۹۳۷۸۲۵
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

آصفى: استراماچونى برگردد، خدا را بنده نخواهد بود

حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه دوشنبه شب مهمان تلفنی پشت‌صحنه رادیو تهران بود. در بخشی از این گفتگوی تلفنی اشاره‌ای به وضعیت پیش‌آمده درباره تیم استقلال شد و آصفی گفت: من الان در استقلال نیستم و طبیعتا که مسئولیت برگرداندن یا برنگردان استراماچونی برعهده من نیست.

برترین‌ها: حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه دوشنبه شب مهمان تلفنی پشت‌صحنه رادیو تهران بود. در بخشی از این گفتگوی تلفنی اشاره‌ای به وضعیت پیش‌آمده درباره تیم استقلال شد و آصفی گفت: من الان در استقلال نیستم و طبیعتا که مسئولیت برگرداندن یا برنگردان استراماچونی برعهده من نیست. این مسئله بر عهده اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل محترم استقلال است. فوتبال ما این روزها داستان غم‌انگیزی دارد. به عنوان یک شهروند، نه حتی یک استقلالی و نه به عنوان کسی که برای استقلال مدت ها زحمت کشیده و نه به عنوان کسی که سیاسی است، به عنوان یک شهروند دلم میسوزد.

حمیدرضا آصفی ادامه داد: دیپلماسی ورزشی در سطح کلان است نه در سطح جزء. وقتی موضوع مهدی طارمی مطرح شد من گفتم این کار سبکی است و به نتیجه هم نمی رسد. دیپلماسی ورزشی در سطح کلان کار است. من هم استقلالی هستم و من هم یک معاون وزیر خارجه بودم. الان آقای عراقچی معاون وزیر خارجه است و پرسپولیسی است. می گویند مثلا آقای خاتمی پرسپولیسی بوده و آقای احمدی نژاد استقلالی. اشکالی ندارد. همه ما یک دورانی داشتیم و بنا به دلایلی که طرفدار یک تیم شده‌ایم. هرکسی یک گرایشی دارد. این خیلی خوب است و خیلی هم می تواند مفید واقع شود. اما دیپلماسی ورزشی در سطح کلان است.

وی افزود: مثلاً در سطح کلان و بین المللی دیپلماسی پینگ پنگ مقدمه‌ای برای ایجاد رابطه بین چین و آمریکا شد. در مورد خودمان موضوع رفع تعلیق از تیم ملی فوتبال اگر یادتان باشد که همه این کارها را وزارت خارجه و من انجام دادیم. تمام نامه‌نگاری‌اش را من نوشتم. در جلسه ای که با آقای سپ‌بلاتر داشتیم، مسئول ایرانی جلسه من بودم که به همراه دوستان دیگری به زوریخ و ژله رفتیم. این یک کار کلان بود که تیم ملی کشور از تعلیق بیرون بیاید. این که این بازیکن اینجا بیاید و این بازیکن انجا. الان آقای استراماچونی رفته و اینکه زمین و زمان را به هم بدوزیم و وزیر ورزش و وزارت خارجه را خرج کنیم کار سبکی است.

آصفی در پاسخ به صحبت مصطفی امامی مجری برنامه درباره اینکه چطور میشود پول آقای برانکو و پول آقای کالدرون به دستش می رسد، اگر تیم پرسپولیس برای وزارت ورزش است استقلال هم برای وزارت ورزش است و این جا این توقع مطرح می‌شود، عنوان کرد: این یک شایعه است که الان مطرح است و به نظر من وزارت ورزش باید شفاف سازی کند. فیفا مدام می گوید ورزش از سیاست جداست که من اعتقاد دارم این گونه نیست. کسانی که می‌گویند یک شوخی بی مزه می کنند. اما حالا همان حرف فیفا که ورزش از سیاست جدا است. بسیار خوب! آقای ترامپ دارد کار سیاسی می کند که پول ما را نمی دهند. نباید آقای اینفانتینو که می‌گوید ورزشگاههایتان چطور است، چه کسی را راه بدهید، چه کسی را راه ندهید و... از آن طرف پول های ما را به ما پس بدهد.

آصفی گفت: بالاخره این پول ها برای ماست و در فیفا و جاهای دیگر بلوکه شده است. دولت باید یک پولی را به ورزش قرض می داد تا آنها استفاده کنند بعد آن دستگاه بدهکار می شدند و پول دولت را پس می دادند. الان شرایط کشور شرایط خاصی است و دلخوشی مردم همین فوتبال است. ما باید فوتبال را حفظ کنیم اما باید ببینیم در این شرایط خاص حتما لازم است مربی خارجی باشد؟ من به این جمع‌بندی نمیرسم که ما حتماً باید مربی خارجی داشته باشیم.

وی درباره شرایط تیم ملی پس از تغییر مربی اظهار کرد: ما یک بازنگری های دیگری باید بکنیم یعنی اینکه آیا وقتی مردم ما زیر فشار هستند، ما باید همچین پول‌هایی را خرج کنیم؟ نگاه داشتن فوتبال یا هر ورزش دیگری ضرورتا با هزینه نیست. گاهی وقت‌ها با مدیریت است.

آصفی در پاسخ به اینکه به نظر شما آیا استراماچونی به ایران برمی گردد یا نه گفت: تصور نمی کنم. آخر الان استراماچونی بیاید هم هزار مشکل است. فرم مدیریت من شکل دیگری است و آنهایی که من را می شناسند می دانند. اگر کسی رفت دیگر باید برود. ما نباید میگذاشتیم کار به اینجا برسد. اما حالا که رفته حتماً باید نیاید. به خاطر اینکه ایشان اگر بیاید دیگر خدا را بنده نیست. یعنی مدیر عامل، هیئت مدیره، وزارت ورزش پیش او ذلیل هستند. اگر وزارت خارجه این میان واسطع شده باشد، هر جای کار به وطارت خارجه هم میتواند حرف بزند و وزارتخارجه نیز نمیتواند چیزی بگوید.

آصفی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان برنامه که پرسیده بود آیا سفیر ایران در ایتالیا می تواند کاری انجام بدهد، بیان کرد: خیر. این روزهای سخت میگذرد و آفتاب خودش را نشان می دهد. طرفداران استقلال خیلی مایوس و ناامید نباشند. اتّفاقاً مشکلات ظرفیت آدمها را بیشتر می‌کند و این خودش خوب است. تماشاگران استقلال کمی منطقی با این قضیه برخورد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما نگران نباش او مثل شما نیست ، حرفه ای عمل کردن با گرو کشی جناحی فرق میکند

    • جلا وطن

      یعنی چی خدا رو بنده نیست؟ بنده خدا مگه چی خواسته که اینجوری حرف میزنید ؟ از حرف‌های شما اینجوری متوجه شدم که این کارارو میکنید که طرف نوکر شما باشه . مربی حرفه ای ، رفتار و دستمزد حرفه ای میخواد .نظم میخواد نه اینکه با وعده و وعید و دروغ سرش گرم کنین

    • بدون نام

      مگه تو بی مقدار خدا را بنده هستی

    • آبی

      شما چهل ساله ملت رو آدم حساب نمیکنید،حالا گبر دادی به مربی استقلال

    • بدون نام

      اقای اصفی خواهشا شما خفه شید

    • بدون نام

      آقا شما که نسخه میپیچی چرا قضیه را یکطرفه نگاه میکنید.چرا وقتی وزارت ورزش در کار فدراسیون دخالت میکند حرفی نمیزنید ؟چرا وقتی مسئولین و مدیران فدراسیون برای حق دلالی خودشان مربیان و بازیکنان درجه سوم و چهارم را وارد لیگ فوتبال میکنند و وقتی خرشان از پل گذشت بدهی و محرومیت و اعصاب خرد شدنش گردن فوتبال دوستان است سکوت میکنید؟
      وقتی با وعده های تو خالی و پوچ مربی را
      جذب میکنند و به تمام قول و قرارها پشت میکنند و حقوق آنها را دو ماه دوماه نمیدهند
      ودر برابر اعتراض دروغ میگویند و مسخره میکنند باید هم مربی ول کند و برود .اگر با تمام این دروغ گویی ها و بدقولی ها مربی
      بماند باید شک کرد.آدم حرفه ای و کار بلد و متعهد یک لحظه هم این مدیران سیاسی و نا کارآمد را تحمل نخواهد کرد مگر اینکه با آنها شریک باشد یا انقدر خوب نباشد که بلافاصله بتواند جای دیگر مربی گری کند.اقای اصفی شما هم مثل بقیه فقط حرف میزنی و از قوانین فوتبال روز بیخبر ی و فکر میکنی مثل بقیه مسائل با من بمیرم و تو بمیری میشود یک شخص حرفه ای و منظبط را نگه داشت.
      بس کنید دیگر حاصل کار امثال شما ورزش کشور را به این روز انداخته و آبروی ایرانیان را حراج کرده اید. ویلموتس رفت .دنیزلی رفت .استرا ماچونی هم رفت بقیه هم بزودی خواهند رفت مگر اینکه آدمهای سیاسی و دلال دست از سر ورزش بردارند و برای معروفیت و کسب درآمد سراغ شغل دیگری بروند و فوتبال و ورزش را به اهلش بسپارند.

    • علی

      اصفی هم واسه ما کارشناس فوتبال شده

    • چهارفینال اسیا دوبار قهرمانی آسیا ..

      آصفی تو نگران نباش..استقلال هر چی میکشد از دست شما است سیاسیون لنگی

    • کیسه فروش حمومیم

      حرفت حقه دمت گرم

    • بدون نام

      به نظر من راست میگه. در شرایط فعلی باید اجازه جذب بازیکن و مربی خارجی هم ندهند و اینهایی هم که هستند قراردادشان تمدید نشود تا ابروی ایران بیش ازین نرود. مربیان و بازیکنان وطنی بکار گرفته شود و پول ملت در این شرایط سخت به خارجی ها داده نشود.

    • پرویز

      آقای آصفی یک استقلالی دو آتیشه است همه می دانند زمانی که معاون و سخنگوی وزارت خاجه بوده کارهای بسیاری برای استقلال انجام داده اردوهای خارج از کشور و ...‌‌ خلاصه اینکه حرفهای ایشان از روی حساب و کتاب است وقتی میگه دیگر نباید دنبال چونی رفت ، یک چیزی می داند

    • بدون نام

      بشین سرجات، طرف حق و حقوق رامیخواهد، اوکه ایرانی نیست که هرروزهزاران دروغ بشنود، سیاست‌های غلط شماهاست که منطقه رابه آتش کشانده...

    • بدون نام

      ارزش کار کی روش و ماندنش را حالا میفهمیم

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      لعنت‌برشما.‌حالا فهمیدید سیاسیون نمیخان بیان؟ وزیر لعنتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج