتی او خبر دادند. انصاری‌فرد، بازگشت به دوران خوب را خوب بلد است و در ترکیب المپیاکوس، نشان داد که می‌تواند ثبات داشته باشد و خود را به تیمش تحمیل کند.

سال ۲۰۱۸ برای کریم انصاری‌فرد سال خوش‌یمنی بود، هم مالی و هم اعتباری، او راهی ناتینگهام فارست انگلیس شد تا شانس درخشش خود را این‌بار در فوتبال سخت بریتانیا امتحان کند، فوتبالی تحت سیطره مطبوعات و امپراتوری رسانه‌ها که بسیار پیچیده‌تر از آن است که بتوان تصورش را کرد.

تا قبل از درخشش اخیر و بازگشت جالبی که به ثبت رسید، هفت بازی و یک گل، کار به جایی رسید که نیمکت‌نشینی تبدیل به فرستادن ستاره ایرانی به تیم دوم باشگاه شد. انصاری‌فرد در واقع در سه نوامبر ۲۰۱۸ و روز پایانی فصل نقل‌وانتقالات اروپا به تیم ناتینگهام فارست پیوست. اولین بازی خود را برای باشگاه در سه نوامبر به‌عنوان بازیکن جایگزین در پیروزی یک بر صفر برابر شفیلدیونایتد انجام داد.

کریم اوضاع خوبی در تیم انگلیسی خود نداشت، با تغییر سرمربی ناتینگهام‌فارست و روی کار آمدن مارتین اونیل ایرلندی، شرایط برای او پیچیده‌تر شد. اونیل معتقد بود که بازی در تیم زیر ۲۳ سال، برای بازیکنی که تجربه دارد و میدان‌های زیادی را دیده، هرگز یک مجازات نیست و اتفاقا اگر حرفه‌ای باشد، باید از این تصمیم تبعیت کند.

حالا در بازی اخیر تیم های ناتینگهام و هال‌سیتی از هفته سی‌وششم که این دیدار با نتیجه ۳بر صفر به سود ناتینگهام فارست به پایان رسید. گل دوم ناتینگهام فارست توسط کریم انصاری‌فرد در دقیقه۷۶ ثبت شد ضمن اینکه گل اول نیز با پاس او به ثمر رسید. «گاردین» در ستون چمپیونشیپ خود نوشت: «انصاری‌فرد، در کمال احترام به اوج برگشت.»

این جمله و نگاه خاص نویسنده «گاردین» ارزش زیادی داشت. او نیز معتقد بود که کریم برگشته و البته تاکید او بر کلمه احترام، تاییدی بر حرفه‌ای بودن ستاره ایرانی و صبوری او برابر تصمیم حرفه‌ای سر مربی وی محسوب می‌شود. تاکنون در جدول رده‌بندی۲۴ تیمی چمپیونشیپ انگلیس تیم ناتینگهام‌فارست با ۵۳ امتیاز هشتم است. ستاره ایرانی که دوست دارد تا حد فرناندو تورس، یک بازیکن تکنیکی و تمام‌کننده توصیف شود، اکنون باید به مسیری که دوباره از سر گرفته با قدرت ادامه دهد، اونیل مربی کوچکی نیست و باید با او تعامل حرفه‌ای ایجاد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج