۹۳۹۶۹۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اوضاع متفاوت لژیونر‌های ایرانی در فوتبال اروپا

لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا شنبه‌ شب پر‌اتفاقی را در تیم‌های خود تجربه کردند.

فرهیختگان: لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا شنبه‌ شب پر‌اتفاقی را در تیم‌های خود تجربه کردند. در شبی که مهرداد محمدی در پرتغال، درگیری با هم‌تیمی‌اش و در ادامه خراب کردن یک ضربه پنالتی حساس را تجربه کرد که با شکست تیمش نیز همراه بود، علی قلی‌زاده در بلژیک به درخشش خود ادامه داد و یکی از بهترین‌های تیمش در جریان پیروزی برابر سرکل بروخه بود تا شارلروا همچنان در کورس بالانشینان باقی بماند.

دعوا با یار برزیلی

آوس در هفته چهاردهم لیگ پرتغال، میهمان ستوبال بود که در پایان با یک گل شکست خورد و همچنان در قعر جدول باقی ماند تا یک گام دیگر به سقوط نزدیک شود. مهرداد محمدی این فرصت را داشت تا در دقیقه ۵۲ از روی نقطه پنالتی تیمش را پیش بیندازد، اما ضربه او را دروازه‌بان حریف مهار کرد و تا این فرصت طلایی از دست برود. محمدی البته پیش از زدن این پنالتی با ولینتون جونیور، هم‌تیمی برزیلی‌اش نیز درگیر شد چراکه این مهاجم برزیلی با وجود اینکه لژیونر ایرانی آوس پنالتی‌زن نخست تیمش است، می‌خواست پشت توپ قرار گیرد که مهرداد مانع شد و درنهایت نیز این موقعیت را از دست داد.

تنها هفت دقیقه بعد ستوبال تک‌گل این دیدار را به‌ثمر رساند تا دوازدهمین شکست آوس در این فصل رقم بخورد، آن‌هم در‌حالی‌که هفته گذشته برابر براگا بردی غیرمنتظره کسب کرده بودند.نونو مانتا، سرمربی آوس در پایان این مسابقه درباره درگیری دو بازیکن تیمش بر سر ضربه پنالتی گفت: «این اتفاق یک مشکل درون‌تیمی بود که باید در درون‌خانواده و در رختکن خودمان مدیریت شود. تا اینجا ۵۰ درصد مشکل حل شده است. ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و امروز هم در محوطه جریمه حریف کم‌دقت بودیم.» البته یکی از رسانه‌های پرتغالی از احتمال جریمه و تنبیه انضباطی این دو بازیکن نیز خبر داده است.

وابسته به ۲ ایرانی

در بلژیک اما اوضاع بر وفق مراد ستاره ملی‌پوش شارلروا بود. علی قلی‌زاده با یک گل و یک پاس گل نقش مهمی در برتری ۳ بر صفر تیمش مقابل سرکل بروخه داشت. سایت والفوت بلژیک با تمجید از نمایش او در این دیدار نوشت: «پس از ۲۰ دقیقه توفانی شارلروا در ابتدای بازی، تیم میهمان بازی را دراختیار گرفت و فرصت این را داشت که بازی را به تساوی بکشاند. در نیمه دوم اما علی قلی‌زاده با یک ضربه زیبا، عملکرد عالی خود در این مسابقه را تکمیل و عملا کار حریف را تمام کرد.» لژیونر ایرانی شارلروا با عملکرد خوبش از سوی سایت سون‌سور این کشور به‌عنوان بهترین بازیکن زمین نیز انتخاب شد.

در بخشی از مطلب این سایت درباره این بازی آمده است: «شارلروا عملکرد خوبش در دو ماه اخیر را مدیون دو بازیکن ایرانی خود است که در فرم بسیار خوبی قرار دارند. این‌بار البته کاوه رضایی کمتر در کانون توجهات بود و نتوانست گلزنی کند تا قلی‌زاده با پاسی که برای برونو داد، گل نخست تیمش را پایه‌گذاری کند و در ادامه هم در نیمه‌دوم با یک گل زیبا دروازه حریف را باز کرد تا شارلروا به لطف درخشش او این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد.»

مهدی بیات، مالک ایرانی باشگاه هم از روند فعلی تیمش بسیار راضی به‌نظر می‌رسد و می‌گوید: «در ۲۵ دقیقه ابتدایی بسیار خوب بازی کردیم اما در ادامه کمی به حریف فرصت حمله دادیم. درمجموع برد بسیار شیرینی کسب کردیم و برتری ۳ بر صفر جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد. این دیدار از آن بازی‌هایی بود که می‌توانست برای ما دردسرساز باشد و ممکن بود در چنین دیدار به‌ظاهر آسانی امتیاز از دست بدهیم، اما خوشبختانه توانستیم به هدف خود برسیم. تیم روند بسیار خوبی دارد و کسب ۳۵ امتیاز از ۱۹ مسابقه بسیار عالی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج