جاباما
۹۵۲۷۵۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تابش: نگران مرحله گروهی هستیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان به همراه مدیران عامل استقلال، پرسپولیس و شهرخودرو به‌عنوان نماینده تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، امروز راهی مالزی می‌شوند

فرهیختگان: مدیرعامل باشگاه سپاهان به همراه مدیران عامل استقلال، پرسپولیس و شهرخودرو به‌عنوان نماینده تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، امروز راهی مالزی می‌شوند تا فردا در جلسه‌ای با شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از دلایل تصمیم جدید این کنفدراسیون درخصوص تیم‌های ایرانی آگاهی پیدا کرده و البته به‌صورت رودررو دراین‌باره اعتراض خود را مطرح کنند. او نیز تاکید دارد حرف هر چهار نماینده ایران یکی است. گفت‌وگو با مسعود تابش را در ادامه می‌خوانید.

برای جلسه فردا با رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا چه برنامه‌ای دارید؟

در جلسات متعددی که برگزار کردیم موضع‌مان را اعلام کرده و در تصمیم‌گیری متحد و حرف‌مان هم یکی است. ما مصرانه درخواست داریم که بازی‌ها به میزبانی خودمان برگزار شود چون دلیلی ندارد به غیر از این باشد. همین دیشب تظاهرات خیابانی در لبنان را دیدم و در عراق، هنگ‌کنگ و... روزانه میلیونی تظاهرات برگزار ‌شده و جالب است بغل گوش‌شان بازی می‌شود. یا در کشورهای اروپایی مثل فرانسه و... که هر روز تظاهرات شده اما رقابت‌های معتبری در آن برگزار می‌شود. اینها بهانه‌گیری سیاسی است و یک ظلم بزرگ به کشور و فوتبال ماست. در همین آسیا برخی کشورها با هم تقابل رودررو دارند و شاهد انفجار و موشک‌باران هستیم.

امیدوارید که رای برگردد؟

در جلسه اول هم خدمت دوستان گفتم اگر آن زمان که عربستان آن بازی‌ها را به راه‌انداخت، همان زمان زیر بار نرفته و با شدت و حدت امروز برخورد و اعتراض‌مان را مطرح می‌کردیم، کار به اینجا نمی‌رسید. حالا ان‌شاءالله که رای برگردد.

و اگر برنگردد؟

در این صورت مطمئن باشید هم فوتبال آسیا و AFC ضرر می‌کنند. آنها به هواداران ایرانی و شور و نشاط آنها نیاز داشته و به هواداران ایرانی می‌بالند. طی این سال‌ها و در همایش‌هایی که شرکت کرده‌ایم همیشه این موضوع موجب فخر و افتخار‌ AFC بوده و به آن همواره اذعان داشته‌اند. حالا اگر این هوادار را از دست بدهند برای خودشان بد می‌شود. گذشته نشان می‌دهد بهترین میزبانی‌ها را داشته‌ایم. مگر سال گذشته فینال لیگ قهرمانان در تهران برگزار نشد؟ مگر بازنده نشدیم؟ چه اتفاقی افتاد؟ آن بازی به‌خوبی برگزار شد و هیچ مشکلی هم نداشت.

اینکه پذیرفته‌اند با شما جلسه بگذارند یک نوع عقب‌نشینی نیست؟

عقب‌نشینی اول آنها پیشنهاد دومی بود که دادند، براساس آن میزبانی‌های ما در دور برگشت و آن هم مشروط باشد به اینکه بعد از دور رفت یک تصمیم دیگری بشود. به‌نوعی عقب‌نشینی کردند اما خطر پذیرفتن آن هم بیشتر بود چون گفتند بعدا تصمیم‌گیری می‌کنیم. اگر بعدا اعلام کنند که باید در دور برگشت به کشور ثالث برویم و این کار را قبول نمی‌کردیم و انصراف می‌دادیم، آن زمان جرایم سنگین‌تری نسبت به حالا در‌نظر گرفته می‌شود.

چرا ما باید بازی‌هایمان را بیرون از ایران برگزار کنیم و برای هر بازی حدود ۲۰۰ هزار دلار هزینه کنیم؟ شرایط به‌گونه‌ای است که عملا به ما می‌گویند در مرحله گروهی حذف شویم! لیگ ما بسیار فشرده شده است و باید هر سه روز یک‌بار بازی کنیم. باید مدام به خارج از ایران هم سفر کنیم تا بازی لیگ قهرمانان را برگزار کنیم. دیگر چه چیزی از تیم باقی می‌ماند؟ علاوه‌بر هزینه‌هایش، عملا با این تصمیم می‌گویند بیایید در مرحله گروهی تا حذف‌تان کنیم. این موضوع مشکلات مالی و فنی بسیاری ایجاد می‌کند.

در جلسه با شیخ سلمان چه صحبت‌هایی را مطرح خواهید کرد؟

باید ببینیم استدلال‌شان برای این کار چیست. اگر این‌طور است چرا در عراق و لبنان مسابقه برگزار می‌کنند؟ چرا در خود عربستان یا کشورهایی که جنگ است، بازی می‌کنند و فقط در ایران باید این مسائل اعمال شود؟ الان عربستان و یمن با هم در جنگ مستقیم هستند و هر لحظه امکان هر حادثه‌ای در این دو کشور وجود دارد. این مسائل سیاسی واقعا آزاردهنده است.

یک عده می‌گویند سپاهان و پرسپولیس که در مرحله گروهی هستند نباید سرنوشت خود را به استقلال و شهرخودرو گره بزنند و نباید پاسوز این ۲ تیم شوند. قبول دارید!

ما نگران خودمان هستیم که میزبانی بازی‌های برگشت را هم به ما ندهند. اصلا این بحث مطرح نیست که پاسوز استقلال و شهرخودرو شویم. این سیاست غلط و ظالمانه است که AFC اعمال می‌کند و جالب اینکه مرتبا فیفا و ‌AFC می‌گویند که سیاست نباید در ورزش مداخله کند، اما الان یک تصمیم عینا سیاسی گرفته‌اند و نباید ما زیر بار برویم. هر چهار تیم تصمیم واحد می‌گیریم آن هم به‌خاطر اعتبار فوتبال و حیثیت‌مان نباید زیر بار حرف زور و غیرقانونی برویم.

گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی بعد از علی دایی از شانس زیادی برای سرمربیگری تیم‌ملی برخوردار است. چقدر احتمال دارد مربی‌تان برود؟

هیچ تماس مستقیمی با باشگاه سپاهان گرفته نشده است. ضمن اینکه آقای قلعه‌نویی با ما قرار داد و اگر بخواهد این اتفاق بیفتد، تیم ما در این شرایط ضرر می‌کند. ما تمایلی به این کار نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خلط مبحث کافیه کسی نگفته ایران نا امنه گفتن آسمان ایران نا امنه همین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج