۸۴۲۲۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بعد از ۱۰ سال؛ سلطه انگلیسی در لیگ قهرمانان!

هر ۴ نماینده انگلیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه یافتند.

وبسایت نود: در آخرین شب از رقابت های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تکلیف ۲ صعود کننده دیگر نیز مشخص شد تا چهره ۸ تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی رسما مشخص شود.

در یکی از مسابقات شب گذشته لیورپول که در بازی رفت در آنفیلد مقابل بایرن مونیخ به تساوی بدون گل رسیده بود، به آلیانز آرنا رفت و با ارائه نمایشی برتر، با نتیجه ۳-۱ بایرن مونیخ را شکست داد تا بعد از تاتنهام، منچستریونایتد و منچسترسیتی چهارمین انگلیسی صعود کننده به جمع ۸ تیم نهایی لقب گیرد.

اکنون از جمع ۸ تیم حاضر در این مرحله ۴ تیم از لیگ برتر انگلیس هستند و ایتالیا (یوونتوس)، پرتغال (پورتو)، هلند (آژاکس) و اسپانیا (بارسلونا) تنها یک نماینده در این مرحله دارند.

اما این اتفاق، حضور ۴ تیم انگلیسی در مرحله یک چهارم نهایی، در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. در حقیقت آخرین بار در فصل ۰۹-۲۰۰۸ رقابت های لیگ قهرمانان هر ۴ تیم انگلیسی مسابقات به این مرحله رسیدند تا نیمی از تیم های یک چهارم، لیگ برتری باشند.

در آن فصل از رقابت ها، لیورپول رافا بنیتس با برتری ۵-۰ مقابل رئال مادرید در مجموع دو دیدار رفت و برگشت صعود مقتدرانه ای به جمع ۸ تیم برتر داشت. چلسی گاس هیدینک نیز یوونتوس را با حساب مجموع ۳-۲ شکست داد و به یک چهارم رسید. منچستریونایتد بعد از تساوی بدون گل در سن سیرو، اینتر را در اولدترافورد با ۲ گل مغلوب کرد و به مرحله بعد رسید.

دیگر نماینده ایتالیا یعنی رم نیز در این مرحله بعد از تساوی ۱-۱ در مجموع دو بازی، با نتیجه ۷-۶ در ضربات پنالتی مغلوب آرسنال شد تا ۳ نماینده انگلیس، با حذف ۳ نماینده ایتالیا راهی یک چهارم شوند و سری آ هیچ تیمی در این مرحله نداشته باشد.

داستان ۴ تیم انگلیسی در مرحله بعد نیز همینقدر شیرین بود. آرسنال با برتری ۴-۱ بر ویارئال راهی نیمه نهایی شد، منچستریونایتد که کار خود را با تساوی ۲-۲ در بازی رفت مقابل پورتو در اولدترافورد گره خورده می‌دید، در دراگائو با گل استثنایی کریس رونالدو (که برنده جایزه پوشکاش نیز شد) ۱-۰ برنده شد و به نیمه نهایی رسید.

در دیدار تمام انگلیسی این مرحله چلسی و لیورپول به مصاف هم رفتند. بازی رفت دو تیم در آنفیلد با برتری ۳-۱ چلسی به پایان رسید تا بازی برگشت در استمفوردبریج یک نبرد کلیدی محسوب شود. لیورپول با گل های آئورلیو و آلونسو پیش افتاد اما چلسی با گل های دروگبا، آلکس و لمپارد برتری خود را در بازی برگشت هم بر حریف تحمیل کرد، لوکاس و کویت در دو دقیقه دو گل زدند تا لیورپول دوباره از حریف پیش بیفتد اما این پایان کار نبود و لمپارد در دقیقه ۸۹ گل تساوی را به ثمر رساند تا این مسابقه با تساوی ۴-۴ خاتمه یابد و این چلسی باشد که به نیمه نهایی می‌رسد.

به این ترتیب از ۴ تیم یک چهارم، ۳ تیم به نیمه نهایی رسیدند و شاید اگر قرعه یاری می‌کرد، هر ۴ تیم انگلیسی می‌توانست اضلاع نیمه نهایی را نیز تشکیل دهند. اکنون باید در انتظار قرعه کشی روز جمعه ماند و دید که سرنوشت منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام و لیورپول در ادامه رقابت ها چگونه رقم خواهد خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج