اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۴۳۵۹۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

مترجم استرا: با ایتالیایی‌ها در ارتباط هستم

در شرایطی که باشگاه استقلال صراحتا از عدم بازگشت استراماچونی به ایران خبر داد و تقریبا پرونده ادامه همکاری این سرمربی و دستیارانش را در این تیم بست، این روزها برخی‌ همچنان از بازگشت این مربی صحبت می‌کنند تا طبق روال ۳-۲ هفته اخیر همچنان امیدوار نگه‌داشتن واهی هواداران با سوار شدن بر موج احساسات آنها ادامه داشته باشد.

فرهیختگان: در شرایطی که باشگاه استقلال صراحتا از عدم بازگشت استراماچونی به ایران خبر داد و تقریبا پرونده ادامه همکاری این سرمربی و دستیارانش را در این تیم بست، این روزها برخی‌ همچنان از بازگشت این مربی صحبت می‌کنند تا طبق روال ۳-۲ هفته اخیر همچنان امیدوار نگه‌داشتن واهی هواداران با سوار شدن بر موج احساسات آنها ادامه داشته باشد. این درحالی است که این امروز و فردا کردن‌ها باعث معطلی استقلال شده و درحالی که به چشم برهم زدنی دور برگشت لیگ، پلی‌آف آسیا و بازی‌های حساس این تیم آغاز می‌شود، نه از سرمربی خبری است و نه از زمان آغاز تمرینات تیم آبی‌پوش.

براین اساس با یوسف دانشیار، مترجم استرا و آنالیزور استقلال برای دقایقی همکلام شدیم تا روایتی واقعی از آخرین وضعیت ادامه یا عدم همکاری با استراماچونی را از فردی بشنویم که در مدت زمان حضور کادر ایتالیایی در تهران از هر کس دیگری بیشتر به آنها نزدیک بود. گفت‌وگو با دانشیار را در زیر می‌خوانید.

از استراماچونی چه خبر، چقدر اخبار مبهم در این زمینه شنیده می‌شود، بالاخره این مربی برمی‌گردد یا خیر؟

تا جایی که من می‌دانم و شنیده‌ام دیگر برنامه‌ای برای بازگشت وی وجود ندارد.

با استرا در تماس هستید؟

حدود یک هفته‌ای می‌شود با خودش صحبت نکرده‌ام، اما با دستیارانش در تماس هستم و از آنها شنیده‌ام دیگر برنامه‌ای برای بازگشت وجود ندارد، چون شرایط‌شان پذیرفته نشد‌ه است. البته نمی‌دانم، شاید وکلای طرفین با هم در تماس هستند. آنها دیگر مترجم که نمی‌خواهند و به همین دلیل در ریز جزئیات این موضوع قرار ندارم.

منشأ این اخبار از کجاست که مدام به صورت واهی هواداران استقلال را امیدوار می‌کنند؟

واقعا نمی‌دانم این اخبار از کجا می‌آید، آن هم زمانی که باشگاه صراحتا اعلام کرد پرونده بازگشت استراماچونی بسته شده است. البته احتمال دارد وکلای استقلال و استرا با هم در ارتباط باشند.

گویا برنامه‌های تمرینی و اردوی این تیم نیز با نظر کادر ایتالیایی هماهنگ شده بود.

بله، درحال برنامه‌ریزی درخصوص این مسائل بودیم. البته تاریخ آغاز اردو مشخص نبود، اما خیلی پیگیر بودند اردوها کجا باشد و حتی روی بازیکنانی که مدنظر داشتند و برنامه‌های تمرینی و... کار می‌کردند و این یعنی انصافا برای بازگشت برنامه داشتند.

تا کی احتمال بازگشت وجود داشت؟

تا ۴-۳ روز پیش می‌خواستند برگردند و حتی از وضع آمادگی بازیکنان سوال می‌کردند و روی جذب بازیکنان درخواستی برای نیم‌فصل و مذاکرات با آنها نیز کار خود را آغاز کرده بودند. حتی برنامه اردویی تنظیم شده بود و برای همین خیلی جدی دنبال بازگشت بودند، اما آن‌سو چه اتفاقی افتاد، دیگر نمی‌دانم و خبر ندارم.

اردوی استقلال برای نیم‌فصل در کدام کشور بود؟

عمان، ابوظبی و کویت از گزینه‌های اردوی استقلال برای آماده‌سازی نیم‌فصل بود که چون قضیه به این شکل شد، برنامه‌ها هم منتفی شد و شاید این برنامه‌ها تغییر کند. این برنامه طبق درخواست کادرفنی تنظیم شده بود.

درخصوص لیست ورود و خروج استقلال در نیم‌فصل چه اتفاقی درحال رقم خوردن بود؟

با چند نفری صحبت شده بود ولی نمی‌توانم آن را بازگو کنم.

در آخرین صحبتی که با استرا داشتید، بین شما چه صحبت‌هایی رد و بدل شد؟

آخرین‌بار که با آنها صحبت کردند خیلی راغب بودن برگردند و کارهایشان را می‌کردند تا بیایند. آن زمان همه‌چیز نرمال بود و درحال پیگیری برنامه‌های تمرینی بودند. حتی تمرین نفر به نفر برای بازیکنان را برای زمان تمرین‌شان تنظیم کرده بودند و من آنها را برای هرکدام فرستاده و برایشان توضیح داده بودم چه کاری باید انجام دهند. برای این برنامه وقت گذاشته شده بود، لذا وقتی اعلام شد دیگر ایشان بر نمی‌گردد، برای همه ما عجیب و باورنکردنی بود.

شاید آن روزی ورق برگشت که بعد از واریز پول به حساب استراماچونی، این مربی ایمیل 11 بندی را ارسال کرد که البته بعدا صحت و سقم آن مشخص نشد.

در این خصوص چیزی نمی‌دانم، چون در جریان نبودم و مباحث بین وکلا پیش می‌رفت. من فقط در کار برنامه‌های تمرینی کمک می‌کردم و هیچ‌وقت از قرارداد ایشان خبر نداشتم؛ در این خصوص من هم اخبار را در رسانه‌ها می‌خواندم.

اگر استرا برنگردد، شما به کارتان با استقلال ادامه می‌دهید؟

اگر این کادر نباشد، بعید است ولی باید با باشگاه صحبت کنم. در هر صورت من با آن تیم کار می‌کردم و خودم تاثیرگذاری‌ام را می‌دیدم، اما اگر دیگر استرا و کادرش نباشند وضعیت من هم مشخص نیست. من کارم آنالیز فیزیولوژیکی از طریق داده‌های جی‌پی‌اس بود و در کنار آن مترجمی هم می‌کردم که بحث دوم اگر استرا برنگردد، دیگر معنایی ندارد. درخصوص موضوع اول و برنامه‌ریزی نوع تمرین با عمر و مارکو همکاری می‌کردیم و چون آنها قبلا در این زمینه کار کرده بودند، خیلی کارها به‌خوبی و منظم پیش می‌رفت و تاثیرگذاری آن را هم روی نتایج می‌دیدیم. حالا اگر گروه جدیدی بخواهد بیاید و اگر تجربه کار با این سیستم را نداشته باشد، درصورتی که داده‌ها را دراختیارشان هم بگذارم، شاید آن تاثیرپذیری را نداشته باشد و این موضوع احساس خوبی به آدم نمی‌دهد و از کار لذت نخواهیم برد، اگر تاثیر خود را نشان ندهد.

دستیار استراماچونی: مشکل ما هرگز پول نبود

دستیار آندره‌آ استراماچونی که اعلام شده دیگر به استقلال باز نخواهد گشت، می‌گوید مشکل آنها در این باشگاه هرگز پول نبوده است. سباستین لتو در گفت‌وگو با سایت ایتالیایی «توتو مرکاتو وب» در واکنش به بیانیه اخیر باشگاه استقلال که به خاطر شروط جدید و سنگین، پایان همکاری با آندره‌آ استراماچونی را اعلام کرد، گفت: «شرایط آندره‌آ استراماچونی برای ادامه همکاری با باشگاه استقلال دقیقا همان شرایط قبلی بود، ازجمله شرایطی که در اول فصل وضع شده بود که هیچ‌کدام اجرا نشد.»

وی افزود: «ما دو روز پیش کار خود را برای برنامه آماده‌سازی و سازماندهی تیم پس از بازگشت از تعطیلات نیم‌‌فصل از سرگرفته و مطمئن بودیم با اشتیاقی فراوان به تهران بازخواهیم گشت، اما رفتاری متفاوت از سوی برخی اعضای باشگاه، توافق برای ادامه همکاری را به خطر انداخت. این واقعا جای تاسف دارد که نمی‌توانیم کارمان را در استقلال از سر بگیریم، تیمی که به صدر جدول لیگ برتر رساندیم و در کورس قهرمانی بود و در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد.»

دستیار استراماچونی صحبت‌هایش را این‌طور به پایان برد: «به شما این اطمینان را می‌دهم ما برای بازگشت به استقلال از هر مشکلی گذشتیم، اما هرگز نمی‌گویم مشکل ما پول بود. اگر کسی بگوید مشکل ما پول بود، تنها از این ترفند برای پوشاندن موارد دیگر استفاده کرده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      ننگ بر این کسانی که افتادن به دست و پای استرا ماچونی حقیر و پست!! به خدا قسم ارزشش یک هزارم این چیزا هم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج