۹۴۲۷۱۴
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

گودرز و شقایق؛ استراماچونی به اسکندر تشبیه شد

انتشار بیانیه باشگاه دولتی استقلال درباره آخرین مذاکرات و پرسش و پاسخ‌های باشگاه با آندره‌آ استراماچونی، سرمربی قهر کرده این باشگاه، نمادی عینی از وادادگی و انفعال تحقیر آمیز مدیریتی سال‌های اخیر مقابل عنصر خارجی است.

روزنامه جوان ظاهرا از قهر و آشتی‌های استرا خسته شده و او را به اسکندر مقدونی تشبیه که تاریخ به بی‌رحمی از او یاد می‌کند. جوان می‌نویسد: انتشار بیانیه باشگاه دولتی استقلال درباره آخرین مذاکرات و پرسش و پاسخ‌های باشگاه با آندره‌آ استراماچونی، سرمربی قهر کرده این باشگاه، نمادی عینی از وادادگی و انفعال تحقیر آمیز مدیریتی سال‌های اخیر مقابل عنصر خارجی است. این ذلت‌پذیری کم‌نظیر در تاریخ خواهد ماند و آیندگان به خاطر چنین تحقیری، اسلاف خود را نخواهند بخشید، همچنانکه همین حالا نیز کاربران فضای مجازی مواجهه‌ای غیرتمندانه با این زبونی مدیریتی داشته‌اند و از کش دادن یک مسئله ساده که هم هوادار یک تیم ورزشی را ناراضی کرده و هم حقوق مسلم هوادار و باشگاه ورزشی را برای حفظ عزت و اقتدار خود نادیده گرفته است، بر‌آشفته‌اند.

ماجرای استراماچونی یک نشانه است، نشانه اینکه چرا ما نمی‌توانیم پشت نام بلند و مقتدر ایران بایستیم و هنگامی که یک فرد خارجی را به استخدام می‌گیریم، واقعاً او را به «استخدام» بگیریم و نه اینکه به خدمت او در آییم.

حقوق متقابل کارفرما با مستخدم در همه جای دنیا تعریف و تبیین شده است. در غرب، این مسئله دقیق‌تر و معمولاً اقتدار کارفرما بر «به کار گرفته شده» نمایان‌تر از هر نظام سیاسی و اقتصادی دیگر است.

در کشور خود ما نیز در همین مصداق یعنی مربیان ورزشی، وقتی پای مربیان ایرانی در میان باشد، همه چیز به نفع باشگاه است و به بهانه‌ای، مربیان را از حیّز انتفاع می‌اندازند و بعد معلوم می‌شود مربی تمام حقوق خود را هنوز از باشگاه طلبکار است. مربی ایرانی به واقع «خدمتکار» باشگاه است و باید هم همین باشد، همانطور که در روابط همه اصناف بین کارفرما و کارگر نیز چنین وضعی حاکم است، اما این اوضاع وقتی پای مربی خارجی در میان باشد، معمولاً وارونه و ترکیبی از تحقیر و ذلت‌پذیری نمایان می‌شود.

استراماچونی هیچ گاه یک مربی درجه اول در جهان نبود. او در زمانی به تهران دعوت شد که در کشورش بدون باشگاه مانده بود. معمول همه جای دنیا این است که در این شرایط دست بالا با باشگاهی باشد که مربی بیکار را به استخدام می‌گیرد. او قطعاً قبل از سفر به تهران از مشاورانش درباره وضع ایران در واریز پول به حساب خارجی‌ها چیز‌های زیادی شنیده بوده است، اما در یک برهه زمانی خاص کشور را ترک کرد و اگر بیشتر نه، تقریباً به اندازه تمامی مسائل تورم و گرانی و آشوب و آلودگی هوا و سیل، خبر رفتنش و ناز کردنش و تحقیر کردنش روی آنتن تلویزیون ملی ایران رفت و سایت‌های خبری و غیرخبری به آن دعوا‌ها پرداختند، همچنان که همین حالا ما نیز چاره‌ای از پرداختن

به آن نداریم!

بلافاصله پس از خروج و خروش اسکندروار یک مربی درجه چندم رومی از ایران، سربازان دولتی ایران از «عراقچی برجام» گرفته تا شخص وزیر ورزش تا دیگران تا سفیر ایران در رم به تکاپو افتادند تا فرش قرمز را دوباره مقابل قدوم استراماچونی پهن کنند، چنان منفعل و از خود بی‌خود که گویی استراماچونی خود، افیونی است که باید تسکین درد‌های آقایان باشد!

جامعه ایران پس از چندی از واکنش‌های این مربی ایتالیایی به حیرت افتاد که او چگونه به این دقیقی می‌داند شیوه مواجهه با مدیریت خودباخته ایرانی چیست تا آنکه یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال دیروز افشا کرد که این مربی خارجی از یک عنصر داخلی خط می‌گیرد!

اگر خوش‌بینانه از کنار برخی تحلیل‌ها با رنگ و بوی سیاسی درباره مسائل پشت‌پرده این واقعه بگذریم و آن‌ها را نپذیریم، باید گفت این حق هوادار فوتبال کشور که نماد غیرت ورزشی و تعصب مثبت به ملیت و هویت ایرانی است، نبود که اینچنین در استراماچونیزم مدیران منفعل ورزشی ما گرفتار و سرگردان و بلاتکلیف بماند و ماجرای یک مربی فرنگستانی را نقطه مقابل عزت و هویت ایرانی ببیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      اشغال ایتالیایی بی شرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان کالدرون یعنی بیشتر پول گرفته؟اونم مثل باقی مربیان خارجی
        طرف ی دلال بود به فکر کار کردن نبود
        کیسه تو دنیا تحقیر شد
        الان برن سرمربی خارجی هم بگیرن یکیشون با این یارو مشورت بگیره خوشگل میدونه چجوری باید تیغشون بزنه
        درثانی برای بقیه تیم ها از جمله پرسپولیس هم که مربی خارجی میخواد استخدام بکنه بد میشه چون رویه ی این کیسه کشا اونا رو یادشون میده مردم رو خر فرض کنه و از دولت و باشگاه باجگیری کنه....پرواز فرست کلاس و کم کردن مدت قرارداد و افزایش حقوق و گرفتن پول تا آخر فصل وباقی ماجرا...واقعا خاک

      • سعید

        استرا یک دلال دوپینگی کروات است که فقط سابقه مربیگری در ایران ، چین ، عربستان را دارد ، یادمان نرفته استراماچونی با تزریق بیش از حد دوپینگ منجر به قتل هادی نوروزی شد ، اما برانکو یک مربی ایتالیایی با سابقه در اینتر ، اودینزه ، اسپارتا و بقیه تیم های خوب دنیاست.

      • بدون نام

        آقای وکیل استرا
        سرمربی تیمی شدن که افتخار نیست
        از افتخارات و جام هاش بگو عقده ای

    • وحید

      اشغال ایتالیایی بی شرف

    • بدون نام

      دیگه آبرویی واسه ایران و ایرانی باقی نمونده عزیز دلم

    • بدون نام

      میشع شعرباپیشوندغیرقابل انتشار نگید،!!!!

    • بدون نام

      احسنت

    • محمد رزم ازما

      مردم گول مسوولین بی کفایت استقلال عزیز رو نمیخورند حق کاملا به جانب استرماچونیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین
        لنگیا از ترسشون دایه عزیزتر از مادر شدن منفیها مال لنگیاس
        ما دیگه گول مدیریت دروغ و فاسد رو نمیخوریم

      • حسن

        در این چند سال فقط دروغ و خیانت از مدیران دست نشانده وزیر لنگی دیدیم......

        حق با استراماچونیه

    • فرهاد

      یه اسمی هم از طارمی و اردوغان و روحانی میاوردی خبرنگار لنگی حالا شدی دایه بهتر از مادر واسه اقتدار کشور!!؟

      پاسخ ها

      • محمد رزم ازما

        اخه لنگی جون تو رو چه به تاج کبیر

      • حسن

        لنگ الان تو دسته 2 باید بازی می کرد

        به لطف حکومتی و رانتی بودن نه تنها سقوط نکرد بلکه چند تا جامهم بهش تقدیم کردند

    • بدون نام

      زمان کثافت کاری های هدایتی کجا بودید. وقتی رئیس جمهور برای یه بازیکن به اردوغان زنگ میزد غیرت ملی تون کجا بود که الان صداتون دراومده جماعت لنگی؟!!!

    • بدون نام

      گودرز و شقایق رو خوب اومدی واقعا ضرب المثل بجایی بود

    • مجتبی از طهران

      کاش نظر ما به یه جایی میرسید....مدیریت بد مربی بی رحم طرفدار بی صبر!!!

    • کیان

      درودبرشرف دوستانم....فرهادونیازی....

    • کوروش

      همچنان استقلال التماااس استرا ماچونی رو میکنه. هر چند استرا هم حق داره که اعتراض داشته باشه. کر فرمایی که کسی رو استخدام میکنه باید وظایفش رو عمل کنه (پول) تا بهانه دست مستخدمش نده . غیر این صورت باید پاچه خواریش رو کنه .

    • بدون نام

      اتسراماچونی هم شورش رو دراورد با اون طومار 11 بندیش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج