۸۶۹۲۷۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

فتاحی: امنیت از هر قانون و آیین‌نامه‌ای بالاتر است

سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: حفظ امنیت در برگزاری مسابقات از هر قانون و آیین‌نامه‌ای بالاتر است.

خبرگزاری تسنیم: سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس که با برتری پرسپولیس همراه بود راجع به اینکه قانون ۵۰ - ۵۰ هواداران برای این بازی از کجا آمده بود، اظهار داشت: واقعاً متأسفم از اینکه این سؤال را پرسیدید! مگر می‌شود چنین چیزی قانون نباشد و ما آن را اجرا کنیم؟! از سال ۹۲ که مسابقات جام حذفی دیگر به صورت رفت و برگشت برگزار نمی‌شود قانون ۵۰ - ۵۰ برای ظرفیت ورزشگاه وجود داشته و ابلاغ هم شده است و مدارکش نیز موجود است. شاید کسانی که می‌گویند چنین قانونی وجود نداشته است، آن زمان در باشگاه‌شان حضور نداشتند.

وی اشاره کرد: زمانی که دربی در لیگ برتر برگزار می‌شود قانون می‌گوید که باید ظرفیت ورزشگاه ۹۰ به ۱۰ باشد، اما ما این بازی را ۵۰ - ۵۰ برگزار می‌کنیم. دلیل آن هم فقط حفظ امنیت است. در اینجا هم تصمیم بر این شد که ظرفیت تماشاگران ۷۰ به ۳۰ باشد و دیدید که در نهایت نیز هواداران دو تیم به ورزشگاه نیامدند و سکوها را پر نکردند، اما در هر حالت جان آدم‌ها از هر چیز مهم است. در همه جای دنیا همین‌طور است و اگر امنیت وجود نداشته باشد، بازی لغو می‌شود.

فتاحی: امنیت از هر قانون و آیین‌نامه‌ای بالاتر است

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در ادامه گفت: باید گله کنم از یکسری افراد که در این مدت خیلی به این موضوع پرداختند، اما مگر می‌شود که چیزی قانون نباشد و ما بخواهیم آن را اجرا کنیم؟! اگر تاکنون قانون 50 - 50 در بازی‌های جام حذفی اجرا نشده، برای این بوده که دلیل نداشته است. در نیمه نهایی فصل گذشته جام حذفی صنعت نفت با استقلال بازی کرد، اما تیم میهمان 10 درصدش را هم پر نکرد و نیازی به اجرای قانون 50 - 50 نبوده است. در بازی امروز هم دیدیم که سکوها از سمت هر دو تیم باز هم خالی بود و وقتی که ورزشگاه 70 هزار نفری است، معلوم است که کل سکوهایش پر نمی‌‌شود، اما به هر ترتیب امنیت و جان انسان‌ها از همه چیز مهم‌تر است. در دربی تهران دیدید که ورزشگاه پر شد و بازی برد و باخت هم داشت، اما خدا را شکر مشکلی به وجود نیامد. حفظ امنیت از هر قانون و آیین‌نامه‌ای بالاتر است.

فتاحی درباره برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان تصریح کرد: سال گذشته به دلیل مشکلاتی که در ورزشگاه خرمشهر به وجود آمد و همچنین به دلیل اینکه این ورزشگاه چمن مناسبی هم ندارد، ما چند ورزشگاه دیگر را کاندیدا کردیم که بازی فینال در آنجا برگزار شود. البته قصد داشتیم این بازی را در کرمانشاه برگزار کنیم، اما ورزشگاه این شهر آماده نشد.

بعد از آن ما ورزشگاه‌های قم، خوزستان و مشهد را بررسی کردیم که ورزشگاه‌های امام رضا (ع) و فولاد از شرایط خوبی برخوردار بودند و در نهایت تصمیم بر آن گرفته شد که بازی در اهواز برگزار شود. به دلیل اینکه این بازی فینال جام حذفی است و در همه جای دنیا دیده خواهد شد، برای ما مهم است که بازی را در ورزشگاهی برگزار کنیم که شرایط خوبی دارد.

وی درباره برخوردهایی که بین هواداران و مشکلات بلیت‌فروشی رخ داده است، تصریح کرد: تا خود هواداران نخواهند چیزی درست نمی‌شود. بلیت‌فروشی نیز به باشگاه‌ها واگذار شده است و آنها باید حتماً به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برخورد بازیکنان و تنش‌هایی که در زمین مسابقه به وجود می‌آید، تصریح کرد: فوتبال ما در جام ملت‌های آسیا نیز از همین موضوع ضربه خورد و امروز هم دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد و داور چند بار به بازیکنان کارت نشان داد. خود بازیکنان باید کمک کنند تا دیگر این اتفاقات رخ ندهد. باشگاه‌ها نیز باید در قرارداد بازیکنان‌شان بنویسند تا آنها اَلکی کارت نگیرند. نباید باشگاه‌ها بحث جریمه بازیکنان را تقبل کنند. کمیته انضباطی بازیکنان را جریمه می‌کند، اما باشگاه پول جریمه آنها را می‌دهد و این همین می‌‌شود که ما در هر بازی شاهد این اعتراض‌ها هستیم.

فتاحی در پایان راجع به سؤالی مبنی بر اینکه او در کانون اصلی درگیری‌ها قرار داشته است، گفت: زمانی که شما می‌گویید من در کانون اصلی درگیری‌ها بودم، یعنی باعث درگیری شدم. سؤال‌تان را اصلاح کنید، چون من به این سؤال جواب نمی‌دهم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فوتبالی

      کثیف ترین حیوان روی زمین فتاحی

    • بدون نام

      یکی از مشکاات فوتبال کشور همین آدم بی ظرفیته که معلوم نیست از کجا وارد فوتبال شده

    • مملکت ویران

      ببنددهنتو.دقیقاازکدوم امنیت حرف میزنی؟هربلایی خواستین تواین دیدارسرتماشاگران پرسپولیس وتیمش آوردین ولی بفهم خداجای حق نشسته.

    • انتقاد سازنده

      هیس فقط هیس

    • بدون ناممم

      قلعه نویی باید محروم بشه،مگه فرهاد کاظمی یا فیروز کریمی یا فراز کمالوند چکار کردند منشوری شدن حق مربیگری در لیگ برترو ندارن،این از همه منشوری تره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج