۹۴۱۶۹۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

پوچتینو: شاید به تاتنهام برگردم

مائوریتسیو پوچتینو، پس از پنج سال حضور روی نیمکت تاتنهام بدون کسب جام این تیم را ترک کرد.

فرهیختگان: مائوریتسیو پوچتینو، پس از پنج سال حضور روی نیمکت تاتنهام بدون کسب جام این تیم را ترک کرد. مربی آرژانتینی اگرچه تیمش را به یکی از قدرت‌های لیگ جزیره تبدیل کرد و توانست تا فینال لیگ قهرمانان نیز صعود کند، اما درنهایت از سمتش اخراج شد. او این روزها راهی قطر شده تا کمیته برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ از مشاوره‌های او استفاده کند. پوچتینو در گفت‌وگویی درباره احتمال اینکه به‌زودی هدایت تیم جدیدی را برعهده بگیرد می‌گوید فعلا می‌خواهد باتری‌هایش را شارژ کند.

عاشق تاتنهام

پس از برکناری امری از مربیگری آرسنال، نام پوچتینو به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی مربی اسپانیایی مطرح شد، اما درنهایت این سمت به میکل آرتتا رسید. او می‌گوید هیچ پیشنهادی از تیم لندنی دریافت نکرده اما آماده همکاری با این باشگاه بوده است: «وقتی می‌گویم آماده دریافت پیشنهادها هستم نمی‌توانم به برخی جواب منفی بدهم. در حقیقت اینکه پیشنهادی دریافت کنید و به آن پاسخ دهید مساله اصلی است.

وقتی می‌گویم برای هر پیشنهادی آماده‌ام؛ یعنی با هر باشگاهی که پیشنهاد دهد وارد مذاکره می‌شوم.» او در ادامه درباره نتایج خوب مورینیو با تاتنهام می‌افزاید: «مسلما از اینکه تاتنهام روند خوبی دارد بسیار خوشحالم چراکه عاشق این باشگاه و بازیکنان تیم هستم. وقتی شما تیمی را ترک می‌کنید همیشه دوست دارید این تیم نتیجه بگیرد و به موفقیت برسد چراکه این نشان می‌دهد تیم هنوز زنده است. باید قوانین فوتبال را بپذیرید و این مهم‌ترین بخش این ورزش است. باید بپذیرید که با هر اتفاقی کنار بیایید و البته از بردهای تیم خود هم لذت ببرید.»

این مربی آرژانتینی امیدوار است روزی دوباره به اسپرز برگردد و دوباره روی نیمکت تیم سابقش بنشیند، همانند اتفاقی که برای زیدان در رئال مادرید افتاد: «نمی‌دانم آیا به تاتنهام برمی‌گردم یا نه. در فوتبال این اتفاقات رخ می‌دهد و غیرمعمول نیست، همانند اتفاقی که برای زیدان در رئال افتاد. مثال‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و مهم‌ترین نکته این است که رابطه خود با باشگاه را در سطح خوبی نگه دارید و عشق من به تاتنهام همچنان ادامه دارد. مربیان یک روز بالاخره باشگاه را ترک می‌کنند و ممکن است زمانی دوباره به تیم خود برگردند، در زمانی دیگر و با روسای باشگاهی جدید. البته این اتفاقات دست من نیست. در زندگی چالش‌ها و ‌انگیزه‌های مختلفی وجود دارد و من هم فعلا می‌خواهم انرژی‌ام را برای چالشی جدید بگذارم.»

حضور در سیتی

پس از شایعاتی که مبنی‌بر احتمال جدایی پپ گواردیولا از منچسترسیتی در تابستان آینده منتشر شد، نام پوچتینو به‌عنوان گزینه اصلی سیتیزن‌ها برای جانشینی مربی اسپانیایی مطرح شد و خود او هم بی‌میل نیست دوباره در فوتبال جزیره مربیگری کند: «راستش را بخواهید خیلی مطالب روزنامه‌ها را نمی‌خوانم و از این شایعات بی‌خبرم. قبلا که اصلا در جریان اخبار نبودم اما حالا خوشبختانه خسوس پرز، دستیارم هست که برایم مطالب نشریات را می‌خواند. اینکه نامم برای تیم‌های مختلف مطرح شده خوب است، اما گاهی اوقات نباید به شایعات توجهی کرد. وقتی باشگاهی پیشنهاد بدهد مسلما به آن توجه و درباره‌اش فکر می‌کنم. البته هفته‌های اخیر زیاد وقت نداشتیم. پیش از این در آرژانتین بودیم و حالا هم که به دوحه آمده‌ایم. من اصلا در لندن نبودم و در نتیجه مذاکره‌ای با هیچ باشگاهی نداشته‌ام.»

او با تمجید از لیگ انگلیس می‌افزاید: «البته که من عاشق این لیگ و همچنین تماشاگرانش هستم. اگر بهترین لیگ نباشد، قطعا جزء یکی از بهترین لیگ‌های دنیاست و برای هر مربی لذت‌بخش است که در چنین کشوری مربیگری کند. البته فقط لیگ جزیره نیست و تیم‌های دیگری در سطح اروپا وجود دارند که کار کردن در آنها هم بسیار متفاوت و جذاب است. باید همیشه برای چالش‌های تازه آماده بود و برای هر اتفاقی در آینده آماده‌ام.»

پوچتینو در می‌ماه سال ۲۰۱۶ خواست آرتتا را به‌عنوان یکی از دستیارانش به تاتنهام ببرد اما درنهایت این مربی جوان به سیتی رفت و روز جمعه نیز به‌عنوان سرمربی جدید آرسنال انتخاب شد: «امیدوارم در تیم جدیدش موفق باشد. آرتتا یکی از بهترین دوستان من است. ما نخستین‌بار در پاری‌سن‌ژرمن با هم ملاقات کردیم. او بسیار جوان بود و من هم کاپیتان تیم بودم. من برای او مثل یک برادر بزرگ‌تر هستم و برایش آرزوی بهترین‌ها را دارم. میکل بسیار باهوش است و به نظرم می‌تواند در فوتبال موفق شود. البته حضور به‌عنوان سرمربی با دستیار بودن تفاوت دارد ولی به نظر می‌رسد تجربه خوبی در این کار دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج