۹۶۸۱۹۶
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

کمبود بزرگتر در فوتبال ایران؛ اهمیت آقاکریم بودن

او فراسوی زمان ایستاده است تا مشمول تاریخ مصرف نشود. عکس‌ها را کنار هم می‌گذاریم، از گذشته تا به امروز، فقط کمی سفیدی به آن تصویرهای قدیمی اضافه شده است

ایران ورزشی: او فراسوی زمان ایستاده است تا مشمول تاریخ مصرف نشود. عکس‌ها را کنار هم می‌گذاریم، از گذشته تا به امروز، فقط کمی سفیدی به آن تصویرهای قدیمی اضافه شده است، همه‌چیز همان است، انگار همان شماره شش است که از میانه زمین توپ را با چنان ضربی به دروازه روانه می‌کرد که دروازه چاره‌ای جز تسلیم نداشت. او کریم باقری است و مهم‌تر اینکه کریم باقری مانده است؛ مردی که هیچ‌گاه ادعا نداشت اما بیشتر از همه ادعادارها به کار می‌آمد.

او هنوز هم ادعا ندارد اما بیشتر از همه ادعادارها به کار می‌آید. او نه مدرک مربیگری دهان‌پرکنی دارد، نه در معروف‌ترین ورزشگاه‌های جهان عکس سلفی دارد، نه در مورد تاکتیک‌های فوتبال مطالب حفظ‌شده دیشب را به مخاطب با فخر می‌فروشد. او مثل کریم باقری بازیکن از ژست و ادا دوری می‌کند و بر تأثیر می‌افزاید، برای همین مهم است و این روزها هم پرسپولیس او را می‌خواهد و هم تیم ملی و همه تیم‌های دیگر هم یکی مثل او را می‌خواهند؛ یک بزرگتر، یکی مثل آقاکریم.

راز در همین «آقا کریم بودن» است، شاید! در فوتبال انواع و اقسام لقب زیاد داشتیم، تا دل‌تان بخواهد «خان » داشتیم که بسیاری از آنها محترم، خیلی‌ها موشک، هلی‌کوپتر، عقاب، خمپاره‌انداز و... بودند و بسیار جذاب، بسیاری با مشابه‌های خارجی قیاس می‌شدند؛ مالدینی، عبدی پله، زیدان و نیمار و... اما در همه فوتبال فقط و فقط یکی بود که لقبش «آقا» بود و آقا ماند... به همین سادگی، به همین متانت و به همین بزرگی... چرا؟ «آقا کریم» در همه این سال‌ها دنبال این کری‌های زمان‌دار نرفت، انگشتانش از بازی شش و چهار دوری جست، وسوسه لایک و فالوئر را در خودش کشت و نخواست برای محبوبیت‌های زودگذر حرف‌های کری‌آلود بزند، او تا توانست از مصاحبه‌های جنجالی برای روی جلد رفتن‌ها دوری کرد، خودش را وارد بازی‌های توطئه‌محور نکرد...

در همه این سال‌ها مربیگری فوتبال را برای خودش یک شغل تعریف کرد، بدون همه این جاه‌طلبی‌ها و شهرت‌طلبی‌هایی که دیگران را ویران می‌کرد و به آنها نقطه ضعف اضافه می‌کرد. او در همه این سال‌ها آقا کریم ماند، یک بزرگتر... چند نفر را در فوتبال ایران می‌شناسید که اینگونه از جایگاه خودش محافظت کرد و خودش را بزرگتر نگه داشت. هر تیمی یک بزرگتر می‌خواهد؛ کسی که وجودش برای همه موجب احترام است، همه حرمتش را حفظ کنند و روی حرفش حرف نزنند... این روزها که فوتبال ایران از کمبود بزرگتر رنج می‌برد، همه می‌فهمیم بزرگتر چقدر مهم است. همین‌‌هاست که اهمیت «آقا کریم بودن» را درک می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید پرسپولیسی آستارا

      شاه کریم عشق ایران❤❤

    • بدون نام

      اگه هر فوتبالیستی میتونست اینچنین باشه الان فقط یه دونه آقا کریم نداشتیم و تیمهای دیگه ام حسرت آقا کریم نداشتن چون هر کدوم چندتا آقا داشتند ولی از شانس بدشون فقط پرسپولیس آقا داره و بس ! پاینده باشی آقا کریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کریم با ادب ومتین ....دوست داشتنی ...با شخصیت وطن پرست
        قول میدهم تیم با وجود کریم آقا بالا می آید.

    • بدون نام

      به جرات میگم بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران که به حقش نرسید ولی از نظرشخصیت ومرام نمونه است

    • بدون نام

      مهدی مهدوی کیا هم مثل آقا کریمه بی حاشه و بی ادعا.خدا نگهدارشون باشه..استورهای واقعی اینها هستند...ما به داشتنشون میبالیم.

    • بدون نام

      خداقوت*

    • یک هوادار سرخ

      خدا وکیلی اقا کریم یدونس همیشه اینجاس❤

    • بدون نام

      عالی و د شان آقا کریم

    • بدون نام

      آقا کریم واقعا بزرگ و دوست داشتنی و بی حاشیه است .
      کاش بیشتر کلاس ببیند و بیشتر بکار آید.

    • بدون نام

      انصافا آقا کریم از هر نظر نمونه است. خدا همیشه یاور و نگهدارش باشه، به امید سرمربیگریش توی پرسپولیس و تیم ملی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج