اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۴۷۵۹۷
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

عباس انصاری‌فرد: چرا برادرم را عضو هیات‌مدیره نمی‌کنند؟

باشگاه پرسپولیس در شرایط بدی قرار گرفته و این اتفاق درست زمانی رخ داده که این تیم با شروع لیگ برتر با وحشتناک‌ترین بازی‌های ممکن در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا روبه‌رو است و در این شرایط روحی و مالی و همچنین وضعیت نامشخص سرمربی‌اش، خیلی سخت است که هواداران بخواهند به آینده این تیم امیدوارانه نگاه کنند.

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس در شرایط بدی قرار گرفته و این اتفاق درست زمانی رخ داده که این تیم با شروع لیگ برتر با وحشتناک‌ترین بازی‌های ممکن در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا روبه‌رو است و در این شرایط روحی و مالی و همچنین وضعیت نامشخص سرمربی‌اش، خیلی سخت است که هواداران بخواهند به آینده این تیم امیدوارانه نگاه کنند.

خیلی‌ها بر این باورند که مدیریت باشگاه تنهاست و هیات‌مدیره او را همراهی نمی‌کند و برخی هم مشکلات موجود را متوجه محمدحسن انصاری‌فرد می‌دانند و بر این باورند که او با آگاهی از مشکلات پای به این عرصه گذاشته و حالا مقصر جلوه دادن هیات‌مدیره بهانه‌ای است برای شانه خالی کردن از کارهایی که باید به سرانجام می‌رساند. در همین خصوص با مدیرعامل اسبق پرسپولیس و برادر مدیرعامل فعلی باشگاه دقایقی همکلام شدیم. گفت‌وگو با عباس انصاری‌فرد را در ادامه می‌خوانید.

با توجه به حضور برادرتان در راس باشگاه به نظر می‌آید اطلاعات خوبی از شرایط باشگاه داشته باشید؟

من خیلی از ریز قضایا اطلاعی ندارم و بعضی اوقات که محمدحسن را می‌بینم با او درخصوص مسائل باشگاه صحبت می‌کنم، اما خب همه می‌دانیم که فوتبال ما دوران خوبی را سپری نمی‌کند.

لغو اردو، مشکلات مالی، مشکل در جذب نفرات جدید و وضعیت نامعلوم سرمربی مواردی است که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

من فکر می‌کنم که لغو اردو به همان درخواست سازمان بازرسی کل کشور مربوط می‌شود و آن‌طور که من شنیدم وزارت ورزش هم چندان موافق این اردوها نبوده و به لغو آن تاکید دارد. البته شرایط در منطقه چندان مساعد نیست و مسئولان حق دارند که نگران جوانان ورزشکار ما باشند وگرنه لغو اردو ربطی به مشکلات مالی نداشته و تا آنجا که من اطلاع دارم پول این اردو مهیا شده بود.

از روزی که محمدحسن انصاری‌فرد قبول وظیفه کرد و مدیرعامل شد وعده‌های زیادی درخصوص جذب اسپانسر جدید و حل مشکلات مالی داد که البته هیچ‌کدام تا به امروز عملی نشده است!

مطرح کردن این موارد به خاطر شرایط خاص باشگاه بود. در شرایط فعلی، پولی که وارد باشگاه می‌شود در مقایسه با تعهدات و بدهی‌های باشگاه، مبلغ ناچیزی است و برای حل این مشکل باید اسپانسرهای جدیدی به باشگاه اضافه می‌شدند، اما مشکل اینجاست که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه خصوصی‌سازی هستند و آن‌طور که اعلام می‌شود حداکثر تا یک سال دیگر به بخش خصوصی واگذار خواهند شد و هیچ اسپانسری حاضر نمی‌شود که با قراردادی یک ساله پا به این باشگاه بگذارد. در هر صورت کسی که می‌خواهد اسپانسر شود باید بتواند از سرمایه‌گذاری‌اش، بهره‌برداری کند و آنها نمی‌آیند در یک سال مشکل مالی باشگاه را حل کنند و بروند. امیدوارم با این همه مشکلی که باشگاه تحمل می‌کند حداقل خصوصی‌سازی انجام شود و مثل دفعات قبل ناگهان متوقف نشود!

موضوع برنگشتن کالدرون هم یکی از سوژه‌های داغ این روزهای پرسپولیس است؟

من در این خصوص اطلاعات کاملی ندارم اما اگر قرار باشد به پرسپولیس برنگردد؛ یعنی دنبال بهانه‌ای بوده که آن را علم کند و بگوید به خاطر این مشکلات نیامدم. چراکه پرسپولیس در شروع فصل بازی‌های سختی را پیش رو دارد و او این احتمال را می‌دهد که نتواند موفقیت‌هایش را تکرار کند و اعتبارش را از دست بدهد. به همین خاطر او تیم را در شرایط آرمانی رها می‌کند تا با رزومه‌ای خوب، پیشنهادهای بهتری را دریافت کند. این موضوع درخصوص سرمربی سابق استقلال هم صدق می‌کند.

نگرانی هواداران در این است که اگر کالدرون برنگردد چه کسی روی نیمکت تیم‌شان بنشیند. به نظر شما باید به سمت مربیان ایرانی برویم؟

شخصا مخالف مربیان داخلی برای استقلال و پرسپولیس هستم. این دو تیم کشش مربی داخلی را ندارند و پیش از این هم دیده‌ایم که مربیان مطرح داخلی نتوانسته‌اند روی نیمکت این تیم‌ها دوام بیاورند مگر یحیی گل‌محمدی در آن زمان روی نیمکت پرسپولیس بد بود؟ در پرسپولیس و همین‌طور استقلال مسائل حاشیه‌ای اجازه نمی‌دهد مربیان داخلی به راحتی کار کنند. شما ببینید اگر به یک مربی خارجی روی سکو فحش هم بدهند او متوجه نمی‌شود و شرایطش را به هم نمی‌ریزد، اما مربیان داخلی پیش از نگاه فنی و تمرکز روی بازی، به دنبال این هستند که مبادا سکوها علیه‌اش شعار بدهند وگرنه ما مربیان خوبی مثل یحیی داریم که دارند با تیمی متوسط نتایج خوبی هم کسب می‌کنند.

اما مربیان خارجی هم که با شرایط فوتبال ما و مشکلات پرداخت، یکی‌یکی ایران را ترک می‌کنند.

این به خاطر قراردادهایی است که با آنها می‌بندیم. مدیران ما در این قراردادها آنقدر بند علیه خودشان قرار می‌دهند و تعهدات مالی را بالا می‌برند که پایبند بودن به تعهدات برای هر مدیری سخت است. بعد هم یک عده برای اینکه تبلیغ کنند و بگویند ما فلان مربی را آورده‌ایم حاضرند هر شرطی را بپذیرند، بعد هم که با توجه به کم بودن عمر مدیریت در این دو تیم، بدهی‌های زیادی را برای مدیران بعدی برجای می‌گذارند و می‌روند. ما باید در زمان عقد قرارداد با خارجی‌ها زیر بار هر تعهدی نرویم.

حالا در این شرایط فکر می‌کنید که کار برادر شما در قبول مدیریت باشگاه درست بوده است؟

اگر به همه این مواردی که درباره‌اش حرف زدیم توجه کنید، از نظر من نباید مسئولیت می‌پذیرفت. شرایط مالی و مشکلات بدهی‌های داخلی و خارجی، وضعیت وحشتناکی را در باشگاه ایجاد کرده و به نظر من حضور محمدحسن در باشگاه ریسک بزرگی بود که او به خاطر علاقه‌اش به پرسپولیس آن را قبول کرد. او باید سه ماه قبل از شروع لیگ مدیرعامل می‌شد تا بتواند سرمربی را خودش بیاورد و با توجه به بودجه‌ای که در اختیارش بود تیم را می‌بست.

ظاهرا هیات‌مدیره هم با باشگاه همسو نیست و این موضوع مشکلاتی را برای اداره باشگاه ایجاد کرده است؟

بله، آقایان هیات‌مدیره مدام اعلام می‌کنند که همه چیز را آقای انصاری‌فرد می‌دانند و به او اختیار تام داده‌ایم. اگر قرار باشد همه کار را مدیرعامل انجام بدهد پس شما برای چه در هیات‌مدیره نشسته‌اید؟ اگر نمی‌توانید کمک کنید و باری از دوش باشگاه بردارید. چرا نمی‌روید تا افرادی که می‌توانند در این شرایط به باشگاه کمک کنند، بیایند؟من می‌خواهم از هیات‌مدیره سوال کنم که آقایان شما چه کاره‌اید؟ اینکه یک جلسه‌ای بگذاریم و چای بنوشیم و خوش‌وبش بکنیم، نشد کار. آقایان دارند کوتاهی می‌کنند.

و نبودن آقای انصاری‌فرد در هیات‌مدیره هم مشکلات را بیشتر کرده است؟

من تعجب می‌کنم که چرا اخوی من را به هیات‌مدیره نمی‌برند. هرکس هم به هر دلیلی از دور خارج می‌شود، یک نفر جدید دیگر را می‌آورند. اگر نمی‌خواهید محمدحسن انصاری‌فرد کار کند و نتیجه بگیرد، بگویید که خودش را اسیر نکند و برود.

موضوعی که هواداران پرسپولیس به آن اعتراض دارند این است که چرا یک عضو اقتصادی مثل استقلال به هیات‌مدیره پرسپولیس اضافه نمی‌شود تا بتواند در این شرایط به داد مدیرعامل برسد؟

من شنیده‌ام برخی می‌گویند چون پرسپولیس سه سال قهرمان شده حالا دیگر نوبت استقلال است. مگر تاب بازی است که نوبتی باشد؟ در فوتبال حرفه‌ای هر تیمی که مدیریت بهتری داشته باشد و کادرفنی زیرک‌تری در اختیار داشته باشد می‌تواند هر چند سال که توانست قهرمان شود. این جای تعجب دارد که بیاییم یک تیم را ضعیف کنیم که تیم دیگر قهرمان شود.

شما قصد کمک به برادرتان را ندارید؟

اگر کمکی از من بخواهند با کمال میل انجام می‌دهم. البته برای اینکه این مشکلات برطرف شود قرار است از دور کمک‌هایی برسانیم که ان‌شاءالله درنهایت به نفع پرسپولیس و هوادارانش باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو و داداشت اگه جز اطلاعات نبودید که نمیزاشتن از صد کیلومتری باشگاهم رد بشید

    • بدون نام

      چون رفتنی هست لنگی مدیریت عرضه میخواد نه واق واق

    • بدون نام

      تا زمانی که این تیمها خصوصی نشن.وضعیت همینه.سلیقه ای رفتار میشه وفوتبال جذابیت وارزششو پیش مخاطب از دست میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج