اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۶۸۸۵۲
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

حیدری: در اصفهان، پرسپولیسی‌ها بیشتر هستند

باز هم به بازی حساس سپاهان و پرسپولیس رسیدیم تا دوباره نام سپهر حیدری بر زبان‌ها بیفتد.

فرهیختگان: باز هم به بازی حساس سپاهان و پرسپولیس رسیدیم تا دوباره نام سپهر حیدری بر زبان‌ها بیفتد. گل دقیقه ۹۷ و قهرمانی پرسپولیس برای همیشه نام وی را به این دیدار گره زد و حالا بعد از ۱۰ سال خودش در این خصوص می‌گوید: «به نظرم این گل لطف خدا بود و همیشه خدا را شکر می‌کنم. همین که خدا یک جای کوچک در قلب هواداران برایم گذاشت، یکی از بهترین نعمت‌هایی بود که به من داد.»

حالا دیدار جنجالی فرارسیده و دو تیم امشب در نیمه‌نهایی جام‌حذفی مقابل هم به میدان می‌روند. دیداری که برنده‌اش تا حد زیادی می‌تواند خود را قهرمان بداند. گفت‌وگو با سپهر حیدری را در ادامه می‌خوانید.

از بازی حساس امشب در نیمه‌نهایی جام‌حذفی آغاز کنیم. پیش‌بینی شما چیست؟

همان‌طور که می‌دانید حدود یک دهه است که بعد از آن قهرمانی دراماتیک پرسپولیس، یک مقدار حساسیت‌ها و کری‌های هواداران دو تیم درباره این بازی بیشتر شده است. از سوی دیگر چون معمولا این دو تیم در کورس هستند باز هم به این حساسیت اضافه می‌شود. در مجموع فرقی نمی‌کند

این دو تیم در چه جامی با هم بازی می‌کنند؛ جام‌حذفی یا لیگ یا هر تورنمنت دیگری هم باشد، قطعا این دیدار حساسیت‌های خاص خود را دارد، البته چون در کورس لیگ برتر پرسپولیس حریف اصفهانی را جا گذاشت و این دیدار در اصفهان برگزار می‌شود و بحث تقسیم سکوها نیز پیش آمده، به‌مراتب این موضوع به حساسیت‌های مسابقه اضافه کرده است. در سوی دیگر میدان نیز سپاهانی حضور دارد که می‌خواهد شایستگی‌هایش را نشان داده و این‌طور عنوان کند که در لیگ برتر هم حقش قهرمانی بوده است.

بازی سخت و سنگینی را برای دو تیم پیش‌بینی می‌کنید؟

درست است اما چیزی که من می‌بینم این است که پرسپولیس از هر لحاظ چه فنی و تاکتیکی و چه هواداری یک سروگردن بالاتر از سپاهان است و این موضوع را نمی‌توان انکار کرد.

به موضوع تقسیم سکوها اشاره کردید و البته حساسیت روی این موضوع از بازی برگشت دو تیم در لیگ آغاز شد. آیا واقعا پرشور بودن هواداران دو تیم برای برگزاری این دیدار می‌تواند خطرناک و آسیب‌رسان باشد؟

خیر، چنین چیزی نیست. ما نیروی انتظامی قدرتمندی داریم که زحمتکش هستند و امنیت را برای ما برقرار می‌کنند. این صحبت‌ها برای قبل از بازی است و همه‌چیز در زمین مسابقه مشخص می‌شود. روی سکوها هر حالتی هم باشد، اگر در زمین مسابقه سرتر از حریفت نباشی، نمی‌توانی نتیجه بگیری. پس به این مسائل نیست. پرسپولیس از هر لحاظ از خط دروازه گرفته تا نوک حمله و حتی روی نیمکت از سپاهان سرتر و قوی‌تر است.

البته آقای قلعه‌نویی مربی بسیار بزرگی است و بنده هم افتخار شاگردی او در تیم ملی را داشته‌ام، اما تاکتیک سپاهان کاملا مشخص است؛ سانتر از جناحین و سر زدن کی‌روش استنلی و مدافعانی که برای ضربات ایستگاهی جلو می‌کشند و این درحالی است که پرسپولیس هم در این کار قوی و هم در ضربات ایستگاهی خوب عمل می‌کند و هم‌اینکه کناره‌های این تیم به‌خوبی می‌توانند وینگرهای سپاهان را مهار کنند و عملا این تیم را از کار بیندازند، همان‌طور که در بازی برگشت دو تیم در تهران این اتفاق افتاد و موقعیتی هم ایجاد نکرد.

بنابراین تیم تهرانی در تمام خطوط به‌طور یکسان قوی است و از لحاظ تاکتیکی نیز تاکتیک‌های برانکو نسبت به حریف اصفهانی متنوع‌تر است که به‌تبع این موضوع به نظرم شانس پرسپولیس برای کسب نتیجه لازم در این دیدار به‌مراتب بیشتر از سپاهان است.

شجاع و بیرانوند فیلمی را منتشر کردند که جام‌حذفی را به ما نمی‌دهند. واقعا عوامل بیرونی در نتایجی که یک‌سر آن سرخابی‌ها هستند، تاثیرگذار است؟

این مسائل همه در حد حرف است و فکر می‌کنم شجاع و بیرانوند یک‌جورهایی یک‌دستی زدند. البته حق هم داشتند چون دیدید که یکباره نزدیک این بازی بیرانوند را محروم کردند. از سوی دیگر فحاشی‌هایی نیز به شجاع شده بود که من هم این مشکلات را در اصفهان داشتم ولی باید بدانید این مسائل ‌انگیزه بازیکن‌ها را بیشتر می‌کند و تاثیر روانی منفی روی آنها نخواهد گذاشت و مطمئن باشید این مسائل‌انگیزه مجموعه تیم را بیشتر خواهد کرد، چون بازیکنی که جلوی ۱۰۰ هزار نفر بازی می‌کند و می‌داند تماشاگر از او چه می‌خواهد، اصلا به این مسائل توجه نمی‌کند.

به نظرم این بحث درصد هواداری یا باید از ابتدای فصل به‌عنوان قانون مصوب می‌شد یا حالا که قانونی ندارد باید طبق روال گذشته کار را پیش برد. معتقدم برای این بازی هم باید قانون ۵۰-۵۰ باشد و از فصل آینده تمامی بازی‌ها ازجمله دربی را هم ۹۰-۱۰ کرده و آن را اجرا کنند. البته یک نکته وجود دارد و اینکه در اصفهان به‌مراتب پرسپولیسی‌ها بیشتر از سپاهانی‌ها هستند، اما این موضوع را بروز نمی‌دهند.

چرا؟ از ترس این کار را نمی‌کنند؟

خیر، هیچ‌وقت هیچ پرسپولیسی‌ای نمی‌ترسد بلکه احترام نگه می‌دارد و سعی بر این است که احترام سپاهان حفظ شود. در بازی‌های رودرروی دو تیم در اصفهان هیچ‌گاه تعداد هواداران پرسپولیس از سپاهانی‌ها کمتر نبوده است و حداقل نیمی از ورزشگاه را پرسپولیسی‌ها تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که اگر سایر سکوها را هم به هواداران این تیم اختصاص بدهند، می‌توانند بقیه سکوها را هم پر کنند.

چه نتیجه‌ای برای این بازی متصور هستید؟

فکر می‌کنم پرسپولیس برنده این بازی خواهد بود و در مجموع این تیم شایستگی قهرمانی را هم دارد. البته نکته امیدوارکننده می‌تواند استراحت سرخ‌پوشان در روزهای اخیر باشد؛ موضوعی که تیم خیلی به آن نیاز داشت و حالا می‌تواند با یک استراحت خوب و ریکاوری مناسب به مصاف سپاهان برود. به نظرم این دیدار به وقت اضافه کشیده شده و درنهایت پرسپولیس راهی فینال خواهد شد.

مشابه گل قهرمانی 10 سال پیش خودتان را در دنیای فوتبال دیده‌اید؟

کامبک‌هایی مثل دیدار بارسا مقابل پاری‌سن‌ژرمن را در دنیای فوتبال داشته‌ایم، اما بعید است یک گل در ثانیه پایانی سرنوشت قهرمان را تغییر داده باشد.

فکر می‌کنید نمونه‌اش تکرار شود؟

به نظرم این گل لطف خدا بود و همیشه خدا را شکر می‌کنم. همین که خدا یک جای کوچک در قلب هواداران برایم گذاشت یکی از بهترین نعمت‌هایی بود که به من داد.

برسیم به تیم ملی. از نظر شما ویلموتس در ایران موفق می‌شود؟

امیدوارم موفق باشد. او از مربیان خوب و باکارنامه است اما مربی خارجی برای موفقیت در فوتبال ما نیاز به سخت‌افزارهایی دارد که خودتان بهتر می‌دانید که البته این بستر فراهم نیست اما با تلاش‌های آقای تاج و سایر دوستان در فدراسیون فوتبال امیدوارم این بستر برای موفقیت تیم ملی ایران فراهم شود، همان‌طور که برای کی‌روش تا حد زیادی فراهم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس!

      غیب گفتی!!!

      پاسخ ها

      • منظور

        با واقعیت ها نمیشه جنگید پرسپولیس از نظر تعدا د طرفداران توی ایران اول هست بعد استقلال بقیه تیمها در جایگاه بعد قرار داران چون این دو تیم در تمام ایران طرفدار داران سایر تیمها فقط در شهر یا استان خودشان پر طرفدار هستن از تیمی اسم نمیبرم که در تهران هستن اصلا تعداد تماشاگرانش به تعداد انگشت دست هم نیست

    • احسان

      بخاطر محبوبیت بیشتر ،کامنت و فالور بالا تر هر حرف بی پیکری میزنن

    • علی11

      آخه چرا حرف مفت!!! تو اصفهان همه سپاهانی هستن که اگه نباشن حتما طرفدار ذوب آهنن، اگر تماشاچی برای پرسپولیس میاد از شهرهای دیگه میان، ای کاش فوتبالیست‌های ما در حد دیپلم سواد داشتن، تا هر حرفی رو نسنجیده نمیزدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی گفته همه سپاهانی هستن ؟



        پس چرا می ترسیدید ورزشگاه پنجاه پنجاه تقسیم شه

        چرا این همه کار شکنی کردید؟

      • تگزاس

        من اصفهانی و ام و پرسپولیسی♡

    • ss

      اصفهان بیشترش آبی هستند من اونجا زندگی کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اب قطعه

    • کامران

      مگسان است دور شیرینی!؟
      وز وز می کنند تا پستی بگیرند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج